וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים לשעבר בצבא ארה"ב לקונגרס: אשרו ההסכם עם איראן

אחרי מכתב התמיכה של המדענים הבכירים, פנו למחוקקים 36 קצינים בגמלאות, בהם סגן הרמטכ"ל לשעבר, והדגישו כי הסכם וינה הוא האמצעי היעיל ביותר למנוע מאיראן נשק גרעיני. "פעולה צבאית תהיה פחות אפקטיבית"

צילום: רשת CNN, עריכה: גדי וינסטוק

36 קצינים בכירים בגמלאות מצבא ארצות הברית שלחו הלילה (רביעי) מכתב פתוח לקונגרס שבו הם מפצירים במחוקקים לתמוך בהסכם עם איראן. "ההסכם הוא האמצעי היעיל ביותר בנמצא על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", כתבו, וטענו שהוא לבדו יסלול את הדרך לתמיכה בינלאומית, אם אי פעם יהיה צורך בפעולה צבאית, כפי שדווח ב"וושינגטון פוסט".

גבעת הקפיטול – וושינגטון, 4 בנובמבר 2014. AP
גבעת הקפיטול – וושינגטון, 4 בנובמבר 2014/AP

לטענת הווטרנים, ההסכם לא מבוסס על אמון באיראן, כפי שטענו מתנגדים רבים להסכם, אלא הוא כופה אמות מידה קשוחות וסנקציות במידה שלא יצייתו לו. "אין אופציה טובה יותר כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני", כתבו. "פעולה צבאית תהיה פחות אפקטיבית מאשר ההסכם, בהנחה שייושם במלואו. אם האיראנים ירמו, הטכנולוגיה המתקדמת שלנו, המודיעין והפקחים יחשפו את זה, והאופציות של צבא ארצות הברית יישארו על הפרק".

הקצינים החתומים על המכתב משתייכים לכל החילות בצבא האמריקני, בהם הגנרל בדימוס ג'יימס קרטרייט, שכיהן כסגן רמטכ"ל ארה"ב, הגנרל מריל "טוני" מקפיק, שכיהן כיועצו הצבאי של אובמה כאשר היה סנטור מטעם מדינת שיקגו והרולד רובינסון שכיהן במשך 36 שנים בתפקיד של רב צבאי ראשי בכוחות הצי וחיל הנחתים של ארה"ב בדרגת אדמירל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרי: "אם איראן לא תציית להסכם - נגיב בהתאם ובמהירות:. רויטרס
"חושש מירידת מעמדה של ארה"ב בעולם אם ההסכם לא יאושר". ג'ון קרי/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הביע הלילה חשש מירידה במעמדה של ארצות הברית בעולם אם ההסכם לא יאושר. "אם הסכם הגרעין עם איראן לא יאושר על ידי הקונגרס, וארה"ב תדרוש מבנות בריתה להמשיך וליישם את הסנקציות שהטיל המערב על איראן, יתערער הביטחון במנהיגות האמריקנית", אמר באירוע שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס". "אובדן הביטחון יערער את ערך הדולר כמטבע הרזרבות המסורתי".

ביום שבת פנו 29 מדענים בכירים בארצות הברית, בהם זוכי פרס נובל, במכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ובו הם שיבחו את הסכם הגרעין "החדשני" ו"הנוקשה" שנחתם עם איראן. המכתב חובר בידי כמה מהמומחים הבכירים ביותר ברחבי העולם לנשק גרעיני ולבקרת נשק. רוב אלו שחתמו על המכתב הם מדענים ורבים מהם ייעצו לקונגרס, לבית הלבן ולסוכנויות הפדרליות במשך עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully