וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריקת האבנים בירושלים: "שמענו בום חזק באוטו, ניצלנו בנס"

משה שטיינמץ

14.9.2015 / 11:59

ירון ששון, שרכבו נרגם באזור שבו נפגעה מאבנים מכוניתו של גבר בן 50 שלקה בהתקף לב ומת, סיפר כי "ראינו שלוש מכוניות שעמדו בצורה חשודה. הילדות שלי עדיין בטראומה". נתניהו יכנס דיון חירום בצאת החג

עריכת וידאו: ליאור קירשנר

(שיחה של אדם שרכבו נפגע מאבן בליל האירוע)

"ראינו שלוש מכוניות שעמדו בצורה חשודה" – כך סיפר היום (שני) ירון ששון בן ה-34, שכלי רכבו נרגם באבנים בירושלים, באזור שבו הידרדרה אמש מכוניתו של גבר בן 50 לתעלה לאחר שלקה בלבו, ככל הנראה לאחר שיודו לעברו אבנים ברחוב אשר וינר בעיר. הבוקר נקבע מותו של הגבר בבית החולים שערי צדק בעיר והמשטרה עדיין מחפשת אחרי חשודים.

לדברי ששון, "שמענו בום חזק באוטו, בסוף הירידה. עצרתי במקום בטוח וראיתי שזרקו אבנים. התקשרתי למשטרה לדווח על מה שקרה. היא שאלה אם מדובר ביהודים, ואמרתי כמובן שלא ושאנחנו יצאנו בנס". ששון הוסיף כי "אמרתי לה שתשלח ניידת כמה שיותר מהר, כדי שמישהו לא ייפגע. אחר כך הבנו שמישהו שם נהרג".

הוא סיפר עוד כי "הייתי עם אשתי ושתי הבנות, אחת בת חמש והשנייה בת שלוש. עד עכשיו הן בטראומה. הילדות בהתחלה הבינו מה קרה, כי אשתי שאלה אם זרקו עלינו אבן, אבל אמרתי לה אל תדברי בפני הילדות. עד עכשיו הן מתכנסות בתוך עצמן".

לקריאה נוספת בנושא
בדרך מארוחת החג: בן 50 נהרג לאחר שאבנים יודו על רכבו בירושלים
"פגיעה בקידום שופטים שהקלו עם מיידי אבנים - לא דמוקרטי"

רכב הידרדר לתעלה עקב ידויי אבנים בירושלים. כיבוי אש, דוברות כב"ה
זירת האירוע, אתמול/דוברות כב"ה, כיבוי אש

ברקע האירוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס במוצאי החג דיון חירום למלחמה במידי האבנים וזורקי בקבוקי תבערה בירושלים וסביבותיה. בדיון ישתתפו שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד, שר התחבורה ישראל כץ אנשי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה וגורמי ביטחון. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה "רואה בחומרה רבה את ידויי האבנים ובקבוקי התבערה נגד אזרחי ישראל ומתכוון להילחם בתופעה בכל האמצעים ובכללם, החמרת הענישה והאכיפה".

אתמול תקפה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, את יוזמת ארדן, ולפיה שופטים אשר לא יחמירו בענישה נגד מיידי אבנים - לא יקודמו. זאת, לאחר שארדן הודיע בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא עתיד להיפגש לאחר החג עם השרה שקד, המשמשת יו"ר הוועדה לקידום שופטים, ולדרוש ממנה כי גזרי דין שניתנים על ידי שופטי בתי משפט שלום נגד מיידי אבנים, יהוו קריטריון לקידומם לבתי משפט מחוזיים.

"ככל שהפרסומים אכן משקפים את עמדת השר ארדן, אני רואה אותם בחומרה רבה", אמרה נאור בהודעה יוצאת דופן ששיגרה אתמול. "הדברים נוגדים את עקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי. הם נוגדים את עקרון חוק יסוד השפיטה לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. אם גזר דין זה או אחר נראה לרשות המבצעת קל מדי, הדרך הראויה היא לערער עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully