וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיילים נדקרו, מצבם קל. הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שני פיגועי דקירה נגד חיילים אירעו בהפרש של כמה שעות, קשישה בת 81 נעצרה בחשד להריגת חברתה לבית האבות בצפון, ונסראללה שב ואיים על ישראל. אלה הכותרות שעשו את השבת

צילום: קודס נט

פיגוע שני מהבוקר: מחבל דקר לוחם מג"ב בשומרון - וחוסל

מחבל דקר אחר הצהריים (שבת) לוחם משמר הגבול בצומת הביתות, לא הרחק מצומת תפוח שבשומרון, ופצע אותו באורח קל. לוחם אחר, שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, ירה לעבר המחבל והרג אותו. הלוחם הפצוע מטופל במקום ויפונה בהמשך לבית החולים.

מחקירה ראשונית עולה כי במהלך פעילות יזומה של מג"ב באזור, הקימו הלוחמים מחסום במקום. בשלב מסוים הסתער לעבר אחד הלוחמים מחבל, כנראה מטול כרם, שלף סכין ודקר אותו. דובר מג"ב סיפר כי לוחם שעמד בסמוך ללוחם שנדקר, פתח, כאמור, באש לעבר המחבל וחיסל אותו.

בפעם השנייה השבוע: פיגוע דקירה בכביש 443 מצפון לירושלים

מחבל דקר בצהריים חייל במחסום בל שבכביש 443 ופצע אותו באורח קל. כוחות שהיו במקום, ממערב להתנחלות בית חורון, ירו לעבר הדוקר והוא נפצע באורח קל בידו. החייל והמחבל פונו לבית החולים שערי צדק שבירושלים באמצעות כלי רכב צבאי. לדברי החיילים, המחבל פנה אליהם וביקש מים, ואז הוציא סכין ודקר את אחד מהם.

בתחקיר שבוצע בשטח על ידי גורמי ביטחון, סיפק המחבל את המניע למעשיו. "אף אחד לא שלח אותי. רבתי עם אבא שלי. נמאס לי מהבית אז החלטתי לבצע פיגוע", אמר גורם ביטחון שהיה בתחקיר.

גורמים ביטחון: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי שני הפיגועים שאירעו בשבוע האחרון בכביש 443 אינם מעידים על הסלמה המתרחשת באזור, והם סבורים כי מדובר בפיגועים נקודתיים. רק היום (שבת) טען המחבל שדקר חייל במחסום בל שממערב לבית חורון, כי הוא החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו לאחר שרב עם אביו ועזב את הבית. אך תושבי האזור הישראלים, ובעיקר תושבי מודיעין הסמוכה, חוששים כי שני הפיגועים הם סימן לבאות.

על אף החשש, בשלב זה אין כוונה במערכת הביטחון להמליץ על סגירת הציר לתנועת כלי רכב פלסטיניים. עם זאת, גורמים ביטחוניים הבהירו שאם יימשכו הפיגועים לאורך הציר, הם עשויים לשמש בסיס לשינויים בהערכות המצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בת 81 חשודה שגרמה למותה של בת 88 בבית אבות בצפון

קשישה בת 88, תושבת אחד הכפרים בגליל, נמצאה הלילה ללא רוח חיים בבית האבות הסיעודי "בית חוסן" שבנהריה. גופתה התגלתה עם סימני חבלה בחדרה כשבמיטתה שוכבת מאושפזת אחרת, בת 81 מאזור המרכז. היא נעצרה בחשד להריגה ותובא בשעות הערב להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר. זאת, לאחר שנשלחה להסתכלות פסיכיאטרית שבה נקבע כי היא כשירה להופיע בהארכת המעצר. גופת הקשישה תועבר למכון לרפואה משפטית.

לפני כמה ימים העבירו את החשודה, תושבת יפו שהתגוררה בעבר בשכם ומאושפזת זה כמה שנים במוסד הסיעודי, למיטה ולחדר אחר. בשעות הבוקר המוקדמות, בשעה שהצוות הרפואי של בית האבות הגיע לחדרה של המנוחה, תושבת מעיליא שבגליל המערבי, על מנת להפוך אותה ולסייע לה לשנות את תנוחתה, הוא מצא אותה מוטלת על הרצפה ללא רוח חיים והזעיק את המשטרה. על הגופה נמצאו סימני חבלה שנגרמו ככל הנראה מהנפילה ממיטתה, אך לא נמצאו עליה בשלב זה סימני אלימות המעידים על מאבק בין השתיים.

עימותים בין חרדים לשוטרים בהפגנה נגד "יס פלאנט" בירושלים

כמאה חרדים הפגינו אחר הצהריים נגד פתיחת מתחם הקולנוע "יס פלאנט" בשבת. במהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לכוחות המשטרה הרבים שאבטחו אותה, אך לא היו מעצרים. המפגינים, שיצאו מכיכר השבת, ניסו לחסום את רחוב הנביאים שבקו התפר שבין השכונות החרדיות בעיר, אך נחסמו על ידי השוטרים. בינתיים, המתחם ממשיך לעבוד ומכניסת השבת מוקרנים בו סרטים כמתוכנן.

אתמול הפגינו אלפי חרדים בשכונות רוממה ומאה שערים במחאה על פתיחת המתחם בשבת. במהלך ההפגנות התפתחו עימותים עם שוטרים, וברוממה אף יודו אבנים לעבר הכוחות ונופצו שמשות מבנה המשמש עמדת אבטחה של בניין רשות השידור. לא דווח על מעצרים או על פצועים, אך על פי הודעת המשטרה, השוטרים תחמו את האזור והדפו את המפגינים, תוך "שימוש בכוח סביר".

חשד לפגע וברח: גופת צעירה בת 20 נמצאה בכביש 4

גופת צעירה בת 20 נמצאה הלילה על כביש 4 באזור צומת ניצנים, ככל הנראה לאחר שהייתה מעורבת בתאונת דרכים. כוח משטרה של משטרת אשקלון הוקפץ למקום יחד עם אנשי מגן דוד אדום, שקבעו במקום את מותה של הצעירה, תושבת העיר באר שבע. זמן קצר לאחר התאונה נעצר תושב אשקלון בחשד שהיה מעורב בתאונה. במשטרה חוקרים אם מדובר בתאונת "פגע וברח".

סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על גופת אישה המוטלת באזור הצומת בדרום. שוטרים שהגיעו למקום סיפרו כי לא הבחינו בכלי הרכב הפוגע או בנהג אשר היה מעורב באירוע. בוחני תנועה של מרחב לכיש פתחו בחקירה כדי לברר את נסיבות האירוע.

החשוד, גבר בשנות ה-30 לחייו, נעצר בשעות הלילה על ידי שוטרי סיור של משטרת קריית מלאכי. בחקירתו הוא קשר את עצמו לתאונת דרכים כלשהי ובכלי רכבו התגלתה מכת פח המעידה על פגיעה כלשהי. החשוד ייחקר בשעות הקרובות על ידי בוחני תנועה של משטרת התנועה הארצית.

גלנט נגד אשכנזי: "בגד ומרד בממשלה, צריך לשבת בכלא"

שר הבינוי יואב גלנט תקף אמש בחריפות את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בשל הדיווחים שלפיהם תיק החקירה נגדו במסגרת פרשת הרפז ייסגר. בריאיון לאולפן שישי טען האלוף במילואים, שהיה מפקד פיקוד הדרום בזמן כהונתו של אשכנזי, כי "מי שבגד בפקודים שלו, שמרד בממשלת ישראל צריך לעמוד למשפט ולשבת בכלא".

לדבריו, לא ניתן לאפשר מצב שבו "הרמטכ"ל אוסף חומר להפעיל נגדי" ושולח "סוכנים שלו נגדי". גלנט עוד אמר כי "אני משוכנע שכמו שהוא הסתיר את הקשר עם בועז הרפז, כך הוא מסתיר את המעורבות שלו במסמך. התנהלה נגדי מערכה. הממשלה רצתה למנות אותי לרמטכ"ל, ואשכנזי סרסר נגדי".
שר הבינוי הוסיף כי ההחלטה לסגור את התיק נגד אשכנזי "תמוהה".

הרפז הגיב היום לדברים. "חמש שנים אחרי חשיפת המסמך כבר מבינים כולם שלהרפז לא היה קשר לכתיבתו ודברי הבלע של גלנט לא ישנו זאת. הגיעה העת לגלות מי כתב את המסמך ואם הוא היה בכלל מזויף", אמר.

סוריה: הפסקת האש קרסה, שני כפרים במחוז אידליב הופגזו

המשא ומתן על הארכת הפסקת האש החלקית בסוריה קרס – כך דיווחה הבוקר רשת אל-ג'זירה, עם חידוש האש על ידי המורדים בשני הכפרים השיעיים פועה וכפריא שבמחוז אידליב, שעליהם שולט המשטר. לפי דיווחי הטלוויזיה הסורית, כתוצאה מירי נהרגו אב ובתו ו-12 בני אדם נוספים נפצעו במה שכונה "הפגזות טרור" על שני הכפרים שבהם הוכרזה הפסקת האש.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שהמורדים ירו כ-20 פגזים על שני הכפרים ועל זבדאני שעל גבול לבנון, אשר נמצאת בידי המורדים, שגם בה הוכרזה הפסקת אש. "אנחנו שומעים את ההפגזות מאז הבוקר", אמר אחד התושבים. "הפסקת האש נכשלה והתקיפות חודשו". ארגון המורדים הסורי "אחראר א-שאם", הקבוצה המרכזית שנלחמת בסורים ובחיזבאללה בזבדאני, הודיעה מאוחר יותר על סיום הפסקת האש.

נסראללה בציון מלחמת לבנון ה-2: היה ניצחון אלוהי, ישראל מורתעת

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אתמול נאום משודר לרגל יום השנה לסיום מלחמת לבנון השנייה. הוא הכריז כי ישראל כיום "מודעת היטב ליכולת ההתרעה של חיזבאללה", והתייחס למסמך האסטרטגיה של צה"ל שפרסם אתמול הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "ישראל מודה שאין לה אף אסטרטגיה שיכולה לנצח את חיזבאללה. לא מהאוויר ולא מהקרקע". לדבריו, אם ישראל תתקוף שוב את לבנון, כל פיסת אדמה בלבנון תהיה מבוצרת: "נהרוס את הטנקים שלכם, נהרוג את החיילים שלכם, ונביס את הצבא שלכם".

נסראללה הבהיר כי יכולות ההתרעה נותרו על אף המחלוקות והפילוג הרב שקיימים בלבנון, וקרא ללבנונים להתאחד כדי להתמוד טוב עוד יותר מול האיום מישראל.

פיצוצים וחומר כימי מסוכן: אלפי אנשים פונו מאזור האסון בסין

פיצוצים נוספים נשמעו היום בנמל העיר טיינג'ין שבצפון בסין, שלושה ימים בלבד לאחר סדרת הפיצוצים האדירה שהחרידה את האזור - כך דיווחה רשת CNN. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי כבר לפני הפיצוצים שאירעו היום, החל הצבא במבצע לפינוי אלפי אזרחים המתגוררים ברדיוס של שלושה קילומטרים ממקום הפיצוץ, מחשש לדליפת חומרים מסוכנים. כמה מקלטים נפתחו באזור הפינוי לקליטת חלק מהמפונים ולהתאוששות.

אחד הפיצוצים היום גרם לשובל עשן בגובה עשרה מטרים ויצר כמה פיצוצי משנה. על פי כמה מהדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הצוותים הפועלים באזור הפיצוצים מצאו עדויות להימצאות חומר כימי מסוכן מסוג נתרן ציאניד. בנוסף לכך, תושבים באזור דיווחו על ריח כימי חריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully