וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הפלנו מל"ט ריגול בלתי-מזוהה במערב המדינה

מפקד מערכות הנ"מ במערב המדינה אמר לסוכנות הידיעות האיראנית כי "לאחר שאותר המל"ט, טילי מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו אותו". מוקדם יותר היום חשפה איראן טיל בליסטי חדש המגיע למרחק של 500 קילומטרים

צילומי ארכיון: משרד הביטחון, רשת אל-ג'זירה; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

צבא איראן יירט לאחרונה מל"ט ריגול בלתי-מזוהה בסמוך לגבולה המערבי - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הרשמית של איראן, אירנ"א. "לאחר שאותר המל"ט, טילי מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו אותו", אמר פרזאד פריידוני, מפקד מערכות נ"מ במחוז קרמנשה שבמערב המדינה. פריידוני לא ציין לאיזו מדינה שייך המל"ט.

לפני שנה בדיוק מסרו משמרות המהפכה כי יחידות ההגנה האווירית שלה הפילו מל"ט ישראלי באזור מתקן העשרת הגרעין בנתנז. לפי ההודעה, מדובר היה במל"ט ריגול חמקן שניסה לחדור למתקן. בהודעה נמסר כי המל"ט הופל באמצעות טיל נגד מטוסים שהתקרב "לאזור הגרעיני האסור בנתנז". "טיל פגע במל"ט הריגול מסוג 'שבח' (רוח רפאים) לאחר שיחידות ההגנה האווירית עקבו אחריו". מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים"

עוד בוואלה! NEWS:
מעצר לוחמי הקומנדו חושף את המלחמה השקטה של מצרים בחמאס
גופת גבר נמשתה מאגם בפארק תל אביב; פעוט טבע בבריכה בקריית אתא
טכנולוגיה לאיתור מנהרות ותוספת מימון: הפיצוי של אובמה לישראל

טיל בליסטי חדש שהציגה איראן, אוגוסט 2015. אתר פארס, אתר רשמי
הטיל הבליסטי החדש/אתר רשמי, אתר פארס

בתוך כך, איראן חשפה היום טיל בליסטי מסוג קרקע-קרקע שלטענתה יוכל לפגוע במטרות בדיוק רב בטווח של 500 קילומטרים. חשיפת הטיל, שזכה לשם "פאתח 313", מגיעה במסגרת טקס לרגל יום התעשייה הצבאית של איראן, שבו נכח הנשיא חסן רוחאני.

לפי הודעת התעשייה הצבאית, מדובר באחד הטילים המדויקים ביותר שיצרה הרפובליקה האיסלאמית. עוד נמסר כי בטיל נעשה שימוש בדלק מוצק וכי הוא צלח ניסויים ופגע במטרות בדיוק רב. כמו כן הודיעה התעשייה הצבאית כי הטיל החדש הוא קל-משקל ונושא חיישנים חדישים, וכי ייצורו ההמוני יחל בקרוב.

בשנים האחרונות טענו בכירים במערכת הביטחונית בישראל כי איראן מנסה להעביר טילים מתקדמים לארגוני טרור הפועלים נגד המדינה כדוגמת חיזבאללה וחמאס. כמו כן, בשנת 2013 טענו גורמים ישראלים כי הותקף משלוח של טילי קרקע-קרקע מסוג פאתח 110 שהועברו מאיראן לסוריה והיו מיועדים לחיזבאללה. במידה והטיל מהסוג החדש יצליח להגיע לידי חיזבאללה, הוא יוכל לפגוע כמעט בכל נקודה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טיל בליסטי חדש שהציגה איראן, אוגוסט 2015. אתר פארס, אתר רשמי
טיל בליסטי חדש שהציגה איראן, אוגוסט 2015/אתר רשמי, אתר פארס

ההודעה על הטיל החדש מגיעה זמן קצר לאחר שנחתם הסכם הגרעין, לפיו איראן אמורה להעביר כל משלוח הקשור בטילים בליסטיים במהלך שמונה השנים הבאות לאישור מועצת הביטחון של האו"ם, וארצות הברית הבטיחה להטיל וטו על העברת משלוחים מסוג זה. אמברגו נשק על טילים קונבנציונליים יוותר בעינו גם הוא וימנע ייבוא וייצוא למשך חמש השנים הבאות.

עם זאת, איראן הודיעה כי היא אינה מסכימה לחלקים בהסכם אשר נוגעים בהגבלת יכולותיה הצבאיות. הנשיא רוחאני אמר היום בטקס כי "אנו נמשיך לקנות, למכור, ולפתח כל נשק שאנו צריכים ולא נבקש רשות או נציית לכל החלטה הנוגעת לעניין". לדבריו, "אנו יכולים לדון עם מדינות אחרות רק כאשר אנו חזקים. אם למדינה אין עוצמה ועצמאות, היא לא יכולה להגיע לשלום בר-קיימא".

אתמול אמר שר ההגנה של איראן, חוסיין דהגאן, כי "תעשיית התעופה והחלל שלנו מייצרת כמה טילים בליסטיים בעלי טווחים שונים. אנו נמשיך בדרך זו בכוח מקסימלי כחלק מצרכי ההגנה שלנו והמענה שלנו לאיומים שמולנו".

(עדכון ראשון: 11:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully