וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפסקת האש קרסה, שני כפרים במחוז אידליב הופגזו

15.8.2015 / 10:15

הפסקת האש שנכנסה לתוקף ביום רביעי והוארכה מאז פעמיים, הופרה עם חידוש הירי על ידי המורדים על הכפרים השיעיים פועה וכפריא. "אנחנו שומעים את ההפגזות מאז הבוקר"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(קרבות בעיר זבאדני, בחודש שעבר)

המשא ומתן על הארכת הפסקת האש החלקית בסוריה קרס – כך דיווחה הבוקר (שבת) רשת אל-ג'זירה, עם חידוש האש על ידי המורדים בשני הכפרים השיעיים פועה וכפריא שבמחוז אידליב, שעליהם שולט המשטר. לפי דיווחי הטלוויזיה הסורית, כתוצאה מירי נהרגו אב ובתו ו-12 בני אדם נוספים נפצעו במה שכונה "הפגזות טרור" על שני הכפרים שבהם הוכרזה הפסקת האש.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח שהמורדים ירו כ-20 פגזים על שני הכפרים ועל זבדאני שעל גבול לבנון, אשר נמצאת בידי המורדים, שגם בה הוכרזה הפסקת אש. "אנחנו שומעים את ההפגזות מאז הבוקר", אמר אחד התושבים. "הפסקת האש נכשלה והתקיפות חודשו". ארגון המורדים הסורי "אחראר א-שאם", הקבוצה המרכזית שנלחמת בסורים ובחיזבאללה בזבדאני, הודיעה מאוחר יותר על סיום הפסקת האש.

עוד ידיעות מהעולם:
"מנהיג דאעש אנס את החטופה האמריקנית בזמן השבי"
ארה"ב סירבה לשחרר עציר גואנטנמו ששובת רעב מזה 8 שנים
דגל ארה"ב הונף על אדמת קובה, אבל הדרך לפיוס עוד ארוכה

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מעל העיר זבדאני בהפגזות בסוף החודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

הפסקת האש ההומניטרית בין המשטר בדמשק וכמה ארגוני מורדים נכנסה לתוקף ביום רביעי. בתחילה תוכנן כי הפסקת האש תימשך יומיים בלבד, אולם לאחר שהוכרז עליה הוארכה פעמיים, עד מחר. ההסכם על הפסקת האש הושג בין ארגון המורדים אחראר א-שאם לבין חיזבאללה, שמגבה את כוחותיו של הנשיא בשאר אסד בניסיונו לשחרר את זבדאני, ששוכנת באזור הרי הקלמון.

מעת לעת מתקיימות בסוריה הפסקות אש מקומיות, במטרה לאפשר אספקת מזון וסיוע רפואי לאזורים שנמצאים במצור. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח עם כניסת הפסקת האש לתוקף, כי מתנהל משא ומתן גם על נסיגה אפשרית של כל כוחות המורדים מזבדאני, על הפסקת המצור מעל שתי העיירות השיעיות וכן על אספקת סיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully