וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוחה": סערה סביב קריקטורות בשרלי הבדו על הפעוט הסורי שטבע

המגזין הסאטירי הצרפתי, שבפיגוע במשרדיו נרצחו 12 בני אדם, פרסם שתי קריקטורות שבהן מאויר איילן כורדי, שתמונת גופתו זיעזעה את העולם. "באירופה נוצרים הולכים על המים וילדים מוסלמים טובעים", נכתב באחת מהן

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

קריקטורות שפרסם אתמול (שני) המגזין הסאטירי "שרלי הבדו", ובהן נראה איור המסמל את איילן כורדי, הפעוט הסורי בן השלוש שנמצא מת בחוף הים בטורקיה, מעוררות סערה ברשתות החברתיות. בקריקטורה שמופיעה על שער העיתון, שבמשרדיו בפריז נרצחו בינואר האחרון 12 בני אדם, בהם העורך הראשי, נראה איור גופתו של הפעוט. בחלק העליון שלה מופיע הכיתוב: "ברוכים הבאים מהגרים!", ומתחתיו שלט פרסומת עם איור ליצן הדומה לרונלד מקדונלד, סמל חברת מקדונלדס. בשלט נכתב: "מבצע: שתי ארוחות ילדים במחיר אחד". מעל גופת ילד רשום: "כל כך קרוב ליעד...".

בקריקטורה נוספת שפרוסמה באותו הגיליון תחת הכותרת "הוכחה שאירופה היא נוצרית", נראה אדם המסמל את ישו ולידו רשום "נוצרים הולכים על מים". מנגד, בסמוך לאותה הדמות, נראה איור של פעוט טובע ומעליו כתוב: "ילדים מוסלמים טובעים".

לקריאה נוספת:
שרלי הבדו: לא נפרסם יותר קריקטורות של הנביא מוחמד
בעקבות הפיגוע: המאייר הראשי של "שארלי הבדו" עוזב את העיתון
הפעוט שתמונתו זעזעה את העולם הובא למנוחות בסוריה

שרלי הבדו פרסם קריקטורית של הילד הסורי שטבע לחופי יוון, איילן כורדי, 14 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"שתי ארוחות ילדים במחיר אחד". הקריקטורה הנוספת/צילום מסך, טוויטר

גולשים רבים פרסמו בטוויטר ובפייסבוק את צילומי הקריקטורות, ומחו על חוסר הטעם הטוב. "שרלי הבדו מלגלגים על איילן, הילד שטבע", כתב אחד המגיבים ואף התייחס לסלוגן "אני שרלי", ששימש להבעת הזדהות עם קורבנות הטבח במערכת העיתון הצרפתי: "איפה כל ה'אני שרלי' שלכם עכשיו? דוחה".

גולשת אחרת כתבה: "הלכתם רחוק מדי. זה אף פעם לא זמן טוב ללגלג על אסון. שרלי הבדו - הפעם אנחנו לא בצד שלכם".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שרלי הבדו פרסם קריקטורית של הילד הסורי שטבע לחופי יוון, איילן כורדי, 14 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"הוכחה שאירופה נוצרית". הקריקטורה שעוררה סערה/צילום מסך, טוויטר

פיטר הרברט, פעיל זכויות אדם ויו"ר איגוד עורכי הדין השחורים, המאגד פרקליטים אקטיביסטים בבריטניה, אף הודיע כי הארגון ישקול להגיש תביעה משפטית נגד העיתון. "שרלי הבדו הוא מגזין גזעני, שונא זרים הנמצא בפשיטת רגל אידיאולוגית, ומייצג את הריקבון המוסרי של צרפת. האיגוד ישקול לדווח על כך כהסתה לפשע שנאה לבית הדין הפלילי הבינלאומי", צייץ בטוויטר.

את הקריקטורות צייר המאייר לורן סוריסו, הידוע בכינויו "ריס", שמשמש מאז הפיגוע בינואר העורך הראשי בפועל של המגזין, במקום סטפן שרבונייה ("שארב"), שנרצח. סוריסו נפצע בכתפו מירי במהלך הטבח במערכת העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully