וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטמת את הגבולות: הונגריה מתכננת גדר גם עם רומניה

15.9.2015 / 17:59

משרד החוץ בבודשפט הודיע כי הממשלה החלה בעבודות לקראת הרחבת הגדר גם לעבר שכנתה ממזרח. זאת בשל החשש שזרם המהגרים יעבור לרומניה אחרי שהגבול עם סרביה נחסם. בבוקרשט ביקרו את המהלך: "נוגד את הרוח האירופית"

רויטרס

ממשלת הונגריה תחל בהכנות להרחבת גדר הגבול שלה עם סרביה לכיוון רומניה במזרח – כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ בבודפשט. זאת בשל החשש שהמהגרים יפנו לנתיבים אחרים כדי לחדור לשטחה אחרי חסימת מעברי הגבול עם סרביה כתוצאה מבניית גדר גבול באורך 175 קילומטרים. אתמול נכנסו למדינה יותר מ-9,300 פליטים מסרביה והיום הכריזו הרשויות על מצב חירום בשני אזורים הסמוכים לגבול.

"קיבלנו את ההחלטה להתחיל בעבודות הכנה לקראת בניית גדר שתתחיל מהונגריה דרך סרביה ועד רומניה באורך שיענה על הצורך במקרה שלחץ ההגירה יעבור לכיוון רומניה", מסר שר החוץ פטר סיירטו במסיבת עיתונאים שכינס. לדבריו, משרד החוץ בבוקרשט עודכן בתכניות, שלפיהן תורחב הגדר כמה קילומטרים מעבר לנהר מורש שלאורך גבול רומניה.

ואולם, ברומניה ביקרו את ההחלטה. "משרד החוץ רואה בהקמת גדר בין שתי חברות באיחוד האירופי ושותפות אסטרטגיות צעד שגוי מנקודת מבט פוליטית שלא עולה בקנה אחד עם הרוח האירופית", נמסר ממשרד החוץ. "הונגריה עודכנה לגבי עמדה זו".

לקריאה נוספת:
גרמניה: להפעיל לחץ כלכלי על מדינות האיחוד שיסרבו לקבל פליטים
הונגריה הכריזה על "מצב חירום" וחוקים נוקשים נגד המהגרים
מדינות האיחוד לא הצליחו להסכים על תכנית לפיזור פליטים ביבשת

חייל הונגרי שומר על מהגרים שנעצרו לאחר שחצו בצורה בלתי-חוקית את הגבול עם סרביה, 15 בספטמבר 2015. רויטרס
חייל הונגרי שומר על מהגרים שחצו את הגבול בצורה לא-חוקית, היום/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה הונגריה על מצב חירום בשתיים ממחוזותיה הדרומיים. משמעות הדבר היא הרחבת אזור החיץ בין שתי המדינות, ל-60 מטרים, וכן קביעת אזורי מעבר במטרה להתמודד עם שטף מבקשי המקלט שצובאים על גבולותיה. הכרזת מצב החירום הגיעה לאחר כניסתם לתוקף של חוקים חדשים בנושא הפליטים.

בין היתר נקבע כי המשטרה תוכל מעתה לעצור כל אדם שייכנס לשטחי המדינה באופן בלתי חוקי. אלו הנכנסים למדינה ללא האישורים הנדרשים יעמדו בפני אישום פלילי. 30 שופטים הושמו בכוננות, על מנת שיוכלו לערוך משפטים לעבריינים הפוטנציאליים. כמו כן, חציית או גרימת נזק לגדר התיל שבנתה הונגריה בגבולה הדרומי עם סרביה, הפכו אף הן לעבירות פליליות.

סוכנות הפליטים של האו"ם אמרה היום כי החוקים החדשים שנכנסו לתוקף בהונגריה "מדאיגים מאוד". ארנו סימון, דובר מטעם הסוכנות המוצב במדינה, התייחס להחלטת ממשלתו של ויקטור אורבן לייעד את סרביה כ"מדינה שלישית בטוחה" שאליה יישלחו הפליטים ולהעניש מבקשי מקלט שיחצו את הגבול בצורה בלתי-חוקית. "יש פרטים רבים בחקיקה החדשה שמדליקים נורה אדומה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully