וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה מתרחבת: כוחות קרקע ערביים החלו לפעול נגד החות'ים

לוחמים הנאמנים לנשיא המודח פתחו במתקפה נרחבת במחוז בצפון המדינה, בסיוע חיילים מהקואליציה בראשות ערב הסעודית שמשתתפים לראשונה בלחימה נגד המורדים השיעים. במקביל, הממשלה פרשה משיחות השלום

עריכה: קשת סידי

(עשרות אזרחים נהרגו בהפצצת החות'ים בעיר עדן, יולי)

המבצע מתרחב: כוחות הנאמנים לממשלה הגולה של תימן, בתמיכת הקואליציה הסעודית, פתחו היום (ראשון) במתקפה קרקעית נרחבת נגד המורדים החות'ים במחוז ממזרח לבירה צנעא. בימים האחרונים הגיעו למחוז הצפוני מאריב, שנשלט ברובו על ידי שבטים ולוחמים הנאמנים לנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, אלפי חיילים ממדינות ערב החברות בקואליציה, שפועלת נגד המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן מאז חודש מרץ. זאת הפעם הראשונה שבה מעורבות באופן ישיר יחידות צבא זרות בלחימה במדינה הערבית.

גורם צבאי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "זוהי המתקפה הגדולה והעזה ביותר מאז תחילת המבצעים במחוז מאריב". לדבריו, המתקפה במחוז העשיר הנפט מתרכזת בשני אזורים שעליהם שולטים החות'ים – אל-ג'פינה ואל-פאו – שנמצאים על הכביש המוביל לצנעא. עיר הבירה נמצאת בשליטת המורדים מאז ספטמבר שעבר, אז כבשו אותה ושיתקו את הממשלה של האדי הנתמכת על ידי המערב. גורם מקומי במחוז מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כוחות הקואליציה הערבית שלחו כעשרה טנקים וכלי רכב משוריינים לחזית.

כלי רכב צבאיים של כוחות הקואליציה הערבית בדרכם למחוז מאריב שבצפון תימן, ספטמבר 2015. רויטרס
כלי רכב של הקואליציה הערבית במחוז מאריב, החודש/רויטרס

הקואליציה הסעודית הרחיבה את המבצע הצבאי והגבירה את תקיפותיה האוויריות בצנעא ומעוזים נוספים של החות'ים בעקבות המתקפה הקטלנית של המורדים במחוז בתחילת החודש, שהביאה למותם של כ-60 חיילים ממדינות ערב שהוצבו באזור. לפי הדיווחים, יותר מ-10 אלף חיילים מחברות הקואליציה פועלים במדינה, בהם 6,000 חיילים סודאנים, אלף חיילים קטארים ועוד 800 חיילים מצרים.

במקביל, ממשלתו של האדי הודיעה היום כי היא פורשת משיחות השלום שמתקיימות בחסות האו"ם. סוכנות הידיעות הרשמית של הממשלה הגולה הבהירה כי לא תסכים להמשיך במשא ומתן עם החות'ים עד שהם לא יישמו את החלטת מועצת הביטחון מאפריל האחרון שקראה לנסיגתם מהעים המרכזיות במדינה ומהכרה במשטרו של האדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully