וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של ציפראס: הדיח "המורדים" שהתנגדו לתכנית החילוץ

18.7.2015 / 0:34

ראש ממשלת יוון פיטר את שר האנרגיה שלו ואת סגן שר הביטחון. גם דובר הממשלה הוחלף. כמו כן, מונה מחליף לסגנית שר האוצר שהתפטרה מוקדם יותר השבוע. שר האוצר יישאר בתפקידו

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

עושה בדק בית: ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, פיטר אמש (שישי) את המורדים הגדולים במפלגת השמאל הרדיקלי שלו, "סיריזה", ובראשם שר האנרגיה שלו, פנגיוטיס לפזאניס. לפזאניס היה בין אלה שהצביעו נגד הרפורמות שדרש האיחוד האירופי בתמורה לתכנית החילוץ של יוון מהמשבר הכלכלי. בהצבעה ביום חמישי ציפראס נאלץ, בעקבות המרד הפנימי במפלגתו, להישען על חברי האופוזיציה הימנית שהצביעו בעד. מחליפו של לפזאניס יהיה שר העבודה בממשלה, פאנוס סקורלטיס.

גם סגן שר הביטחון, מקורבו של לפזאניס, פוטר. מחליפו יהיה איש האקדמיה, כריסטופורוס ורנרדקיס. את מקומו של דובר הממשלה, גבריאל סקלרידס, שפוטר אף הוא, תמלא אולגה גרווסילי. טריפון אלכסיאדיס מונה לסגן שר האוצר במקומה של נדיה ולוואני, שהתפטרה מוקדם יותר השבוע. אוקלידס טסקלוטוס, שהחליף בתחילת החודש את יאניס ורופקיס בתפקיד שר האוצר, יישאר בתפקידו.

יוון קורסת - סיקור מיוחד:
גרמניה אישרה את חידוש השיחות עם יוון על תכנית החילוץ
יוון: הפרלמנט אישר את הרפורמות שדרש גוש האירו
חרף ההסכם, יוון עדיין זקוקה למהפך תרבותי כדי להציל את עצמה

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בדיון בפרלמנט, 15 ביולי 2015. רויטרס
ציפראס לאחר האישור בפרלמנט/רויטרס

הרפורמות אושרו ביום חמישי ברוב של 229 חברי הפרלמנט, מול 64 מחוקקים שהתנגדו, שישה שנמנעו ואחד שנעדר מההצבעה. 38 חברי מפלגת "סיריזה" לא הצביעו בעד הרפורמות. בשיחה עם כתבים לאחר ההצבעה, הציע השר לפזאניס את התפטרותו: "אם בשלב מסוים התפטרותי תידרש, הדבר יהיה נתון לרשות ראש הממשלה. אנו מחוקקים של הממשלה. אנו תומכים בה בלב שלם. אנו תומכים ב'סיריזה' בממשלה ואנו תומכים בראש הממשלה. אנו לא תומכים בתכנית החילוץ".

אתמול אישר הבית התחתון של הפרלמנט בגרמניה את חידוש המשא ומתן עם יוון סביב תכנית החילוץ השלישית שתגובש למדינה שמצויה במשבר כלכלי עמוק. עם זאת, קבוצה לא מבוטלת של מחוקקים התנגדה להמשיך השיחות עם אתונה במה שהיווה מכה עבור הקנצלרית אנגלה מרקל.

439 מחברי הפרלמנט הצביעו בעד משא ומתן על הסדר חוב חדש שיימשך שלוש שנים - התכנית השלישית עבור יוון בחמש השנים האחרונות - ויזרים 86 מיליארד דולר לקופה הריקה של יוון. עם זאת, 119 מחוקקים הצביעו נגד ועוד 40 נמנעו. לשם השוואה, בחודש פברואר האחרון התנגדו רק 32 מחוקקים להארכת הסדר החוב השני של יוון.

במקביל, 28 המדינות החברות באיחוד האירופי אישרו אתמול להעניק הלוואה בסך שבעה מיליארד אירו ליוון. מדובר בהלוואה לטווח קצר, שמטרתה לאפשר ליוון להחזיר חלק מחובותיה, עד שיאושר הסיוע למדינה.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully