וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: להפעיל לחץ כלכלי על מדינות האיחוד שיסרבו לקבל פליטים

15.9.2015 / 14:34

שר הפנים הגרמני אמר כי יש לדון בסיוע הכלכלי שמעניק האיחוד האירופי למדינות שמסרבות להתחלק בעשרות אלפי המכסות למבקשי המקלט. מרקל: לכנס ועידה מיוחדת של האיחוד בנושא הפליטים

רויטרס

שר הפנים של גרמניה, תומס דה מזרה, אמר היום (שלישי) כי מדינתו תומכת בהפעלת לחץ כלכלי על מדינות החברות באיחוד האירופי שאינן מסכימות להצעת חלוקת מכסות עשרות אלפי הפליטים שהגיעו ליבשת. זאת בתגובה להתנגדותן של מדינות מזרח היבשת לקבל לשטחן פליטים ובשל דחייתן את הצעת שרי המערב לחלקם בין 23 מ-28 המדינות. בתוך כך, הודיעו קנצלרית גרמניה וקנצלר אוסטריה כי הם מעוניינים בכינוס ועידה מיוחדת של האיחוד האירופי בשבוע הבא לטיפול במשבר הפליטים.

במסיבת עיתונאים משותפת בברלין, אמרה מרקל כי גרמניה, אוסטריה ושבדיה לא יוכלו להתמודד עם המשבר לבדן. הקנצלרית הגנה על החלטתה של גרמניה להנהיג ביקורת גבולות כדי להתמודד עם שטף הפליטים במדינתה, ואמרה כי הביקורת הופכת את רישום הפליטים לפשוט ומסודר יותר.

בריאיון שהעניק לתחנת הטלוויזיה הגרמנית ZDF, אמר דה מזרה כי הוא רואה בהפעלת לחץ על עמיתיו במזרח אירופה כדרך נוספת להשגת הסכמה לגבי מכסות ארוכות-טווח של פליטים לכל מדינה. "אני חושב שאנחנו צריכים לדבר על דרכים להפעלת לחץ", אמר. הוא הוסיף כי המדינות המסרבות כעת לקבל מבקשי מקלט, הן המרוויחות המרכזיות מכספי הסיוע שמעניק להן האיחוד, ולכן יש לדון בסיוע בתגובה לסירובן. בין המתנגדות החריפות להצעת חלוקת המכסות: צ'כיה, הונגריה, פולין וסלובקיה.

דה מזרה הוסיף כי הוא הוא עדיין חוזה שגרמניה תקלוט 800 אלף מבקשי מקלט עד לסוף השנה, בניגוד לתחזיות של פוליטיקאים גרמנים, המנבאים כי מיליון פליטים יגיעו למדינה.

לקריאה נוספת בנושא:
הונגריה מגבירה את האכיפה: אישומים פליליים למסתננים לשטחה
משבר המהגרים: האיחוד אישר מבצע צבאי נגד מבריחים בים התיכון

מהגרים בגבול גרמניה ואוסטריה, 15 בספטמבר 2015. רויטרס
ילדי מהגרים ממתינים לעבור מאוסטריה לגרמניה/רויטרס

לאחר שפתחה את גבולותיה למבקשי מקלט שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה, הנהיגה גרמניה בסוף השבוע ביקורת גבולות זמנית על מנת להתמודד עם שטף המהגרים המבקשים להיכנס אליה. סלובקיה, הולנד והונגריה הצהירו שינהיגו ביקורת דומה. לדברי הרשויות בגרמניה, גבולותיה לא סגורים בפני מבקשי מקלט, והנהגת הביקורת נועדה לשמירה על הסדר.

בינתיים, משבר הפליטים המתמשך גרם לעלייה בתמיכה במפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), הדוגלת במדיניות נוקשה בכל הנוגע להגירה. בסקר שנערך במדינה נראה כי המפלגה הגיעה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר שלה זה ארבע שנים - 5.5%. כמו כן, התמיכה בקנצלרית אנגלה מרקל ירדו ב-1.5%, אך מפלגתה נותרת החזקה ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
המשטרה בגרמניה עורכת חיפוש על פליטים עם כניסתם לתוך המדינה, ספטמבר 2015. רויטרס
המשטרה הגרמנית עורכת חיפוש על מהגר שנכנס למדינה/רויטרס

באוסטריה השכנה, שאל שטחה נכנסו אלפי פליטים דרך הגבול עם הונגריה, דיווחו היום על האטה בקצב כניסתם של מבקשי המקלט. זאת, לאחר שהבוקר נכנסו לתוקף חוקי הגירה חדשים בהונגריה, שהגבילה כניסת מהגרים מכיוון סרביה וקבעה כי כניסה בלתי חוקית לשטחה תיחשב מעתה לעבירה פלילית. ביום שני, שהיה האחרון לפני כניסת החוקים בהונגריה לתוקף, הגיעו כ-15,700 בני אדם למזרח אוסטריה.

"אנו מאמינים שיש עוד הרבה אנשים שחיכו להיכנס להונגריה לפני סגירת הגבול והם ודאי ימצאו את הדרך להגיע לגבול עם אוסטריה", אמר דובר המשטרה האוסטרית. בה בעת, דנים במשרד הפנים האוסטרי באופן שבו על הצבא והמשטרה במדינה לתפקד במסגרת משבר ההגירה. מרבית מבקשי המקלט מגיעים לאוסטריה על מנת לעבור לגרמניה ולשבדיה, שנחשבות ליעדים המועדפים על המהגרים ליבשת.

שרי הפנים באיחוד האירופי כשלו אמש מלהגיע להסכמה לגבי ההצעה לחלוקת מכסות מבקשי מקלט בין מדינות האיחוד. חלקם הגיעו להסכמה עקרונית בנוגע לנושא, אך פרטי ההסכם יגובשו רק ב-8 באוקטובר. בתוך כך, מהאו"ם נמסר היום כי הארגון מבקש לבטא "אכזבה עמוקה" מאי-מציאת הפתרון, וקרא ל"צעד נחוש המבוסס על סולידריות מצד כל המדינות החברות באיחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully