וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בצרפת: 3 נפצעו מירי של חמוש המזוהה עם דאעש

אזרח מרוקו בן 26 ירה לעבר הנוסעים ברכבת מאמסטרדם לפריז. שניים מהנפגעים נפצעו באורח קשה. חיילים אמריקנים הצליחו להשתלט על החמוש, שפגע באחד מהם. המטה ללוחמה בטרור חוקר את האירוע

אירוע ירי ברכבת שנסעה בין אמסטרדם לפריז, אוגוסט 2015. רויטרס
תחנת הרכבת שבה נעצר החשוד/רויטרס

שני בני אדם נפצעו אמש (שישי) באורח קשה ואדם אחד נפצע באורח קל לאחר שחמוש ירה לעבר נוסעים ברכבת שנסעה מאמסטרדם לפריז. חיילים אמריקנים בלבוש אזרחי הצליחו להשתלט על החמוש, ועל פי הודעת שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנוב, אחד מהם נמצא בין הפצועים שבמצב קשה.

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, התייחס לתקרית ואמר כי מדובר באירוע טרור. כמו כן, גורמים ביטחוניים דיווחו לרשת CNN כי החשוד מזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). החקירה מנוהלת על ידי המטה ללוחמה בטרור בצרפת. דובר חברת הרכבת סיפר כי החשוד: "היה חמוש ברובה אוטומטי וסכין".

כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי החשוד נעצר לאחר שהרכבת עצרה 185 קילומטר מצפון לבירה הצרפתית. גורם רשמי במשטרה מסר כי החשוד הוא בן 26 ממוצא מרוקני. בעיתונות המקומית פורסם כי החשוד היה תחת מעקב הרשויות וברשימת סוכנות המודיעין הצרפתית לאחר שנחשד כי הוא עלול להיות מעורבב בפעולות טרור. העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח כי אחד מהפצועים נפגע מירייה וכי פצוע נוסף נפצע מפגיעות סכין.

לאחר התקרית, נשיא ארצות הברית ברק אובמה הוקיר תודה לנוסעי הרכבת. הנשיא שיבח את "האומץ והחשיבה המהירה" של הנוסעים, והביע את תודתו על הכנעת התוקף. בהצהרתו בבית הלבן, אמר אובמה: "ברור שמעשיהם ההרואיים של הנוסעים מנעו כנראה אסון גרוע בהרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully