וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים חטפה ארבעה לוחמי הקומנדו הימי של חמאס בדרכם לאיראן

20.8.2015 / 19:27

לוואלה! NEWS נודע כי ארבעת תושבי הרצועה שנחטפו מתוך אוטובוס שהיה בדרכו לנמל התעופה בקהיר הם לוחמים בכירים בחמאס שהתכוונו לנסוע להכשרות בחו"ל. בעבר דווח כי הקומנדו קיבל ציוד מתקדם מאיראן

"חמאס חופר מנהרות התקפיות בגבול הרצועה". רויטרס
החטופים - לוחמי הקומנדו של חמאס/רויטרס

מתגברת המתיחות בין מצרים וחמאס: בעזה חושדים כי אנשי המודיעין המצרי הם אלה שעומדים מאחורי חטיפת ארבעת תושבי הרצועה מאוטובוס אמש, בעת שהיו בדרכם ממעבר רפיח לנמל התעופה בקהיר. לוואלה! NEWS נודע כי החטופים הם ארבעה בכירים בקומנדו הימי של חמאס שיצאו דרך מעבר רפיח שהיה פתוח בימים האחרונים למטרות הומניטריות, ככל הנראה כדי לעבור הכשרות באיראן. כאשר נודע למצרים כי הארבעה מגיעים למדינה, הם החליטו לעצור את אותם.

במקביל, גם גורם בחמאס אמר הערב ל"אל-ג'זירה" כי מנגנוני הביטחון של מצרים הם שעומדים מאחורי החטיפה. היום נסגר מעבר רפיח לתנועה.

בעבר פורסם בכלי התקשורת השונים כי הקומנדו הימי של חמאס קיבל ציוד מתקדם ועבר אימונים מפרכים באיראן. עוד דווח כי ברשותו מערכות מתקדמות וביניהם סקוטרים - כלי שיט תת ימיים שיכולים לשנע צוללנים בקלות רבה ובכך מתאפשר לאנשי הקומנדו של חמאס להגיע למטרות רחוקות טווח בעומק ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
4 רקטות שנורו מסוריה התפוצצו בצפון; נבדק אם מדובר בירי מכוון
סוף עצוב: מתה חולת הסרטן בת ה-13 שסחפה עשרות אלפים ברשת
צפו: מתנחל שלח את בנו לשכב בין גלגלי רכב "שוברים שתיקה"

מעבר רפיח בין רצועת עז למצרים. Sarah El Deeb, AP
"תקפו את האוטובוס קילומטר לאחר המעבר". מעבר רפיח/AP, Sarah El Deeb

אמש דווח כי ארבעה פלסטינים נחטפו בידי חמושים ברפיח המצרית. דובר משרד הפנים ברצועה, איאד אל-בזם, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ספא" כי האוטובוס שבו נסעו הארבעה אובטח על ידי כוחות הביטחון המצרים, וקרא למדינה השכנה לפעול לשחרור החטופים.

"חמושים ירו על האוטובוס בצרורות, ולאחר מכן הם פרצו לתוכו וחטפו ארבעה בני אדם", סיפר אחד מהנוסעים ששהו על האוטובוס. "הם תקפו את האוטובוס קילומטר או שניים לאחר המעבר", הוסיף. לדבריו, לאחר מכן הם הכו נמרצות את הארבעה. עוד ציין כי באוטובוס היו 50 נוסעים, ואחרי כלי הרכב נסע אוטובוס נוסף ששב על עקבותיו לאחר האירוע. הוא הוסיף כי לאחר המקרה הגיעו למקום כוחות הביטחון המצריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully