וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לרקטות: צה"ל תקף יעדים בצבא סוריה, "הרוג ו-7 פצועים"

בעקבות הירי המכוון של ארבע הרקטות לצפון הארץ, תקפו מטוסי קרב של צה"ל וטנקים 14 יעדים, בהם מפקדה ומחסני אמל"ח. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה על נפגעים בנפש. קצין בכיר: "הרקטות - לא כנקמה על מוחמד עלאן"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: טל רזניק

צה"ל תקף אמש 14 יעדים ברמת הגולן הסורית, בעקבות ירי ארבע הרקטות מאזור קוניטרה לעבר רמת הגולן ואצבע הגליל. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה הבוקר (שישי) כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות. זאת, בניגוד לטענת מקור צבאי סורי שאמר אמש לטלוויזיה המקומית כי נגרם רק נזק לרכוש. לדברי המקור, היעדים שהותקפו הם מרכז תחבורה ובניין ציבורי.

"הירי לפנות ערב לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי", מסר שר הביטחון בהודעה לתקשורת. "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל ולפגוע בביטחונם של אזרחיה, נגיב בנחישות ובעוצמה כלפי מי שיאתגר אותנו, ונניח ידנו עליו בכל עת ובכל מקום שיהיה בו. איני מציע לבחון את נחישותנו".

"המשטר האיראני, באמצעות שליחיו בסוריה ובלבנון, חותר לפתוח חזית טרור נגד ישראל מרמת הגולן, ולשם כך מבריח נשק ומאמן חוליות טרור", הוסיף. "בעקבות החתימה על הסכם הגרעין עם איראן והסרת הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה, מה שראינו עלול להיות הקדימון לאיראן עשירה יותר ורצחנית יותר. כזו שתוכל להזרים כספים רבים ונשק רב לארגוני טרור על מנת לפגוע בישראל ובאינטרסים מערביים באזור ובכלל".

עוד בוואלה! NEWS:
מטח הרקטות - פרומו ל"יום שאחרי" אישור הסכם הגרעין בארה"ב
מצרים חטפה 4 לוחמי הקומנדו הימי של חמאס בדרכם לאיראן
ראש ממשלת יוון התפטר והודיע: בחירות בזק בקרוב

נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
עשן באזור הגבול לאחר ירי הרקטות/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

קצין בכיר בצה"ל אמר מוקדם יותר אמש כי מי שעומד מאחורי ירי הרקטות הוא ראש המחלקה הפלסטינית ב"כוח קודס", הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה באיראן, סעיד איזדי. "אין פה שום חשבון פתוח ושום נקמה", אמר הקצין. "זה פיגוע שכולל ארבע רקטות. תקפנו כמה מטרות של צבא סוריה, חלקן מטרות תשתיות וחלקן אמל"ח. האש הייתה מהאוויר, טנקים וארטילריה". לדבריו, בין המטרות גם אנטנות ומפקדה אחת של הצבא הסורי.

"אחרי הירי הראשוני שלנו לעבר המטרות שמהן בוצע שיגור ארבע הרקטות, המשכנו את התקיפה על ידי חיל האוויר שתקף עוד מטרה אחת בעומק", הוסיף הגורם. "הירי לא קשור לעציר מוחמד עלאן ששבת רעב. זה קשור לכאוס שיש בסוריה. זה קשור לרצון לחמם את הגבול". הוא טען כי הרקטות ששוגרו לישראל הן רקטות בקוטר 107 מילימטרים וכי תקיפת הנגד הייתה "אחת התקיפות הרחבות שבוצעו לאחרונה בשטח סוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תמונה מהפצצה ישראלית על עמדה סורית בעקבות ירי הרקטות. טוויטר, צילום מסך
תקיפת עמדה סורית על ידי צה"ל, אמש/צילום מסך, טוויטר

מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר: "אנו רואים את סוריה אחראית לירי והיא תישא בתוצאות". גורם ביטחוני בכיר אמר: "מי שירה לעבר שני מוקדים היום ממרכז רמת הגולן רצה להעביר מסר, לפיו 'אנחנו מסוגלים לירות עמוק יותר ועוד לשני מוקדים בו זמנית'". אתר "א-נשרה" דיווח כי מטרת התקיפה של מטוסי צה"ל הייתה גדוד ארטילריה בחטיבה 90 של צבא סוריה, מצפון לקוניטרה.

בג'יהאד האיסלאמי בעזה הכחישו אתמול כי יזמו את ירי הרקטות, כפי שנטען במערכת הביטחון. דובר התנועה אמר כי הטענות הן "ניסיון להסיט את תשומת הלב מסוגיית מוחמד עלאן". לדברי הדובר, "הפעולות הצבאיות של הג'יהאד האיסלאמי מתקיימות בתוך פלסטין, והאויב יודע כיצד ואיך נגיב שנחליט לעשות כך".

עוד הזהיר שיהאב מהתוצאות של לקיחת האשמות אלה והשתמשות בהם כתירוץ ללחוץ על התנועה והנהגתה.

תושבי הגליל העליון הורשו לחזור לשגרה זמן קצר לאחר שיגור הרקטות. בעקבות הנפילות, שתי שריפות פרצו באזור אצבע הגליל ושישה צוותים מכוחות מכבי האש הגיעו לאזור על מנת להשתלט עליהן. השריפות התפשטו לכיוון רמת הגולן. ולא נשקפה סכנה ליישובים.

נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
השריפות שפרצו בעקבות נפילות הרקטות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

לדברי ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מדובר בשיא עונת התיירות באזורם, וכי בנוסף לתושבים, נופשים בגליל העליון עוד אלפי ישראלים. זלץ הגיע ליישוב שלידו התפוצצו הרקטות, והבהיר כי מדובר באירוע נקודתי. "צוותי הביטחון ביישובים פעלו ולשמחתי חזרנו לשגרה. אני מזמין את הציבור לנפוש בגליל העליון", אמר.

אלי מלכה, ראש מועצה אזורית גולן, אמר כי הייתה היערכות מוקדמת לתרחישים מהסוג הזה לאור מלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה. "אירוע ירי מכוון מסוריה לעבר ישראל הוא תרחיש שאליו נערכנו בשנים האחרונות בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, והתמקמות של ארגונים איסלמיסטיים לאורך גבולנו", אמר מלכה. "אנו סומכים על צה"ל והממשלה שיגיבו בתקיפות להשמדת המטרות מהן נורו רקטות לעבר ישראל ולא יאפשרו התפתחות של תשתית טרור אשר באפשרותה לפתוח חזית ארוכה נוספת לאורך גבולות ישראל".

נפילות בצפון הגליל העליון, אוגוסט 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
"תרחיש שנערכנו אליו". אזור הנפילות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

עם זאת, היו כאלה שנבהלו מעט מהפיצוצים. אסף לנגלבן, קצין הביטחון (קב"ט) של המועצה האזורית גליל עליון, הבהיר כי אמנם עוצמת הפיצוצים הייתה חזקה, אך החזרה לשגרה קרתה במהרה. "זה תפס אותי בדיוק כשבאתי להחנות את הרכב בחנייה של הבריכה בקיבוץ", סיפר לנגלבן, שמתגורר בסמוך לקיבוץ שבו נפלו הרקטות. "שמענו אזעקה שנמשכה כ-15 שניות ומיד אחריה שני בומים. כל מי שהיה הבריכה יצא ממנה. חלק התפנו למרחב המוגן וחלק המשמשים כחברים בכיתת הכוננות של הקיבוץ יצאו לכבות את השריפות ולעבוד. אני לקחתי את הילדים ישר הביתה. הנפילות היו בשדות המרעה הסמוכים לקיבוץ. הייתה קצת בהלה, כי הבומים היו מאוד חזקים, אבל אחרי 20 דקות חזרנו לשגרה".

(עדכון ראשון: 19:25)

לפניות לכתבים:

אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully