וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג בפיגוע בדרך מארוחת החג: הכותרות המרכזיות מהחג

גבר איבד שליטה על רכבו ולקה בלבו בעקבות אבנים שיודו לעבר מכוניתו, עימותים קשים אירעו בהר הבית, אירופה לא הצליחה להסכים על פתרון משבר הפליטים ורוסיה ככל הנראה בונה בסיס אווירי בסוריה. אלה הכותרות המרכזיות מראש השנה

צילום מסך

(האזינו: הנוסעת ברכב שנרגם באבנים מספרת על רגעי הפחד)

בדרך מארוחת החג: בן 64 מת בפיגוע אבנים בירושלים

אלכסנדר לבלוביץ, בן 64, לקה בלבו ומת בערב ראש השנה (ראשון). זאת לאחר שאיבד שליטה כתוצאה מאבנים שיודו לעברו ברחוב אשר וינר בארמון הנציב שבירושלים. אם ובתה שהיו עמו ברכב נפצעו באורח קל. "פתאום משהו עף מכיוון החלון שלו" – כך סיפרה לוואלה! NEWS רוית, בת 21 משכונת ארמון הנציב בירושלים, שהייתה בכלי הרכב שנרגם. "הוא ישר נלחץ, קפץ והתחיל לפרפר. זה היה נראה כאילו ממש קשה לו לנשום, הוא ממש פרפר ואיבד שליטה על ההגה", סיפרה.

בנו של אלכסנדר, ניר, התייחס לאירוע בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אבן אחת שמשנה את המסלול שלי מניו יורק בחזרה לארץ, שמשנה את מסלול חיי. אני בהלם שאני כותב את זה, אבל אבא שלי נרצח אתמול בערב החג בדרכו הביתה מיידוי אבנים בשכונת ארנונה שבירושלים. אבא, אני אוהב אותך יהי זכרך ברוך".

"ראינו שלוש מכוניות שעמדו בצורה חשודה", העיד ירון ששון בן ה-34, שכלי רכבו נרגם גם הוא באבנים, באזור שבו הידרדרה מכוניתו של אלכסנדר לבלוביץ שנהרג בערב החג. לדברי ששון, "שמענו בום חזק באוטו, בסוף הירידה. עצרתי במקום בטוח וראיתי שזרקו אבנים. התקשרתי למשטרה לדווח על מה שקרה. היא שאלה אם מדובר ביהודים, ואמרתי כמובן שלא ושאנחנו יצאנו בנס".

דיון חירום על משבר הפליטים כשל: מדינות האיחוד לא הסכימו על פיזורם

שרי הפנים של האיחוד האירופי נפגשו אתמול (שני) בבריסל לדיוני חירום בעניין משבר הפליטים ביבשת, אך נכשלו בהגעה להסכמה על תכנית לפיזור 120 אלף פליטים מיוון, הונגריה ואיטליה בין 23 מ-28 מדינות האיחוד. זאת על רקע ההתנגדות הרבה לתכנית מכיוון מדינות מזרח אירופה.

במקום זאת, הסכימו המדינות באופן עקרוני בלבד לקבל את הצעת הנציבות האירופית לפיזור 160 מבקשי מקלט ביבשת, וקבעו להיפגש בשנית ב-8 באוקטובר.

על פי ההצעה, שבה תומכת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ויתר מנהיגי מדינות מערב אירופה, יפוזרו 120 אלף המהגרים הנמצאים בהונגריה, איטליה ויוון בין מדינות האיחוד. להצעה זו תצורף תכנית שהוצעה מוקדם יותר השנה הנוגעת ל-40 אלף הפליטים באיטליה ויוון, כך שסך הכול דנה ההצעה ב-160 אלף פליטים. על פי התכנית, תקלוט גרמניה 40 אלף פליטים, צרפת תקלוט 31 אלף, ספרד 20 אלף והיתר יפוזרו בין מדינות אירופה השונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שלושה ימים ברציפות: מהומות בהר הבית

כוחות הביטחון נכנסו היום (שלישי) למתחם הר הבית ביום השלישי ברציפות בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא. ערוץ אל-ג'זירה דיווח כי הכוח נכנס למתחם וירה רימוני גז וכדורי גומי לעבר עשרות שהתבצרו במתחם. אחד המתבצרים דיווח כי ישנם 16 ערבים פצועים.

לפי המשטרה, המתבצרים אספו אבנים וזיקוקים, והקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה למסגד אל-אקצא. לטענתה, המתבצרים הציבו ארונות נעליים ומוטות ברזל ועץ בכניסה למסגד, ואף קשרו את דלתותיו בחבלים. עוד נמסר כי עם פתיחת הר הבית למבקרים החלו רעולי פנים שהתבצרו במסגד ליידות אבנים לכיוון שער המוגרבים, וכוח ממשטרת ירושלים נכנס למתחם במטרה לאפשר את תחילת הביקורים במקום.

אתמול צעירים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון במתחם. שוטר בכוח שהיה במקום כחלק מהיערכות המשטרה לפתיחת המתחם לביקורים, נפגע באורח קל, ושבעה מתפרעים נעצרו. על אף המהומות, ביקורי היהודים והתיירים במקום התקיימו כרגיל.

שלשום יידו רעולי פנים יידו אבנים לעבר השוטרים וירו לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. בכניסה למסגד נתפס ציוד שחשוד כצינורות נפץ, והם טופלו על ידי חבלן משטרתי.

אבו מאזן יכריז באו"ם על ביטול חלק מהסכמי אוסלו

בכיר הרשות הפלסטינית נביל שעת אמר ביום שני לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ההחלטה שעליה יכריז יו"ר הרשות אבו מאזן בנאומו החודש בעצרת הכללית של האו"ם היא ביטול של כמה סעיפי יסוד מתוך ההסכם.

"ישראל מיישמת (מתוך הסכמי אוסלו) רק את מה שמשרת אותה ואת האינטרסים שלה, אז גם אנחנו ננהג כך", הסביר שעת. "אבו מאזן יאמר את הדברים בבירור – לאחר 22 שנים, לא השגנו דבר מהסכמי אוסלו". דבריו מגיעים ברקע שלל הדיווחים והרמיזות בדבר התפטרותו הקרובה של אבו מאזן, שנראים כמסך עשן שפיזרו הפלסטינים לקראת המהלך הדרמטי יותר שאותו הם מתכננים: הכרזה על פלסטין כמדינה תחת כיבוש וביטול הסכמי אוסלו.

קוריאה הצפונית: הפעילות בכור הגרעיני המרכזי חודשה באופן מלא

קוריאה הצפונית אישרה היום (שלישי) כי הכור הגרעיני המרכזי של המדינה בינוגביון, המהווה את המקור לחומר בקיע לתכנית הגרעין במדינה, חידש לחלוטין את פעילותו ופועל באופן סדיר. הכור נסגר בשנת 2007 בתמורה לתמריצים דיפלומטיים וכלכליים במסגרת הסכם עם חמש מדינות, בהן ארצות הברית וסין.

בריאיון לסוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית KCNA, אמר מנהל האתר כי כל המתקנים במקום שבו לתפקוד מלא. "כל המתקנים הגרעיניים ביונגבון, כולל המפעל להעשרת אורניום, שופצו או עברו שינויים, והם החלו לעבוד באופן סדיר", טען.

לדבריו, "אם ארצות הברית וגורמים עוינים אחרים יקיימו את מדיניותם העוינת והפזיזה, קוריאה הצפונית מוכנה להתמודד עמם באמצעות נשק גרעיני בכל זמן". עוד הוסיף המנהל כי "נעשו חידושים כדי לשפר את האיכות והכמות של הנשק הגרעיני, כפי שמצריך המצב הקיים".

הונגריה נגד זרם הפליטים: תקים גדר בגבול רומניה, תעצור מסתננים

ממשלת הונגריה תחל בהכנות להרחבת גדר הגבול שלה עם סרביה לכיוון רומניה במזרח – כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ בבודפשט. זאת בשל החשש שהמהגרים יפנו לנתיבים אחרים כדי לחדור לשטחה אחרי שחסמה את מעברי הגבול עם סרביה באמצעות בניית גדר באורך 175 קילומטרים. אתמול נכנסו למדינה יותר מ-9,300 פליטים מסרביה והיום הכריזו הרשויות על מצב חירום בשני אזורים הסמוכים לגבול.

מוקדם יותר הודיעה הונגריה על מצב חירום בשניים ממחוזותיה הדרומיים. הכרזה על כך הגיעה לאחר כניסתם לתוקף של חוקים חדשים בנושא הפליטים. בין היתר נקבע כי המשטרה תוכל מעתה לעצור כל אדם שייכנס לשטחי המדינה באופן בלתי חוקי. אלו הנכנסים למדינה ללא האישורים הנדרשים יעמדו בפני אישום פלילי.

ארה"ב: ירוסיה בונה בסיס אווירי בסוריה שיתמוך בצבא אסד

הפנטגון התייחס אתמול (שני) לדיווחים השונים על הנוכחות הרוסית בשדה תעופה הסמוך לעיר לטקיה שבסוריה, הנחשבת למעוזו של בשאר אסד, והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

במקביל, שני גורמים אמריקניים רשמיים אמרו כי רוסיה הציבה טנקים בשדה התעופה ליד לטקיה, ושכוחותיה בונים במקום מערכי הגנה. אחד הגורמים אמר כי שבעה טנקים מסוג T-90 נראו בשדה. כמו כן, נמסר כי רוסיה הציבה מערכות ארטילריה במקום, שלטענת הגורמים נראות ערוכות כדי להגן על החיילים הרוסים הנמצאים באזור.

שריפות ענק בקליפורניה: אלפים פונו, מאות מבנים נהרסו

שריפת יער גדולה שפרצה ביום ראשון בצפון מדינת קליפורניה שבארצות הברית גרמה עד כה להרס מאות בתים ופינוי של יותר מ-19 אלף תושבים מכפרים ומיישובים באזור - כך נמסר מכוחות כיבוי האש במדינה. השריפה הוגדרה כהרסנית ביותר מבין עשרות השריפות שאירעו במערב ארצות הברית בשנים האחרונות.

שריפה נוספת שהשתוללה במערב המדינה השבוע גרמה להרס של יותר ממאה בניינים ולפינויים של כ-6,400 בני אדם מבתיהם. מושל המדינה ג'רי בראון הכריז על מצב חירום בשני האזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully