וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון הודיע: אני מתפטר, בחירות בזק בקרוב

ראש הממשלה ציפראס הכריז על בחירות בזק לאחר שתכנית הסיוע שעברה בפרלמנט בעזרת מפלגות האופוזיציה יצרה פילוג במפלגת השלטון. לפי ההערכות, הבחירות יתקיימו בספטמבר הקרוב. "המנדט הפוליטי שניתן לי מיצה את עצמו"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה של יוון, אלכסיס ציפראס, הודיע הערב (חמישי) כי הגיש את התפטרותו לנשיא פרוקופיס פבלופולוס. כמו כן, הודיע ציפראס כי בחירות בזק במדינה יתקיימו בקרוב. "המנדט הפוליטי שניתן לי ב-25 בינואר מיצה את עצמו, ועכשיו הגיע הזמן שהעם היווני יאמר את דברו", אמר ציפראס. מוקדם יותר הוא נפגש עם גורמים בכירים במפלגה כדי לדון בהמשך הצעדים של הממשלה בראשותו.

ההודעה על הבחירות מגיעה במטרה להשתיק את המרד נגד ציפראס בתוך מפלגת "סיריזה" שבראשותו, שפרץ לאחר שהסכים לקבל את תכנית החילוץ החדשה עם אירופה. "עכשיו, כאשר השלב הקשה עבר, אני חש מחויבות מוסרית ופוליטית להביא לשיפוטכם את כל מה שעשיתי, את היתרונות ואת החסרונות", אמר.

ציפראס לא אמר מתי יתקיימו הבחירות, אך גורם רשמי אמר כי הבחירות צפויות ב-20 בספטמבר. כמו כן, רשת ERT היוונית דיווחה כי חלק מחברי המפלגה מעוניינים כי הבחירות יתקיימו ב-13 או ב-20 בספטמבר, בעוד חלק מעוניינים שהבחירות יתקיימו באוקטובר.

לקריאה נוספת:
למרות מרד במפלגת השלטון: יוון אישרה את תכנית החילוץ החדשה
ברקע הגזירות החדשות: הבנקים ביוון נפתחו אחרי שלושה שבועות
הנקמה של ציפראס: הדיח "המורדים" שהתנגדו לתכנית החילוץ

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס במהלך הדיון בפרלמנט על אישור תכנית החילוץ, 14 באוגוסט 2015. רויטרס
"המנדט הפוליטי שניתן לימיצה את עצמו. ציפראס/רויטרס

ציפראס בן 41 כיהן בתפקיד כמעט שמונה חודשים, מאז 25 בינואר 2015. הבחירות הוקדמו בעקבות כישלון הפרלמנט לבחור נשיא חדש ב-29 בדצמבר 2014 ונערכו על רקע משבר החוב של המדינה ומדיניות הצנע. מפלגתו של ציפראס, שהתנגדה לצנע, ניצחה בבחירות וזכתה ב-149 מושבים מתוך 300. מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" של ראש הממשלה הקודם אנטוניס סמאראס ספגה מפלה כשאיבדה 53 מנדטים וזכתה ב-76 מושבים בלבד - התוצאה הגרועה שלה אי-פעם מבחינת מספר המנדטים שאיבדה. מפלגת הימין הקיצוני "השחר הזהוב" איבדה מעט מהתמיכה וקיבלה מנדט אחד פחות, אך עדיין הפכה למפלגה השלישית בגודלה עם 17 מושבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ירון דיסלבלום, שר האוצר של הולנד וראש קבוצת שרי האוצר האירופים, בדיונים בבריסל על הצעת הרפורמות בכלכלת יוון, 11 ביולי 2015. רויטרס
"הכרחי שיוון תעמוד במחויבותה". דיסלבלום/רויטרס

שר האוצר ההולנדי ירון דיסלבלום, העומד בראש קבוצת שרי האוצר האירופים, אמר כי הוא מקווה כי התפטרותו של ציפראס לא תעכב או תכשיל את העסקה שאליה הגיעו הצדדים. "זה הכרחי שיוון תעמוד במחויבותה כלפי גוש האירו", אמר.

ציפראס הצליח להעביר את התכנית בפרלמנט רק בעזרת תמיכת מפלגות האופוזיציה. לאחר ההצבעה אמר כי יקיים כינוס של המפלגה כדי לפתור את הדעות החלוקות בה, אך גורמים במפלגתו שהתנגדו לתכנית אמרו כי קודם יש לקיים בחירות, ולאחר מכן יש לקיים את הכינוס במפלגה.

גורמים רשמיים בממשל אמרו כי האפשרות שהוצעה בנוגע לקיום הצבעת אמון הושהתה, וכי האפשרות של קיום בחירות בזק נראית כעת כאפשרית הרבה יותר. עוד מסרו הגורמים כי הצהריים ציפראס שוחח עם יועצים בכירים כדי לדון בצעדים הבאים.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בדיון בפרלמנט, 15 ביולי 2015. רויטרס
ציפראס בדיון בפרלמנט בנוגע לתכנית הסיוע/רויטרס

בתוך כך, יוון השיבה היום 3.2 מיליארד אירו מחובה לאיחוד האירופי באמצעות התשלום החדש שקיבלה במסגרת תכנית החילוץ, בגובה של 13 מיליארד אירו מתוך 86 מיליארד האירו שיקבלו בתמורה לביצוע רפורמות משמעותיות במדינה. ההסכמה לחבילת הסיוע יצרה כאמור מרד בקרב כמעט שליש מחברי מפלגתו של ציפראס, ועל כן הוא נאלץ להסתמך על האופוזיציה וככל הנראה להכריז על בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully