וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מתנחל שלח את בנו לשכב בין גלגלי רכב "שוברים שתיקה"

20.8.2015 / 17:30

במהלך סיור של הארגון בדרום הר חברון, מתנחלים חסמו את הפעילים במשך שעתיים וחצי עד שהמקום הוכרז שטח צבאי סגור. בתיעוד נשמע הילד אומר כי זה מה שאביו הורה לו לעשות. תושבי האזור: "פרובוקציה של שמאלנים"

צילום: שוברים שתיקה, עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

סיור של ארגון "שוברים שתיקה" בדרום הר חברון, התעכב בשעתיים וחצי לאחר שמתנחלים פעלו על מנת לחסום את דרכם של הפעילים ושל משתתפי הסיור, כאשר אחד מהמתנחלים אף שלח את בנו, כבן שמונה, להשתטח מתחת לגלגלי כלי הרכב של הארגון כדי למנוע את המשך הנסיעה. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של כוחות הצבא והמשטרה לפנות את הציר, הפעילים שבו לנוע רק לאחר שעות אחדות.

התקרית אירעה בגבעה ליד מצפה יאיר שבדרום הר חברון, שם ערכו המשתתפים תצפית. כאשר שבו לכלי הרכב על מנת לצאת מהאזור ולשוב לציר המרכזי, החלו הדברים להשתבש. "הגענו לגבעה הסמוכה למצפה יאיר לערוך תצפית, היינו שמונה בני אדם עם שני רכבים במקום", סיפר אחיה, אחד מפעילי הארגון. "כשהתחלנו לחזור לכיוון הציר המרכזי, רץ אלינו מתנחל וחסם אותנו ולא נתן לנו לעבור. זמן קצר לאחר מכן הגיע עוד מתנחל ואז הגיעה גם המשטרה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מחשש להידרדרות במצב עלאן: "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד ובבאר שבע
"אבא עובד? ייהרג ובל יעבור": כך מפלים ילדים במגזר החרדי
וואלה, הבנתי: ההיסטוריה של גשר מעריב

מתנחלים מונעים ממדריכים של שוברים שתיקה לצאת מהתצפית במצפה יאיר בדרום הר חברון. אוגוסט 2015. שוברים שתיקה, מערכת וואלה! NEWS
ניסיונות הצבא להוציא את הילד/מערכת וואלה! NEWS, שוברים שתיקה

לדבריו, בהמשך הגיעו מתנחלים נוספים שחסמו להם את הדרך. "המשטרה הבינה שאנחנו בסך הכול עשינו תצפית במקום, וניסתה להוציא אותנו לציר המרכזי, אבל למרות בקשת השוטרים הם המשיכו לחסום לנו את הרכבים ולא אפשרו לנו לצאת", סיפר. בשלב זה, הגיעו כוחות צבאיים למקום ומתנחלים נוספים – אך הציר נותר חסום.

"בשלב מסוים אבא של אחד הילדים שלח את בנו, כבן שמונה, מתחת לגלגלי אחד הרכבים של 'שוברים שתיקה' כדי שהם לא יוכלו לנסוע מהמקום", סיפר אחיה על התקרית שתועדה והגיעה לידי וואלה! NEWS. "הילד שכב שם מתחת לגלגלים ולמרות ניסיונות החיילים להוציא אותו משם, זה לא צלח לפחות כרבע שעה". בסרטון, ניתן לשמוע את הילד אומר כי אבא שלו שלח אותו לעשות זאת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מתנחלים מונעים ממדריכים של שוברים שתיקה לצאת מהתצפית במצפה יאיר בדרום הר חברון. אוגוסט 2015. שוברים שתיקה, מערכת וואלה! NEWS
"הם צעקו ודחפו אותנו, ונכנסו לתוך הרכבים"/מערכת וואלה! NEWS, שוברים שתיקה

"במשך שעתיים וחצי ניסו הצבא והמשטרה להזיז את המתנחלים ולפנות את הציר. הם צעקו עליהם והורו להם לזוז הצידה, אך שום דבר לא עזר", סיפר. "הם כל הזמן צעקו ודחפו אותנו, נכנסו לתוך הרכבים שלנו ולא הצליחו להשתלט עליהם. בסוף הצבא נכנע, הכריז על המקום כשטח צבאי סגור וסיכם עם המתנחלים שרכב אחד יצא כפי המתוכנן תוך ליווי של הצבא כדי שלא יפגעו בנו, והרכב נוסף יצא מציר עפר צדדי. חבל שבסופו של דבר נכנעים להתנהלות האלימה שלהם".

"הפרובוקציות של השמאל גורמות בסוף לעימותים"

גורם מדרום הר חברון טען כי מדובר ב"פרובוקציה של שמאלנים", כהגדרתו. "הם נכנסו לשטח היישוב, לחווה של אחד התושבים, וסיירו שם", סיפר. לדברי גורם נוסף "הפרובוקציות של השמאל שם, הן אלו שגורמות בסופו של דבר לעימותים".

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "חסימת הסיור שלנו היום הוא עוד ניסיון מכוער של המתנחלים להסתיר מהציבור הישראלי את עוולות הכיבוש. אנחנו יודעים מה הרגישו החיילים שניסו לשכנע את הילד, שנשלח על ידי המתנחלים לשכב מתחת לגלגלי הרכב שלנו, לצאת משם: חסרי אונים מול האלימות של אדוני הארץ. גם אנחנו היינו שם בשירות שלנו, שבו נדרשנו יום יום להגן על מתנחלים אלימים ואסור היה לנו לגעת בהם".

ממחוז ש"י נמסר בתגובה לאירוע: "בהגיע כוח משטרתי נעשה ניסיון לפשר בין הצדדים ולהביא לסיום האירוע בצורה מיטבית. משלא צלח המשא ומתן, הפעילים חלקם הוכנסו לניידת משטרתית והוצאו מהשטח במטרה להגן עליהם לבל יפגעו, והרכב השני יצא מדרך עפר אחרת באזור".

ממועצת הר חברון נמסר: "פרובוקציה נוספת מצד השמאל הקיצוני. עזרא נאווי עבריין מורשע המתפרנס מפרובוקטציות, הגיע בצהריים למצפה יאיר לעוד מעשה פרובוקציה, בני משפחה תושבי המקום אשר נושלו מאדמתם כתוצאה מפעילותו חסמו את דרכו בין בתי היישוב ללא אלימות. ביקשנו עשרות פעמים מכוחות הביטחון להרחיקו מהגזרה שכן כל מטרתו היא הרס והלהטת הרוחות, גורמי 'שלום' למיניהם דואגים תמידית לייצר אסוציאציות 'מלחמתיות' לחומרי צילום והסברה שיוציאו את דיבת ישראל רעה בעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully