וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר לוחמי הקומנדו חושף את המלחמה השקטה של מצרים בחמאס

22.8.2015 / 9:00

בתום מרדף של חמושים מוסווים עצרה השבוע קהיר ארבעה לוחמי עילית של הארגון בדרכם לאימונים באיראן. המעצר, שחולל סערה בקרב הפלסטינים והמצרים, עוד עלול ליצור השלכות מרחיקות לכת במאבק בחמאס

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

חטיפתם של ארבעת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ממעבר רפיח מסתמנת ככזו שתתפתח לאחד המשברים הגדולים בין הארגון למצרים. הפעילים שהגיעו ביום רביעי למעבר נחטפו על ידי המודיעין המצרי, שבירר על הגעתם ולקח אותם למקום לא ידוע. תחילה נטען כי אלו אנשי דאעש ("המדינה האיסלאמית") בחצי האי סיני שתקפו את הפעילים, אולם שלשום נחשף בוואלה! NEWS כי המצרים, שגילו מבעוד מועד על כוונתם של אנשי חמאס לעבור לשטח מדינתם, החליטו לפעול ולעצור אותם. המעצר חולל סערה ברצועת עזה, ובני משפחותיהם של החטופים הפגינו וקראו לשחררם.

עם זרימת עדויות מהנוסעים שהיו על האוטובוס שממנו נחטפו הפעילים לאנשי החמאס בעזה, התברר שהתמונה אכן שונה בתכלית: בעקבות חשיפת זהות החוטפים, החל גל התייחסויות בתקשורת הפלסטינית למקרה. במקביל, הודיעו במצרים על סגירת מעבר רפיח לאחר ארבעת הימים שבהם הורשה להיפתח על ידי השלטונות, ועל החלטת קהיר לאסור על משלחות חמאס לצאת מעזה להתייעצויות בחו"ל בנוגע להפסקת האש ארוכת הטווח עם ישראל, התהדיא.

לקריאה נוספת:
מוחמד עלאן מדבר לראשונה: "הניצחון הושג הודות לתמיכה"
באן קי מון גינה ההסלמה בגבול סוריה: "קורא לאיפוק שני הצדדים"
הבית הלבן: מספר 2 בדאעש חוסל בתקיפה אווירית בעיראק

מעבר רפיח בין רצועת עז למצרים. Sarah El Deeb, AP
נסגר לארבעה ימים בתגובה. מעבר רפיח/AP, Sarah El Deeb

בקהיר יודעים כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת בסיני, וכנראה שמעצרם של הארבעה הגיע בעקבות חציית קו אדום מצד הארגון, מבחינת מצרים. בשל מקומה המרכזי של מצרים בנושא הפסקת האש בין חמאס לישראל, על אף המאמצים הגדולים להחלתה על ידי שליח הקוורטט טוני בלייר, ההסכם לא יוכל לצאת לפועל ללא הסכמתה ורצונה.

הארבעה שנחטפו, אנשי הקומנדו הימי של חמאס, הגיעו אל מעבר רפיח וחצו אותו כשנפתח למטרות הומניטריות. לאחר מכן, עלו על האוטובוס שנסע לשדה התעופה של קהיר, כאשר יעדם הסופי היה ככל הנראה איראן – שם היו אמורים לעבור הכשרות ואימונים. באיראן מצוידים אנשי הכוח הימי בציוד צלילה משוכלל וב"סקוטרים", כלי רכב תת-ימיים המאפשרים לאנשי הארגון להגיע בצלילה לשטח ישראל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
הלוחמים נלקחו למקום לא ידוע. אנשי חמאס/רויטרס

על פי דיווחים באתרי חמאס, על ההסעה היו בסך הכל כ-50 נוסעים. לאחר שעבר האוטובוס כקילומטר, רדפו אחריו חמושים בלבוש אזרחי בשני כלי רכב. הם עצרו את האוטובוס, עלו עליו והחלו לבדוק את תעודות הזהות של הנוסעים. כשגילו את שמותיהם של עבד אל-דאים אל-באסט, סעיד עבדאללה אבו ג'בין, יאסר פתחו זנון וחוסיין חמיס אל-דבדה, הוציאו אותם מן ההסעה וחטפו אותם למקום לא ידוע.

חטיפתם של הארבעה פורסמה כמעט מיד לאחר שהתרחשה, אולם במצרים ניסו לטעון שארגון המזוהה עם דאעש הפועל בסיני, "מחוז סיני", הוא שאחראי למעשה. בחמאס לא האמינו לגרסתם של המצרים מאחר ש"מחוז סיני" משתף פעולה עם חמאס בהברחות אמצעי לחימה ופעילים מעזה ואליה. לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות הפרסומים בדבר מעורבותה של מצרים במעצר הארבעה, הבהירו גורמים בשלטונות מצרים כי "לא ירשו שום פגיעה בריבונות המצרית".


לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully