וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הרכבת בבודפשט נפתחה אחרי יומיים; מאות הסתערו על שעריה

מאות מהגרים שלא הורשו להיכנס לתחנת הרכבת המרכזית בבירת הונגריה זרמו אליה עם ההודעה על שינוי ההחלטה. ראש הממשלה אורבן: הפליטים מאיימים על השורשים הנוצריים של היבשת. מפקד המשטרה בווינה: לא נעצור לבדיקה את הפליטים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תחנת הרכבת המרכזית בבודפשט נפתחה הבוקר (חמישי) לכניסתם של מהגרים אחרי יומיים שבהן הייתה סגורה לאחר שמאות צבאו על שעריה. המהגרים, רובם מסוריה, שמנסים לעשות את דרכם לאוסטריה ולגרמניה, הסתערו על התחנה בדרכם לרכבות.

מפקד המשטרה בווינה, בירת אוסטריה, אמר כי אין בכוונתם לעצור לבדיקה את הפליטים המגיעים מהונגריה, ויתאפשר להם להמשיך בדרכם. הוא הוסיף כי אינם יכולים לבדוק את כל המהגרים או לעצור אותם, "ואין לנו שום כוונה לעשות זאת".

ממשלת הונגריה אמרה הבוקר כי היא צופה שעד חודש ספטמבר היא תוכל להפסיק את כניסתם של המהגרים הלא-חוקים לשטחה כמעט לחלוטין. זאת לטענתה באמצעות השלמת גדר הגבול המוקמת בימים אלו בגבולה הדרומי עם סרביה וחוקים הדוקים יותר.

לקריאה נוספת בנושא
עדות ממאהל הפליטים בבודפשט: "משפחות ישנות על שמיכה, קרטון או בטון"
בין דאעש לגרמניה: כך הפכה הונגריה לדלת של המהגרים לאירופה

מהגרים מסתערים על רכבת בבודפשט  3 בספטמבר 2015. רויטרס
המהגרים מסתערים על תחנת הרכבת, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה ויקטור אורבן טען היום כי המהגרים מאיימים על שורשיה הנוצריים של היבשת ועל הממשלות לשלוט על גבולותיהן לפני שהן יכולות להחליט כמה מבקשי מקלט הן יכולות לקבל.

"אנחנו, ההונגרים, חיים בפחד, תושבי אירופה חיים בפחד, משום שהם רואים את המנהיגים האירופים, בהם ראשי ממשלה, שלא מסוגלים לשלוט במצב", אמר אורבן לאחר פגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ בבריסל. "הגעתי לכאן כדי להודיע לנשיא שעשינו כל דבר אפשרי כדי לשמור על התקנות. הצגנו שורת חוקים חדשה בפרלמנט ההונגרי והקמנו מחסום פיזי וכל אלו יכולים ליצור מצב חדש בהונגריה ובאירופה מה-15 בספטמבר. יש לנו עכשיו שבוע להכנות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט/רויטרס

ראש הממשלה ויקטור אורבן טען היום כי המהגרים מאיימים על שורשיה הנוצריים של היבשת ועל הממשלות לשלוט על גבולותיהן לפני שהן יכולות להחליט כמה מבקשי מקלט הן יכולות לקבל.

בטור דעה שפורסם בעיתון הגרמני Allgemeine Zeitung אורבן הוסיף כי רוב התושבים באירופה אינם מסכימים עם ממשלותיהם על דרך התמודדותן עם משבר המהגרים. "האזרחים רוצים שנשלוט במצב ונגן על גבולותינו", כתב. "רק כשנוכל להגן על גבולותינו נוכל לדון במספר האנשים שאנחנו יכולים לקחת או אם צריכות להיות מכסות".

מהגרים מסתערים על רכבת בבודפשט  3 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים מסתערים על רכבת בבודפשט 3 בספטמבר 2015/רויטרס

אתמול טבעו למוות לפחות 12 מהגרים סורים כשהיו על סירות שעשו דרכן לאי היווני קוס. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראה ילד קטן בן שלוש שלובש חולצה אדומה ושוכב ללא רוח חיים על חוף הסמוך לעיירת הנופש בודרום. בתמונה אחרת נראה שוטר הסוחב את גופתו של הילד הקטן. שתי סירות ועליהן 23 בני אדם יצאו אתמול בנפרד מחצי-האי בודרום ופרט לילד, טבעו למוות עוד חמישה ילדים ואישה.

לפי כלי תקשורת בטורקיה, שמו של הילד הוא איילן, והוא טבע לצדם של אחיו בן החמש גליפ ואמו. אבי המשפחה ניצל. המשפחה הכורדית ברחה מהעיר כובאני שבצפון סוריה, שם התקיימו קרבות עזים בין הכוחות המקומיים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחודשים האחרונים.

עשרות אלפי סורים שנמלטו מהמלחמה במולדתם הגיעו הקיץ לחוף האגאי בדרכם ליוון, השער שלהם לאיחוד האירופי. גורם בצי הטורקי מסר כי כמעט מאה בני אדם חולצו בלילה על ידי כלי שיט טורקיים בזמן שניסו להגיע לקוס. לפי סוכנויות הסיוע, בכל יום במהלך החודש האחרון עשו כ-2,000 איש את הדרך הקצרה לאיים המזרחיים של יוון.

(עדכון ראשון: 9:54)

איילן, ילד כורדי בן שלוש מסוריה, שטבע למוות בעת שניסה להגר עם משפחתו לאירופה וגופתו נמצאה על החוף בטורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
גופתו של איילן בחוף, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully