וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון גינה ההסלמה בגבול סוריה: "קורא לאיפוק שני הצדדים"

בהצהרה שמסר מזכ"ל האו"ם הוא הביע את דאגתו מהפרת הרגיעה בגבול סוריה וישראל, אך לא גינה באופן ספציפי את הפרת הפסקת האש הראשונית מצד סוריה. שגריר ישראל באו"ם פרושאור: "גנו את סוריה ואת איראן, היוזמת ומוציאה לפועל פעולות טרור"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: טל רזניק

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה אמש (שישי) את הפרות הסכם הפסקת האש בין ישראל לסוריה והאיץ בצדדים להרגיע את המצב המתוח, מבלי שהזכיר באופן ספציפי את הפרת הפסקת האש הראשונית מצד סוריה. באן קרא לשתי המדינות להימנע מכל פעולה ש"תסכן את הפסקת האש בין שני הצדדים ותפר את היציבות הקיימת באזור".

לפי הצהרת המזכ"ל, כוח האו"ם האחראי לפיקוח על הפסקת האש בין המדינות יצר קשר עם שני הצדדים, תוך בקשה להרגיע את הרוחות. כמו כן, בהצהרה נמסר כי המצב באזור כרגע שקט, וכי באן קורא לשני הצדדים "לגלות איפוק מקסימלי" על מנת למנוע הסלמה נוספת בגבול.

בהצהרה נכתב כי ביום חמישי התקבלו דיווחים על ירי רקטות לאורך קו הפסקת האש לתוך צפון ישראל, אשר נפלו בסופו של לדבר באזור קריית שמונה. בתגובה לירי, צה"ל תקף אף הוא ופגע בבסיסי הצבא הסורי ליד היישובים אל-בעת' וחאן ארנבה, שנמצאים בחזית רמת הגולן הסורית.

לקריאה נוספת בנושא:
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף יעדים בצבא סוריה, "הרוג ו-7 פצועים"
איראן עושה ככל העולה על רוחה בחצר האחורית של אסד
צה"ל חיסל את ארבעת חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור הגיב על דבריו של באן ואמר: "איך ייתכן שגם כשטביעות אצבע ו-DNA של איראן פזורים בכל זירת הפשע, האו"ם לא מוצא את האומץ לגנות אותה?". לדברי פרושאור, ישראל רואה בסוריה אחראית לכל מתקפה היוצאת משטחה, ויודעת כי איראן היא מפיקת העל של אירועי הטרור באזור. בפנייתו למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון, הוסיף: "כשם שהמתקפה הזו יוצאת דופן, על תגובתכם להיות יוצאת דופן בהתאם, והיא אינה יכולה להתמצות, כהרגלכם, בקריאה לשני הצדדים לשמור על איפוק".

"מדובר בהפרה בוטה של הסכמי הפרדת הכוחות מ-1974 ושל החלטות מועצת הבטחון", אמר פרושאור. בהתייחסו להסכם הגרעין עם איראן, אמר: "עוד לא יבש הדיו מעל דפי הסכם הגרעין, ואיראן כבר מזדרזת להוכיח כי היא ממשיכה לפעול במרץ לערעור היציבות באזור. זוהי עדות נוספת לכך שאין לסמוך על איראן שתעמוד בהתחייבויותיה הנגזרות מהסכם הגרעין ומהחלטת מועצת הבטחון בנושא. גנו את סוריה האחראית למתקפות היוצאות משטחה ואת איראן היוזמת והמוציאה לפועל של פעולות טרור".

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון בסיאול, קוריאה הדרומית, 20 במאי 2015. רויטרס
קרא לסוריה ולישראל להימנע מכל פעולה שתסכן את הפסקת האש בגבול. באן קי מון/רויטרס

אתמול תקפו מטוסי חיל האוויר של צה"ל כלי רכב שבו נסעו ארבעה חברי ארגון הג'יהאד האיסלאמי שהיו מעורבים בירי ארבע הרקטות לעבר ישראל ביום חמישי. בעקבות מות ארבעת הפעילים, איים אתמול ארגון הג'יהאד האיסלאמי לתקוף את ישראל. דובר הארגון דאוד שיהאב אמר במסיבת עיתונאים מול מטה הצלב האדום בעזה כי הארגון לא אחראי לירי הרקטות אתמול, בניגוד להבהרתה של ישראל כי מאחורי הירי לגולן ולגליל עומדים אנשי הג'יהאד האיסלאמי שפעלו בשם איראן.

שלושה מבין ההרוגים בתקיפה הישראלית היו פלסטינים, לפי מקור מהכוחות הלוחמים בסוריה. שיהאב אמר ישראל מחפשת תירוץ לתקוף את הארגון וציין: "נדע מתי להגיב לתקיפה הישראלית – וזה יהיה במקומות שבהם הוצבה אתמול כיפת ברזל".

כמו כן, בעקבות ירי ארבע רקטות, צה"ל תקף ביום חמישי 14 יעדים ברמת הגולן הסורית. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה אתמול כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully