וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הגזירות החדשות: הבנקים ביוון נפתחו אחרי שלושה שבועות

עם הסדר החוב החדש, נפתחו הבוקר סניפי הבנקים ברחבי המדינה, כשבמקום 60 אירו ביום, יוכלו האזרחים למשוך 420 אירו בשבוע. ואולם, עדיין נותרו מגבלות רבות על האזרחים והמע"מ יזנק מ-13% ל-23%

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבנקים ביוון נפתחו היום (שני) מחדש, לאחר שנסגרו לפני שלושה שבועות. זאת, בעקבות ההסכם אליו הגיעו יוון וגוש האירו לפני שבוע. יחד עם זאת, מגבלות שונות יוותרו על כנן: אם בשלושת השבועות האחרונים הותר לאזרחי יוון למשוך 60 אירו ביום בלבד, מהיום מותר להם למשוך עד 420 אירו בשבוע. מדובר אמנם באותו סכום במצטבר, אבל לפחות התורים בכספומטים יפחתו ותחושת הדוחק והלחץ להישרדות יומיומית עשויה להשתפר. בנוסף, נאסר על היוונים להעביר כסף לחשבונות מחוץ למדינה, ועדיין אסור להם להפקיד צ'קים. לפי ההערכות, המגבלות האלה עשויות להישאר על כנן למשך כשנה לפחות, וזאת על מנת שהיוונים לא יבריחו את הכסף מארצם.

בנוסף לכך, המע"מ יעלה היום מ-13% ל-23% כך שהמחירים של מוצרים רבים צפויים לעלות. כך למשל, מחירי המזון והתחבורה ציבורית יתייקרו. לצד הגזרות, יש גם תקווה מסויימת אחרי שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה בראיון לערוץ ARD שממשלתה תהיה מוכנה לשקול ויתור על חלק מסוים מהחוב הלאומי של יוון, שעומד על 320 מיליארד אירו. לטענת קרן המטבע העולמית, "רק מחיקה של חלק מהחוב ופריסה הגונה שלו תאפשר ליוון לצאת מהמשבר".

אנשים ממתינים מחוץ לסניף הבנק הלאומי של יוון באתונה, שנפתח לאחר שלושה שבועות, 20 ביולי 2015. רויטרס
אנשים ממתינים בתור לפתיחת סניף הבנק הלאומי של יוון באתונה, הבוקר/רויטרס

יוון עדיין ניצבת בפני אתגר עצום, שפוליטיקאים מקומיים וזרים מביעים ספק אם היא תוכל לעמוד בו - 26% אחוזי אבטלה ומשק שכבר נמצא במיתון קשה. תכנית החילוץ של הנושים תכלול הזרמה של 86 מיליארד אירו לכלכלת יוון, אך זאת בתמורה לגזרות כלכליות קשות מאוד שנכפו עליה, בניגוד לעמדתה של ממשלת יוון והעומד בראשה אלכסיס ציפראס. מחרתיים הממשלה תידרש להצביע על שורת גזרות נוספות במשק.

ציפראס פיטר בשבוע האחרון שרים וסגני שרים ממפלגתו, סיריזה, שהצביעו נגד תכנית החילוץ, שגם הוא מתנגד לה, בניסיון לדכא מרידה פנימית. זה לא יהיה קל, כפי שאפשר להתרשם מהדברים שאמר שר האוצר הקודם, יאניס ורופאקיס (שהצביע נגד תכנית החלוץ) בריאיון ל-BBC: "תכנית החילוץ תיכשל ותיזכר כאחד האסונות הגדולים אי פעם בניהול מאקרו-כלכלה".

השבוע צפויות להתחיל השיחות בין גוש האירו ליוון לגבי תכנית החילוץ. על פי ההערכות, השיחות יימשכו כחודש עד לסגירת כל הפרטים.

עוד כתבות על משבר יוון והאירו:
הקלף האחרון שהיוונים שולפים לגרמניה: היטלר ושוד הזהב
הנקמה של ציפראס: הדיח "המורדים" שהתנגדו לתכנית החילוץ
גרמניה אישרה את חידוש השיחות עם יוון על תכנית החילוץ

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנשים ממתינים מחוץ לסניף הבנק הלאומי של יוון באתונה, שנפתח לאחר שלושה שבועות, 20 ביולי 2015. רויטרס
אנשים ממתינים מחוץ לסניף הבנק הלאומי של יוון באתונה, שנפתח לאחר שלושה שבועות, 20 ביולי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully