וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש הומניטרית בין משטר אסד למורדים ב-3 אזורים בסוריה

הלחימה בעיר זבדאני שעל גבול לבנון ובשתי עיירות שיעיות במחוז אידליב תיעצר למשך 48 שעות. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, ההסכם הושג בין חיזבאללה לארגון המקורב לג'בהת א-נוסרה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הפסקת אש בין המשטר בדמשק ובין כמה ארגוני מורדים בשלושה אזורים בסוריה נכנסה הבוקר לתוקף - כך דיווח היום (רביעי) הארגון הסורי לזכויות אדם. הפסקת האש ההומניטרית, שתימשך 48 שעות, תתקיים בעיר זבדאני שעל גבול לבנון ונמצאת בידי המורדים, וכן בכפרים השיעיים פועה וכפריא שבמחוז אדליב, שעליהם שולט המשטר.

לפי הדיווח, ההסכם הושג בין ארגון המורדים אחראר א-שאם לבין חיזבאללה, שמגבה את כוחותיו של הנשיא בשאר אסד בניסיון לשחרר את זבדאני, ששוכנת באזור הרי הקלמון. "הפסקת האש החלה בשעה 6:00 ולמשך 48 שעות תיעצר הפעילות המבצעית בזבדאני", דווח ברשת אל-מנאר של הארגון השיעי. "הפסקת האש כוללת גם את העיירות פועה וכפריא שבמחוז אידליב".

מעת לעת מתקיימות בסוריה הפסקות אש מקומיות, במטרה לאפשר אספקת מזון וסיוע רפואי לאזורים שנמצאים במצור. לדברי הארגון הסורי, מתנהל משא ומתן גם על נסיגה אפשרית של כל כוחות המורדים מזבדאני, על הפסקת המצור מעל שתי העיירות השיעיות וכן על אספקת סיוע.

עוד ידיעות מהעולם
קצינים לשעבר בצבא ארה"ב לקונגרס: אשרו ההסכם עם איראן
המאבק בדאעש: "טורקיה וארה"ב הסכימו על רצועת ביטחון בסוריה"
מבוכה בבית הלבן: יועצת של אובמה ירתה לעבר בן זוגה - ונעצרה

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מהקרבות בזבדאני, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully