וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: אבו מאזן יכריז באו"ם על ביטול חלק מהסכמי אוסלו

14.9.2015 / 11:16

נביל שעת' אמר כי יו"ר הרשות יודיע בעצרת שתתקים החודש על ביטול כמה סעיפי יסוד מהסכמי אוסלו. "ישראל מיישמת רק את מה שמשרת אותה", אמר. "לאחר 22 שנים, לא השגנו דבר מהם"

עריכה: ניר חן

בכיר הרשות הפלסטינית נביל שעת אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי ההחלטה שעליה יכריז יו"ר הרשות אבו מאזן בנאומו החודש בעצרת הכללית של האו"ם היא ביטול של כמה סעיפי יסוד מתוך ההסכם.

"ישראל מיישמת (מתוך הסכמי אוסלו) רק את מה שמשרת אותה ואת האינטרסים שלה, אז גם אנחנו ננהג כך", הסביר שעת. "אבו מאזן יאמר את הדברים בבירור – לאחר 22 שנים, לא השגנו דבר מהסכמי אוסלו".

דבריו מגיעים ברקע שלל הדיווחים והרמיזות בדבר התפטרותו הקרובה של אבו מאזן, שנראים כמסך עשן שפיזרו הפלסטינים לקראת המהלך הדרמטי יותר שאותו הם מתכננים: הכרזה על פלסטין כמדינה תחת כיבוש וביטול הסכמי אוסלו.

פרשנות של אבי יששכרוף על אבו מאזן. מערכת וואלה!
יו"ר הרשות אבו מאזן/מערכת וואלה!

מהלך זה נקבע לפני כמה חודשים על ידי ראש צוות המשא ומתן ומזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת. הוא הגה את המסמך המכונה "קביעת היחסים" (עם ישראל), שנועד לתכנן את המהלכים של הפלסטינים עם ישראל לקראת ספטמבר.

עריקאת, שצפוי להיבחר רשמית גם לוועד הפועל של אש"ף בכינוס המועצה המרכזית של הארגון בעוד כשבוע, מסתמן כיום כאחד האנשים החזקים ביותר בחצרו של אבו מאזן וכמי שמסומן על ידו כיורש פוטנציאלי. עריקאת היה גם זה שהגה את תכנית הבינאום הפלסטינית, שמתבססת על פנייה והצטרפות לארגונים והמוסדות הבינלאומיים, דוגמת בית הדין הפלילי בהאג.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully