וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות; הולנד: "הכרת מלחמה על צרפת"

הארגון הסוני על מתקפת הטרור: "קבוצת חיילי החליפות לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, שנושאת את דגל הצלב באירופה - פריז". נשיא צרפת הבהיר: "נהיה חסרי רחמים במאבק בטרור"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

נשיא צרפת פרנסואה הולנד האשים היום (שבת) את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באחריות למתקפת הטרור המשולבת בפריז, שבה נהרגו לפחות 128 בני אדם, וטען כי הארגון "הכריז מלחמה על צרפת". לדבריו, בתום ישיבת קבינט, המתקפה בוצעה על ידי "צבא טרוריסטי, דאעש, צבא ג'יהאדיסטי נגד צרפת, נגד הערכים שאנו מגנים עליהם בעולם כולו, ונגד מה שאנחנו - מדינה חופשית". ביום שני תציין צרפת דקת דומיה בכל רחבי המדינה לזכר ההרוגים.

הולנד לא מסר פרטים רבים מחקירת האירוע, אולם טען כי מדובר ב"מעשה מלחמה שתוכנן ואורגן בהשתתפות חיצונית". לדבריו, "זה מעשה של ברבריות מוחלטת. צרפת הותקפה בפחדנות ובאלימות". הוא הוסיף כי הרשויות פועלות במלוא הכוח להגנה על האזרחים, והוצבו מאבטחים בכוננות הגבוהה ביותר.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
הנשיא פרנסואה הולנד, אמש/AP

"צרפת תגיב בכל האמצעים שברשותה. נהיה חסרי רחמים במאבק בטרור", הבהיר. דבריו של הולנד נמסרו בתום ישיבת חירום בלשכת הנשיא בארמון האליזה, בהשתתפות ראש הממשלה מנואל ואלס, שר הפנים ברנאר קזנוב, שרת המשפטים כריסטיאן טובירה ושר ההגנה ז'אן-איב לה דריאן.

זמן קצר לפני הצהרתו של הולנד, דאעש פרסם הודעה רשמית שבה קיבל אחריות על הפיגועים. "במתקפה מבורכת של אללה, קבוצת חיילי החליפות שבורכו על ידי אללה, לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, זו שנושאת את דגל הצלב באירופה, פריז. קבוצה של לוחמים נטשו את החיים האלה והתקדמו לעבר אויביהם, במותם מות קדושים, למען הדת, הנביא וחבריו ומתוך רצון להשפיל את אויביו. הם ניצחו עם אללה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
"דעו כי חיילי המדינה האיסלאמית מוצבים בקרבכם"/רויטרס

דאעש מסר עוד כי "שמונה אחים עם חגורות נפץ וכלי נשק פתחו באש במקומות שנבחרו בקפידה בלב הבירה הצרפתית; באצטדיון צרפת במהלך משחק של שתי מדינות צלבניות, צרפת וגרמניה, שם ישב הטיפש של צרפת פרנסואה הולנד; בבטקלן, שם מאות כופרים התכנסו בחגיגה סוטה; זאת לצד יריות ברבעים העשירי, ה-11 וה-18, כל זאת במקביל".

לדברי הארגון, המחבלים מתו מות קדושים. "הם פוצצו את חגורות הנפץ שלהם בלב הצלבנים. על צרפת ואלה שעוקבים אחריה לדעת כי הם נותרו המטרות העיקרית של המדינה האיסלאמית והם ימשיכו לחוש את ריח המוות. אין זו אלא ההתחלה של הסערה".

פיצוצים בסטאד דה פראנס כחלק ממתקפת הטרור בפריז, נובמבר 2015. AP
"ראיתם את תגובתנו, וזו רק ההתחלה"/AP

לפחות 128 בני אדם ונפצעו מאות נוספים, בהם 99 באורח אנוש, בסדרת מתקפות בבירת צרפת במהלך הלילה, כולל פיגוע התאבדות סמוך לאצטדיון שבו שהה באותה העת הנשיא הולנד. הנשיא הולנד כינס דיון חירום של הממשלה שבסיומו הכריז על מצב חירום ועל סגירות הגבולות, בעקבות מה שהוא כינה "מתקפת טרור חסרת-תקדים". לדבריו, "המשטרה פועלת ברחבי העיר". הולנד אף הודיע כי יבטל את נסיעתו לטורקיה, שם תתקיים פסגת ה-G20 בתחילת השבוע. בנוסף לכך, הוטל עוצר לילי על פריז, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, ו-1,500 חיילים נפרסו ברחובות העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully