וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע האבנים בירושלים: ההרוג הוא אלכסנדר לבלוביץ

משה שטיינמץ

14.9.2015 / 19:02

המשטרה הודיעה כי האירוע אמש בירושלים נחקר כפיגוע אבנים והתירה לפרסום את שם ההרוג. בנו של ההרוג: "אבן אחת שינתה את חיי". רוית, שנסעה יחד עם ההרוג, סיפרה לוואלה! NEWS כי "משהו עף לחלון והוא פגע בעמוד"

צילום מסך

המשטרה הודיעה הערב (שני) כי האירוע אמש בירושלים, שבו יודו אבנים לעבר רכבו של אלכסנדר לבלוביץ בן ה-64 והוא לקה בלבו ומת, נחקר כפיגוע אבנים. בנו של אלכסנדר, ניר, התייחס לאירוע בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אבן אחת שמשנה את המסלול שלי מניו יורק בחזרה לארץ, שמשנה את מסלול חיי. אני בהלם שאני כותב את זה, אבל אבא שלי נרצח אתמול בערב החג בדרכו הביתה מיידוי אבנים בשכונת ארנונה שבירושלים. עדיין אין פרטים באשר למועד ההלוויה.
אבא, אני אוהב אותך יהי זכרך ברוך".

מוקדם יותר סיפרה רוית, בת 21 מירושלים ששהתה ברכב עם אלכסנדר ואמה, על רגעי הפחד: "פתאום משהו עף מכיוון החלון שלו. הוא ישר נלחץ, קפץ והתחיל לפרפר. זה היה נראה כאילו ממש קשה לו לנשום, הוא ממש פרפר ואיבד שליטה על ההגה". רוית הייתה יחד עם לברוביץ בארוחת חג וחזרה ברכבו יחד אמה. הגבר פונה לבית החולים שערי צדק בעיר, אך שם נקבע מותו.

"אמרנו לו 'תירגע, תעצור את הרכב'", הוסיפה. "הוא ממש איבד שליטה ועשה זיגזגים. ואז הוא פשוט סטה ימינה, נכנס בעמוד והעיף אותו ואז הידרדר לוואדי. אנחנו עפנו בתוך הרכב, ממש עפנו. ישר יצאתי מתוך הרכב והוא היה חסר הכרה. אימא שלי הייתה גם עם דם על הבגדים ואמרה שקשה לה לנשום. ישר התקשרתי לבת דודה שלי, להגיד לה על התאונה וישר כשיצאתי מהאוטו ראיתי מלא ערבים באים מהכביש וגם מהכפר". לדבריה, "הם הזמינו את האמבולנס והמשטרה וכאילו ניסו לעזור לנו, אבל אני ראיתי שהם גם צילמו עם הטלפון שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
זריקת האבנים בירושלים: "שמענו בום חזק באוטו, ניצלנו בנס"
משבר המהגרים: האיחוד אישר מבצע צבאי נגד מבריחים בים התיכון
ביום השני ברציפות: מהומות בהר הבית, שוטר נפצע קל מאבנים

רכב הידרדר לתעלה בשל ידויי אבנים בירושלים. כב"ה, דוברות כב"ה
כלי הרכב שנרגם באבנים, הלילה/דוברות כב"ה, כב"ה

עוד היא סיפרה כי "קודם כל ניסו לעשות לו החייאה באמבולנס. אני ממש הייתי בלחץ ובטראומה. לא הבנתי מה קורה איתו, מה קורה איתי ועם אימא שלי. ממש נלחצתי. אני חושבת שהוא נפטר במקום, אבל הודיעו לנו רק אחר כך כי לא רצו להלחיץ אותנו". רוית התייחסה גם למצבה של אמה. "היא ממש לא מרגישה טוב, כל הגוף שלה כואב והיא לא יכולה לזוז. יש לה שבר בכל היד, בכתף ובצלעות. יש לה פגיעה קטנה בראש והיא לא מפסיקה להקיא ולא אוכלת. היא גם בטראומה מהמצב שהיה. אני לא יודעת איך היא תשתקם מזה, היא ממש פגועה".

רוית עוד אמרה כי "אנחנו לא גרות שם (בארמון הנציב) הרבה זמן, רק כמה חודשים. זה יחסית חדש שלנו. ידענו שיש את כל הבעיות האלה, אבל לא חשבנו שניתקל בזה באמצע הכביש. אני כל פעם רואה שיש ליד הכפרים משטרה ומג"ב. אני חושבת שכן צריך לשים עין ולראות כי הם מסתובבים חופשי עם אבנים והם יכולים לזרוק אותן על כל רכב. הם יכולים לעשות דברים יותר גרועים, כמו לזרוק בקבוקי תבערה. זה מאוד מאוד מלחיץ וזה יכול לגרום לאסונות כמו שהיה לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פוסט שכתב ניר לבלוביץ', בנו של אלכסנדר שנהרג לאחר שאבנים יודו על רכבו בירושלים, ספטמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שכתב בנו של אלכסנדר לבלוביץ' בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

היא הבהירה כי היא לא תיסע יותר דרך הכביש שבו אירעה התקרית. "יהיה לי ממש קשה עכשיו. הרבה יותר מפחיד ממה שהיה עד היום", אמרה. "הוא היה בנאדם ממש טוב ותמיד עזר לי. כל דבר שהיינו צריכות – הוא תמיד היה שם. הוא היה בנאדם עם חוש הומור ועם לב ממש טוב, ופשוט כואב הלב שזה קרה לו ככה פתאום. לפני שנייה הוא צחק בחג ואכל ושמח, ואחרי שנייה זה מה שקרה לו".

על רקע האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס במוצאי החג דיון חירום למלחמה במידי האבנים וזורקי בקבוקי תבערה בירושלים וסביבותיה. בדיון ישתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד, שר התחבורה ישראל כץ אנשי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה וגורמי ביטחון. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה "רואה בחומרה רבה את ידויי האבנים ובקבוקי התבערה נגד אזרחי ישראל ומתכוון להילחם בתופעה בכל האמצעים ובכללם, החמרת הענישה והאכיפה

בתוך כך, צעיר יהודי נפצע היום באורח קל מידויי אבנים בציר המוזיקה שבירושלים. הוא טופל במקום ונפתחו סריקות לאיתור חשודים. במקרה אחר, נער בן 16 נעצר בחשד שיידה אבנים לעבר לוחמי מג"ב בחלקת גור בהר הזיתים שבבירה. הנער נלקח לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully