וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: מספר 2 בדאעש חוסל בתקיפה אווירית בעיראק

21.8.2015 / 22:04

חאג'י מועתז, סגנו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בתקיפה אמריקנית ביום שלישי. רשת סי-אן-אן דיווחה שהוא חוסל בתקיפת מל"ט במוסול. במקביל, הפנטגון אישר כי גז חרדל נמצא בשיירים של פצצת מרגמה שירה דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דאעש במסר לאזרחי טורקיה: כבשו את איסטנבול מידי ארדואן)

הבית הלבן אישר היום (שישי) כי חאג'י מועתז, האדם השני בחשיבותו ב"מדינה האיסלאמית" (דאעש), סגנו של מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בתקיפה אווירית אמריקנית ביום שלישי האחרון.

"פדחיל אחמד אל-חיאלי, הידוע גם כחאג'י מועתז, נהרג בתקיפה אווירית ב-18 באוגוסט בעת ששהה ברכב בסמוך למוסול שבעיראק ביחד עם פעיל בצוות הצילום שפעל בשורות הארגון, אבו עבדאללה", אמר דובר הבית הלבן, נד פרייס. "מותו של אל-חיאלי ישפיע לרעה על מבצעי הארגון בהתחשב בעובדה שהשפעתו נגעה בתחומי המימון, התקשורת, המבצעים והלוגיסטיקה", אמר.

חאג'י מועתז, סגן מנהיג דאעש שנהרג בתקיפה אמריקנית, אוגוסט 2015. טוויטר, צילום מסך
חאג'י מועתז, סגן מנהיג דאעש שנהרג בהפצצה האמריקנית/צילום מסך, טוויטר

עוד נמסר כי מועתז היה "רכז ראשי" של העברת כלי נשק, חומרי נפץ, כלי רכב, ולוחמים בין עיראק וסוריה. כמו כן, לפי הודעת הבית הלבן, הוא היה אחראי על המבצעים של הארגון בעיראק וסייע בתכנון התקיפות במוסול ביוני של השנה שעברה.

מוקדם יותר דיווחה רשת CNN האמריקנית כי מועתז נהרג ככל הנראה בתקיפת מל"ט. לפי הודעת הרשת, מועתז חוסל בתקיפה על מכונית לאחר קבלת מידע מודיעיני בדבר הימצאו במקום.

זו לא הפעם הראשונה שצבא ארצות הברית מנסה להרוג את בכירי המדינה האסלאמית: מנהיג הארגון, אבו-בכר אל-בגדאדי, נפצע קשה בהפצצה של הקואליציה האמריקנית בעיראק ב-18 במרץ. אל-בגדאדי נפצע פצעים מסכני-חיים בתקיפה, אך לאחר מכן התאושש. פציעתו גרמה לטלטלה עזה ביותר בקרב מפקדי דאעש, שהתכוננו לבחור מנהיג חדש במקרה של מותו.

לוחמי דאעש בעיר רמאדי – עיראק, 17-18 במאי 2015. יוטיוב, צילום מסך
"גז חרדל נמצא בשיירים של פצצת מרגמה של דאעש/צילום מסך, יוטיוב

לצד זאת, קצין בכיר המכהן כראש זרוע המבצעים נגד דאעש, קווין קילאה, אמר כי בשיירים מפצצת מרגמה שירו אנשי הארגון הקיצוני לעבר לוחמי הפשמרגה הכורדים בעיראק נמצאו שרידים של חומר כימי. מבירור שעשה צבא ארצות הברית נמצא כי מדובר בגז חרדל אשר הוכנס לפצצת המרגמה. האירוע התרחש בתחילת החודש בעיראק. קילאה אמר כי הבדיקות שנעשו בשטח לא הצליחו להוביל לקביעה חד-משמעית שאכן דאעש יורה נשק כימי וכי מתבצעות בדיקות נוספות כדי לאשר סופית את הממצא.

לפי הפנטגון, הכורדים היו אלה שהעבירו את השיירים לידי כוחות הקואליציה נגד דאעש. "כמה ימים אחרי התקיפה שאירעה ב-11 באוגוסט, התאפשר לנו לדגום את הממצאים בשטח. אותה בדיקה ראשונית אכן הראתה שיירים של גז חרדל – חומר כימי בדרגה אחת", אמר קילאה. "זה הולך לקחת עוד כמה שבועות כדי לסיים את הבירור המקיף יותר, כדי לקבוע בוודאות אם היה שימוש בנשק כימי, כמה ממנו ומהיכן הוא הגיע. כדאי שנתאזר בסבלנות עד אז". הוא לא שלל אפשרות שלוחמי הפשמרגה סיפקו לאמריקנים ראויות מפוברקות/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully