וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד האיסלאמי מאיים: "נתקוף במקומות שבהם הוצבה כיפת ברזל"

ארגון הטרור סירב לומר אם אנשיו נפגעו בתקיפה של צה"ל אחרי ירי הרקטות, אולם הזהיר שידע מתי להגיב וסימן כמטרה את באר שבע ואת אשדוד. "הג'יהאד ידע להגן על בניו"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: טל רזניק

בעקבות התקיפה בשטח סוריה, שבה נהרגו ארבעה חברי חוליה שירתה רקטות לעבר ישראל, איים היום (שישי) ארגון הג'יהאד האיסלאמי לתקוף בשטח המדינה. דובר הארגון דאוד שיהאב אמר במסיבת עיתונאים מול מטה הצלב האדום בעזה כי הארגון לא אחראי לירי הרקטות אתמול, וציין כי ישראל מחפשת תירוץ לתקיפתו. "נדע מתי להגיב לתקיפה הישראלית - וזה יהיה במקומות שבהם הוצבה אתמול כיפת ברזל", אמר שיהאב ברומזו לידיעה על הצבת מערכות ההגנה האווירית באשדוד ובבאר שבע.

בנוסף, מוחמד אל-הינדי, חבר בלשכה המדינית של הארגון, טען במסיבת העיתונאים כי לא ידוע לו שאנשי ג'יהאד נפגעו בסוריה. עם זאת, הוא הוסיף כי אם הדבר יתברר כנכון, "התנועה תדע כיצד להגן על בניה". הוא אף העלה את סוגיית האסיר השובת רעב מוחמד עלאן, והביע סולידריות עמו ועם מאבקו.

עוד בנושא
מטח הרקטות - פרומו ל"יום שאחרי" אישור הסכם הגרעין בארה"ב
איראן עושה ככל העולה על רוחה בחצר האחורית של אסד
צה"ל חיסל את ארבעת חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה

אחד ההרוגים בתקיפת צה"ל בקוניטרה, האני עזיז חליל, 21 באוגוסט 2015. טוויטר, צילום מסך
הזירה שבה ככל הנראה אירעה התקיפה ואחד ההרוגים/צילום מסך, טוויטר

בנוסף, מוחמד אל-בטש, חבר בהנהגת התנועה, אמר במסיבת העיתונאים כי מטרת ההאשמות של ישראל היא להכניס את הארגון לסכסוכים המתנהלים מחוץ למדינה. גם הוא התייחס למאבקו של עלאן ואמר כי "ישראל אחראית לכל הידרדרות במצבו". הוא אף הזהיר את ישראל מפני התחמקות מדרישותיו של עלאן. "ניצחון האסיר עלאן הוא ניצחון לכל העולם", אמר.

בתוך כך, ואחרי שכבר אתמול הבהירה ישראל שמאחורי הירי לגולן ולגליל עומדים אנשי הג'יהאד האיסלאמי שפעלו בשם איראן, הודה מקור מהכוחות הלוחמים בסוריה כי שלושה מבין ההרוגים בתקיפה הישראלית הם פלסטינים. כמו כן נמסר כי האדם הרביעי שנפגע הוא אזרח סורי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
התקיפה הישראלית בעיירה אל-קום בסוריה, 21 באוגוסט 2015. טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה, צילום מסך
תוצאות התקיפה בעומק סוריה/צילום מסך, טוויטר של פעילי אופוזיציה בסוריה

החיסול בסוריה אירע הבוקר ובוצע על ידי מטוסי קרב של חיל האוויר בכפר אל-כום, שנמצא במרחק עשרה קילומטרים מהגבול עם ישראל. המטוסים תקפו רכב ובו נסעו ארבעה חברי חוליית הטרור. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי בתקיפה נהרגו חמישה פעילים ולא ארבעה.

נוסף על כך, צה"ל תקף אמש 14 יעדים ברמת הגולן הסורית, בעקבות ירי ארבע הרקטות מאזור קוניטרה לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה הבוקר כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות. זאת, בניגוד לטענת מקור צבאי סורי שאמר אמש לטלוויזיה המקומית כי נגרם רק נזק לרכוש. לדברי המקור, היעדים שהותקפו הם מרכז תחבורה ובניין ציבורי.

"הירי לפנות ערב לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האיסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי", מסר שר הביטחון משה יעלון בהודעה לתקשורת. "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל ולפגוע בביטחונם של אזרחיה, נגיב בנחישות ובעוצמה כלפי מי שיאתגר אותנו, ונניח ידנו עליו בכל עת ובכל מקום שיהיה בו. איני מציע לבחון את נחישותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully