וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עושה ככל העולה על רוחה בחצר האחורית של אסד

21.8.2015 / 15:00

משגרי הרקטות אמש לעבר יישובי הצפון פעלו ככל הנראה בהכוונת טהראן, שמנסה לגרור את ישראל לפעולה קרקעית בסוריה. במצב כזה, הארגונים האיסלאמיסטיים ימהרו להילחם בישראל - שבעצמה שימרה את הסטטוס קוו ברמת הגולן הסורית

צילום: מאיר וקנין, עריכה: טל רזניק

ושוב, סכנת הסלמה מרחפת מעל האזור, הפעם מכיוון צפון. ירי הרקטות לעבר ישראל בעידוד איראני, התקיפה הנרחבת של ישראל בסוריה וחיסול חוליית היורים הבוקר (שישי) אינם מעידים בהכרח על מלחמה קרבה. עם זאת, שרשרת האירועים, שלטענת סוריה נהרגו במהלכה חמישה אזרחים, ממחישה שוב עד כמה המציאות שנוצרה בגבולה הצפוני של ישראל שברירית ומסוכנת. ומציאות שכזו טובה בעיקר לגורם אחד - איראן.

חברי החוליה, פעילים בארגון הג'יהאד האיסלאמי, פעלו ככל הנראה בהנחיה של משמרות המהפכה של איראן. לטענת צה"ל, הפעילים שימשו קבלני ביצוע מקומיים ברמת הגולן. כלומר, האיראנים, שמפקחים מקרוב אחר הפעילות האנטי-ישראלית באזור, מחליפים מדי פעם "עובדים". פעם אלה דרוזים מהתארגנות של סמיר קונטאר, המחבל ששוחרר מהכלא הישראלי, ופעם אלה אנשי הג'יהאד האיסלאמי, שמקום מושבם הטבעי במחנות הפליטים מסביב לדמשק, אך הובאו כנראה לרמה הסורית כדי לפעול שם נגד ישראל.

עוד על המתח בגבול סוריה:
צה"ל חיסל את חברי החוליה שירתה את הרקטות מסוריה
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף יעדים בצבא סוריה, "הרוג ו-7 פצועים"
מטח הרקטות - פרומו ל"יום שאחרי" אישור הסכם הגרעין בארה"ב

מעבר קוניטרה בגבול סוריה  21 באוגוסט 2015. שלמה מור, מערכת וואלה! NEWS
מעבר קוניטרה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, שלמה מור

אלה אינן בשורות חיוביות עבור המשטר הסורי, אולם לנוכח תלותו המוחלטת של הנשיא בשאר אסד באיראן ובחיזבאללה, הוא חייב להסכים לכך שהאיראנים יעשו ככל העולה על רוחם בחצר האחורית שלו. אסד כבר אינו בעל הבית בסוריה ושליטתו החלקית בטריטוריה הישנה של המדינה גם היא מותנית ברצונה הטוב של איראן. אולם זו אינה רק הבעיה של אסד, אלא גם של ישראל. לא רק שברוב המקרים אין בעל בית בצד השני של רמת הגולן, אלא שיותר מכך - במציאות החדשה שנוצרה שם, איראן מנסה לגרור את ישראל לפעולה קרקעית בתוככי סוריה. כל אותם ארגונים איסלאמיסטיים, שיעים, סונים, דרוזים וכדומה, שנלחמים כרגע זה בזה, ימהרו להילחם נגד ישראל במקרה שצה"ל יפעל קרקעית בתוך השטח הסורי. מכאן, שניתן להעריך שהירי שראינו אתמול לא ייפסק במהרה. אולי רק, אם וכאשר, ירגיש אסד איום ממשי על כוחו ברמת הגולן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
העשן שאחרי נפילת הרקטות/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

האבסורד הוא שישראל הייתה אחד הגורמים הפעילים בעצירת המתקפה של האופוזיציה הסורית ברמת הגולן באביב שעבר. כלומר, כאשר אנשי ג'בהת א-נוסרה ואחרים סגרו על חאדר הדרוזית שנחשבת למעוז אחרון של אסד בגזרה, הזעקה שהשמיעו הדרוזים בישראל הביאה להתערבות ישראלית ולעצירת ההתקפה על חאדר. כלומר, ישראל שימרה את הסטטוס קוו שמאפשר לאסד ולאיראן להמשיך לפעול ברמת הגולן הסורית נגד ישראל. כעת, נותר לראות אם הסטטוס קוו הזה יישמר גם לאחר ירי רקטות נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully