וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק בקליפורניה: אלפים פונו, מאות מבנים נהרסו

14.9.2015 / 10:36

השריפה, המשתוללת בצפון המדינה כילתה מאות מבנים ועשרות אלפי דונמים של שדות וצמחייה. דליקה נוספת במערב המדינה ממשיכה אף היא לבעור זה כמה ימים. המושל הכריז על מצב חירום

רויטרס

שריפת יער גדולה שפרצה אתמול (ראשון) בצפון מדינת קליפורניה שבארצות הברית גרמה עד כה להרס מאות בתים ופינוי של יותר מ-19 אלף תושבים מכפרים ומיישובים באזור - כך נמסר מכוחות כיבוי האש במדינה. השריפה הוגדרה כהרסנית ביותר מבין עשרות השריפות שאירעו במערב ארצות הברית בשנים האחרונות.

שריפה נוספת שמשתוללת במערב המדינה מאז יום רביעי גרמה להרס של יותר ממאה בניינים ולפינויים של כ-6,400 בני אדם מבתיהם. מושל המדינה ג'רי בראון הכריז על מצב חירום בשני האזורים.

שריפות ענק בצפון ובמערב קליפורניה בארצות הברית, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
יותר מ-19 אלף תושבים פונו מבתיהם/רויטרס

על פי כוחות כיבוי האש של קליפורניה, פינוי התושבים היה הכרחי מאחר שרוחות עזות גרמו ללהבות להתפשט מאזור השריפה בצפון המדינה אל עבר גבעות עמק נאפה. "לצוותים שלנו אין סיכוי להעריך באופן מלא את הנזקים, אך אנו יודעים שמאות מבנים נהרסו", כתב דובר כוחות כיבוי האש בקליפורניה בחשבון הטוויטר שלו. הנזקים ברכוש כוללים "מאות בתי מגורים וגם בניינים נוספים", כתב הדובר.

עוד ידיעות מהעולם:
בניגוד לאמנת שנגן: גרמניה תחל ביקורת בגבול אוסטריה
האסון במסגד במכה: מלך סעודיה הבטיח "לחקור עד תום את הנסיבות"
המלחמה מתרחבת: כוחות קרקע ערביים החלו לפעול נגד החות'ים

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שריפות ענק בצפון ובמערב קליפורניה בארצות הברית, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
מאות מבנים נשרפו כליל בדליקה, שממשיכה לבעור/רויטרס

עד כה, כילתה השריפה בצפון המדינה יותר מ-20 אלף דונמים של חורש, שדות חקלאיים ומדשאות באזור הכפרי של מחוז לייק, הנמצא כ-80 קילומטרים מערבית לעיר סקרמנטו, בירת קליפורניה. עשרות אלפי המפונים התרכזו במקלטים, במסעדות ובבתי חברים במחוזות הסמוכים, ועדיין ממתינים לדיווח על מצב בתיהם ורכושם.

מאז אתמול, אושפזו ארבעה כבאים בבית החולים שספגו כוויות קשות בשעותיה הראשונות של השריפה, אך לא נפגעו בני אדם נוספים. "העיירה שלנו פשוט איננה", סיפרה אחת מהמפונות מהכפר מידלטאון שבמחוז לייק, המוקד שבו ניצתה השריפה לראשונה. "ראיתי רק להבות מסביבי, הרוח הייתה משוגעת. מעולם לא הייתי כל כך מפוחדת", סיפרה.

שריפות ענק בצפון ובמערב קליפורניה בארצות הברית, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
בכל פעם שחלה התקדמות במאמצי הכיבוי, הלהבות המשיכו לבעור/רויטרס

דוברת נוספת של כוחות כיבוי האש בקליפורניה סיפרה כי השריפה נגרמה כתוצאה משילוב בין גל החום שתקף את האזור בשבוע שעבר, לבין הקיץ השחון שעבר על המדינה - והותיר שטחי צמחייה וחקלאות רבים יבשים ומועדים לדליקה. "בכל פעם שהכבאים התקדמו בכיבוי הלהבות, הן התקלחו מכיוון אחר", סיפרה הדוברת, והוסיפה כי גחלים שהועפו ברוח גרמו להצתת אש במוקדים נוספים באזור. כמו כן, בשל העשן הכבד שהיתמר בסביבת השריפה, מסוקי ומטוסי כיבוי נאלצו להישאר על הקרקע.

בינתיים, השריפה המשתוללת במערב המדינה מאז יום רביעי כילתה אף היא יותר מ-25 אלף דונמים של שטחים מיוערים באזור ההררי מערבית לסקרמנטו. עם זאת, לפי כוחות כיבוי האש הפועלים באזור, עד כה הצליחו הכבאים לכבות את הלהבות בכ-20 אחוזים משטח הדליקה. כוחות הכיבוי נאבקים מאז השבוע שעבר בכמה מוקדי שריפה נוספים וחמורים פחות, בעיר במערב המדינה.

שריפות ענק בצפון ובמערב קליפורניה בארצות הברית, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
גחלים שעפו ברוחות החזקות הבעירו מוקדי שריפה נוספים/רויטרס
שריפות ענק בצפון ובמערב קליפורניה בארצות הברית, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
עד כה לא ניתן לאמוד את הנזק המדויק שנגרם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully