וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: הפעילות בכור הגרעיני המרכזי חודשה באופן מלא

מנהל הכור הגרעיני בינוגביון, המהווה את המקור לחומר בקיע עבור תכנית הגרעין במדינה, אמר כי המתקנים במקום שבו לפעול לאחר שפעולתם הופסקה ב-2007 במסגרת הסכם עם המערב. "מוכנים להתמודד עם ארה"ב באמצעות נשק גרעיני"

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית אישרה היום (שלישי) כי הכור הגרעיני המרכזי של המדינה בינוגביון, המהווה את המקור לחומר בקיע לתכנית הגרעין במדינה, חידש לחלוטין את פעילותו ופועל באופן סדיר. זאת, כשמונה שנים לארח שנסגר בשנת 2007 בתמורה לתמריצים דיפלומטיים וכלכליים במסגרת הסכם עם חמש מדינות, ביניהן ארצות הברית וסין.

בריאיון לסוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית KCNA, אמר מנהל האתר כי כל המתקנים במקום שבו לתפקוד מלא. "כל המתקנים הגרעיניים ביונגבון, כולל המפעל להעשרת אורניום, שופצו או עברו שינויים, והם החלו לעבוד באופן סדיר", אמר.

לדבריו, "אם ארצות הברית וגורמים עוינים אחרים יקיימו את מדיניותם העוינת והפזיזה, קוריאה הצפונית מוכנה להתמודד עמם באמצעות נשק גרעיני בכל זמן". עוד הוסיף המנהל כי "נעשו חידושים כדי לשפר את האיכות והכמות של הנשק הגרעיני, כפי שמצריך המצב הקיים".

עוד כתבות מהעולם:
"מפקד כוח קודס האיראני ביקר ברוסיה בפעם השנייה בחודשיים"
הונגריה מגבירה את האכיפה: אישומים פליליים למסתננים לשטחה
"דוחה": סערה סביב קריקטורות בשרלי הבדו על הפעוט הסורי שטבע

הכור הגרעיני ביונגביון, צפון קוריאה, 2008. רויטרס
הכור ביונגביון כפי שצולם ב-2008/רויטרס

בשנת 2013 הודיעה המדינה כי היא החלה בפעילות מחודשת בכור הגרעיני, ובכלל זה בהעשרת אורניום, על רקע איומים יומיומיים מצדה על ארצות הברית וקוריאה הדרומית. מאז, תמונות לוויין הצביעו על הפעלה חלקית של הכור, שכאשר הוא פועל במלואו, הוא מסוגל להפיק שישה קילוגרמים של פלוטוניום בשנה – כמות המספיקה לפצצה גרעינית.

"עברו כמעט שלוש שנים מאז הניסוי הגרעיני האחרון במדינה, ועכשיו הוא זמן מתאים בעבורם לבחון את הטכנולוגיה המתפתחת שלהם", אמר אחד החוקרים במכון ללימודי מדיניות בסיאול. על פי אתר המנוהל על ידי המוסד לחקר יחסי ארצות הברית וקוריאה הצפונית, ייתכן שהפעילות נועדה לייצור חומרים גרעיניים חדשים לייצור פצצה גרעינית נוספת.

אמש הודיע סוכנות החלל של המדינה כי היא מתכוננת לשיגור לוויין חדש באמצעות טיל בליסטי משודרג במסגרת חגיגות 70 שנה להקמת מפלגת השלטון ב-10 באוקטובר. ארצות הברית ומדינות נוספות במערב חושדות כי מדובר בניסוי בטיל בליסטי במסווה של שיגור לוויין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully