וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתאחד נגד דאעש": הטרור בפריז שינה את מוקד השיחות על סוריה

השיחות לסיום מלחמת האזרחים בסוריה, שמתחדשות היום בווינה, היו אמורות לעסוק בעתידו של אסד. אלא שהפיגועים בצרפת טרפו את הקלפים. שר החוץ הרוסי: "סדר היום ישתנה. צריך לעשות יותר כדי להביס את דאעש"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

שעות אחרי מתקפת הטרור הרצחנית של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בפריז, שבה נהרגו לפחות 128 בני אדם, ברור כבר כי השיחות הבינלאומית לסיום מלחמת האזרחים בסוריה, שמתחדשות היום בווינה, כבר לא ייראו אותו הדבר.

בצרפת קוראים להתמקד היום בהבסת דאעש בשדה הקרב. "אחד מהיעדים של הפגישה בווינה הוא לראות בבירור כיצד ניתן לחזק את התיאום הבינלאומי במאבק נגד דאעש", אמר שר החוץ של צרפת לורן פביוס לכתבים בווינה.

מתקפת טרור בפריז - כותרות אחרונות:
עקב הטרור בפריז: ישראל תוריד הדגל לחצי התורן במוסדות הממשלה
כוננות גבוהה באירופה: שדה תעופה בבריטניה פונה בשל חפץ חשוד
הולנד: "דאעש הכריז מלחמה על צרפת"; דאעש קיבל אחריות

שרי חוץ ובכירים דיפלומטים בווינה שבאוסטריה, בפתיחת השיחות עם פתרון מלחמת האזרחים בסוריה. רויטרס
"כמעט כל המדינות שיושבות מסביב לשולחן חוו את אותו כאב". וינה, היום/רויטרס

בשיחות משתתפים דיפלומטים בכירים מרוסיה, ארצות הברית, סין, בריטניה, ערב הסעודית, טורקיה, קטאר, איחוד האמירויות הערביות וגם צרפת. עד כה התמקדו השיחות למציאת פתרון פוליטי לסכסוך שבו נהרגו כ-250 אלף בני אדם, כאשר מדינות כמו ארצות הברית ובריטניה טענו כי חלק מהפתרון הוא להחליף את הנשיא בשאר אסד. בעוד מדינות כמו רוסיה מתנגדות לכך. בשיחות היום ישתתפו בין היתר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ומקביליו מרוסיה ואיראן, סרגיי לברוב ומוחמד ג'וואד זריף.

גם משרד החוץ הרוסי הודיע היום כי מתקפות הטרור בפריז שבהן נהרגו מאות בני אדם ישפיעו על השיחות הבינלאומיות בעניין המשבר בסוריה. "האירועים שקרו לא הרחק מכאן ללא ספק יגרמו לשינוי סדר היום בשיחות שמתקיימות היום בווינה", נמסר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בהודעה לתקשורת לקראת סבב השיחות בווינה על רוסיה, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ועמיתו האמריקני ג'ון קרי, היום בווינה/רויטרס

שר החוץ של רוסיה הוסיף כי המתקפה בפריז "מצדיקה" את הצורך להגביר את התקיפות נגד דאעש ושאר ארגוני הטרור. "אין הצדקה לפעולות טרור ואין הצדקה לכך שאנחנו לא נעשה הרבה יותר כדי להביס את דאעש, ג'בהת א-נוסרה ודומיהם", אמר לברוב לקראת פגישה עם קרי.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, המשתתפת גם היא בשיחות בווינה, טענה כי הפגישה קיבלה לאחר הפיגועים בפריז "משמעות חדשה".

"זהו יום עצוב. כמעט כל המדינות שיושבות מסביב לשולחן חוו את אותו כאב, אותו טרור ואותו הלם", הוסיפה. "זה אומר לנו בבירור שכולנו ביחד בסיפור הזה. אירופים, ערבים, מזרח ומערב - כולנו מושפעים מהטרור ומאלה שמנסים לפלג אותנו. התגובה הצודקת היא להתאחד, להתגבר על ההבדלים בינינו ולנסות להוביל את הדרך לעבר שלום בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully