וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אובמה הבטיח לתגבר את הסיוע הצבאי לישראל, מספר 2 של דאעש חוסל בעירא,. מתקפת טרור ברכבת בצרפת, הרוגים בהתרסקות מטוס בבריטניה ומוחמד עלאן דיבר לראשונה. אלה הכותרות שעשו את השבת

טכנולוגיה לאיתור מנהרות ותוספת מימון: הפיצוי של אובמה לישראל

"הפיצוי" של אובמה: במכתב ששלח הנשיא האמריקני לחבר בית הנבחרים הדמוקרטי ג'רולד נדלר, אשר באותו הזמן טרם החליט מהי עמדתו בנוגע להסכם הגרעין, חזר אובמה על טיעוניו לתמיכה בהסכם, תוך הבטחה שהמדינה תתגבר את הסיוע הצבאי לישראל - כך דיווח אתמול ה"ניו יורק טיימס". זאת, ככל הנראה בשל העובדה שנדלר מייצג קהילה יהודית גדולה במנהטן שבניו יורק.

על פי חבר בית הנבחרים אדם שיף, אשר נחשף למכתב, אובמה התחייב באופן מפורש "לשפר את שיתוף הפעולה הקיים בין ישראל וארצות ההברית באזור". לטענת שיף, אובמה התחייב להגדיל את המימון הנוגע למערך ההגנה האווירית של ישראל, להאיץ את הפיתוח המשותף של מערכות אלה ולקדם פיתוח טכנולוגיות לאיתור מנהרות ומיפוי. כמו כן, כתב אובמה כי הוא מתחייב לפעול עם ישראל כדי להתמודד עם תמיכתה של איראן בחיזבאללה.

אסון: שבעה נהרגו לאחר שמטוס קרב התרסק לתוך כביש בבריטניה

שבעה בני אדם נהרגו היום (שבת) לאחר שמטוס קרב שהשתתף במטס של חיל האוויר הבריטי בעיר שורהאם שבדרום-מזרח המדינה, התרסק היישר לתוך כביש. לא ברור אם הטייס הוא אחד מההרוגים.

לפי עדויות, הטייס ניסה לבצע "תמרון לולאה" לפני שצלל לכביש ופגע בקרקע. מיד לאחר מכן הוא חולץ מכלי הטייס הבוער ונלקח לבית החולים. לפי דיווח נוסף ולא מאומת, נפגעו בתקרית גם שני רוכבי אופניים. מדובר במטוס קרב מסוג "הוקר הנטר" שהשתתף במלחמת העולם השנייה.

עימותים ליד המאחז אש קודש בשומרון: שני פלסטינים נפצעו קל

עימותים אירעו היום בין עשרות פלסטינים ומתנחלים בסמוך לכפר קוסרא והמאחז אש קודש שבשומרון. זאת, לאחר שהמקומיים הגיעו לעבד חלקת אדמה. שני פלסטינים נפצעו באורח קל וטופלו במקום.

לטענת הפלסטינים, העימותים החלו לאחר שמתנחלים הקיפו רועה צאן שעבד בשטח בסמוך למאחז הבלתי חוקי ויידו לעברו אבנים. תושבי הכפר שהגיעו לסייע לרועה התעמתו עם המתנחלים וכוחות הביטחון הוזעקו לאזור כדי להפריד בין הצדדים. כוחות הביטחון ירו אמצעים לפיזור הפגנות.

הבית הלבן: מספר 2 בדאעש חוסל בתקיפה אווירית בעיראק

הבית הלבן אישר אתמול כי חאג'י מועתז, האדם השני בחשיבותו ב"מדינה האיסלאמית" (דאעש), סגנו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בתקיפה אווירית אמריקנית ביום שלישי האחרון.

"פדחיל אחמד אל-חיאלי, הידוע גם כחאג'י מועתז, נהרג בתקיפה אווירית ב-18 באוגוסט בעת ששהה ברכב בסמוך למוסול שבעיראק ביחד עם פעיל בצוות הצילום שפעל בשורות הארגון, אבו עבדאללה", אמר דובר הבית הלבן, נד פרייס. "מותו של אל-חיאלי ישפיע לרעה על מבצעי הארגון בהתחשב בעובדה שהשפעתו נגעה בתחומי המימון, התקשורת, המבצעים והלוגיסטיקה", אמר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

באן קי מון גינה ההסלמה בגבול סוריה: "קורא לאיפוק שני הצדדים"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה אמש את הפרות הסכם הפסקת האש בין ישראל לסוריה והאיץ בצדדים להרגיע את המצב המתוח, מבלי שהזכיר באופן ספציפי את הפרת הפסקת האש הראשונית מצד סוריה. באן קרא לשתי המדינות להימנע מכל פעולה ש"תסכן את הפסקת האש בין שני הצדדים ותפר את היציבות הקיימת באזור".

לפי הצהרת המזכ"ל, כוח האו"ם האחראי לפיקוח על הפסקת האש בין המדינות יצר קשר עם שני הצדדים, תוך בקשה להרגיע את הרוחות. כמו כן, בהצהרה נמסר כי המצב באזור כרגע שקט, וכי באן קורא לשני הצדדים "לגלות איפוק מקסימלי" על מנת למנוע הסלמה נוספת בגבול.

טרור בצרפת: 3 נפצעו מירי של חמוש המזוהה עם דאעש

שני בני אדם נפצעו אמש (שישי) באורח קשה ואדם אחד נפצע באורח קל לאחר שחמוש ירה לעבר נוסעים ברכבת שנסעה מאמסטרדם לפריז. חיילים אמריקנים בלבוש אזרחי הצליחו להשתלט על החמוש, ועל פי הודעת שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנוב, אחד מהם נמצא בין הפצועים שבמצב קשה.

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר באירוע טרור. כמו כן, גורמים ביטחוניים דיווחו לרשת CNN כי החשוד מזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). החקירה מנוהלת על ידי המטה ללוחמה בטרור בצרפת. דובר חברת הרכבת סיפר כי החשוד: "היה חמוש ברובה אוטומטי וסכין".

ברק חושף: "היינו מוכנים לתקוף באיראן, יעלון ושטייניץ התנגדו"

ספר ביוגרפי חדש על חייו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, שכתבו אילן כפיר ודני דור, פורסם אתמול. בספר, "ברק - מלחמות חיי", מתוארות התוכניות הצבאיות לתקיפת מתקני גרעין באיראן ומפורטות הסיבות לכאורה מדוע הן לא יצאו לפועל. ב"אולפן שישי" שבערוץ 2 נחשפו הערב הקלטות שבהן נשמע ברק בשיחות עם מחברי הספר, שם הוא הסביר כי הוא וראש הממשלה בנימין נתניהו היו בעד התקיפה, ותיאר מי בין השאר היה נגד.

לפי הנטען בכתבה, בין 2010-2009 נתניהו, ושר הביטחון שלו ברק, החליטו שצריך לאשר במהירות תקיפה של מתקני הגרעין באיראן, זאת במטרה להורסם לפני שהאיראנים יצליחו להסתירם מתחת לאדמה - מה שהיה הופך את התקיפה לפחות רלוונטית.

מוחמד עלאן מדבר לראשונה: "הניצחון הושג הודות לתמיכה"

"הניצחון והכרת הטוב והתודה הם בזכות האל" - כך אמר אתמול מוחמד עלאן, הפלסטיני ששבת רעב במשך חודשיים בעקבות החזקתו במעצר מנהלי בידי ישראל. ממיטת אשפוזו בבית החולים ברזילי שבאשקלון אמר עלאן כי המאבק שלו, שהסתיים בהחלטה להקפיא את המעצר המנהלי נגדו ושהוביל לסיום שביתת הרעב, הצליח "הודות לאנשים הטובים שעמדו לצדו ולצד המשפחה". בין היתר ציין את אלה שהפגינו למענו מול בית החולים "ובכל מקום שבו היו אחינו". בנוסף, עלאן אמר כי הוא "רוצה להודות לעורכי הדין ולמגזר הערבי בישראל. אתם בני עם אחד. בעזרת השם שבכל אסון עמדתנו תהיה אחת".

מברזילי נמסר כי מצבו של עלאן, שהפסיק את שביתת הרעב אחרי 66 ימים, יציב. "הוא מוזן דרך הווריד בצורה מוגבלת ובהמשך יעשה ניסיון להתחיל נוזלים דרך הפה", אמרו בדוברות בית החולים.

איראן: הפלנו מל"ט ריגול בלתי-מזוהה במערב המדינה

צבא איראן יירט לאחרונה מל"ט ריגול בלתי-מזוהה בסמוך לגבולה המערבי - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, אירנ"א. "לאחר שאותר המל"ט, טילי מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו אותו", אמר פרזאד פריידוני, מפקד מערכות נ"מ במחוז קרמנשה שבמערב המדינה. פריידוני לא ציין לאיזו מדינה שייך המל"ט.

בתוך כך, איראן חשפה היום טיל בליסטי מסוג קרקע-קרקע שלטענתה יוכל לפגוע במטרות בדיוק רב בטווח של 500 קילומטרים. חשיפת הטיל, שזכה לשם "פאתח 313", מגיעה במסגרת טקס לרגל יום התעשייה הצבאית של איראן, שבו נכח הנשיא חסן רוחאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully