וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בדאעש: "טורקיה וארה"ב הסכימו על רצועת ביטחון בסוריה"

סגן שר החוץ הטורקי טען כי על רצועת הביטחון יגנו מהקרקע ארגוני מורדים סורים מתונים ואם כוחות דאעש ייכנסו לאזור - הם יופצצו מהאוויר. מחלקת המדינה האמריקנית: "אין הסכמה כזו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סגן שר החוץ הטורקי פרידון סינירליאולו חשף אמש (שלישי) כי טורקיה הגיעה להסכם עם ארצות הברית על הקמת רצועת ביטחון בצפון סוריה. עם זאת, ארצות הברית הכחישה את טענותיו. "אין הסכמה כזו", ביטל את דבריו סגן דובר מחלקת המדינה מארק טונר.

סינירליאולו, שצוטט ב-CNN בשפה הטורקית, סיפר על פרטי הפרויקט. לדבריו, הרצועה תהיה באורך של 45 קילומטרים וברוחב של 98 קילומטרים ועליה יגנו מהקרקע ארגוני מורדים סורים מתונים. כמו כן, הבהיר כי ארצות הברית וטורקיה יפציצו מהאוויר את הכורדים ואת לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אם ייכנסו לשם. טונר מצדו טען, כי אינו מכיר את דבריו של סינירליאולו ולכן לא יכול להתייחס אליהם.

לקריאה נוספת:
בדרך לניצחון על דאעש, עיראק יוצאת למלחמה בשחיתות
היוזמה האיראנית למשבר בסוריה: המדינה תחולק בין אסד למורדים
איום דאעש: ירדן בונה חוצץ לאורך הגבול עם סוריה ועיראק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך נאום באנקרה, 23 במרץ 2015. רויטרס
"נמשיך להאבק עד שלא יישארו מחבלים בגבולותינו". ארדואן/רויטרס

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר אתמול כי הם ימשיכו במאבק נגד המחתרת הכורדית (PKK) "עד שלא יישאר אפילו טרוריסט אחד". "אנחנו נמשיך להילחם עד שלא יישארו מחבלים בגבולותינו", הבהיר. לדבריו, מאז החלה המערכה האווירית נגד ה-PKK, האחרונים נחלו לא מעט הפסדים. "אנחנו יודעים שהארגון ספג הפסדים רציניים", טען ארדואן.

כוחות הביטחון בטורקיה נמצאים בימים אלו בכוננות עליונה בעקבות המאבק שהחריף לאחרונה הן נגד דאעש והן נגד המחתרת הכורדית בחודש האחרון תקפה טורקיה מהאוויר יעדים של שני הארגונים בשטח של עיראק ושל סוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיצוץ בתחנת משטרה באיסטנבול. אנאטול, אתר רשמי
עשרה שוטרים נפגעו בפיצוץ. זירת הפיגוע באיסטנבול, בשני/אתר רשמי, אנאטול

ביום שני השבוע עלתה המתיחות הביטחונית בטורקיה מדרגה, כשכמה פיגועי טרור אירעו במדינה. לפנות בוקר אירע פיצוץ בסמוך לתחנת משטרה בפרבר סולטנביילי בבירה איסטנבול. ממשטרת איסטנבול נמסר כי עשרה שוטרים נפגעו בפיצוץ. סוכנות הידיעות הטורקית "דוגאן" דיווחה כי שניים מהמחבלים נהרגו בחילופי אש שהתפתחו במקום.

כמה שעות מאוחר יותר, מעט לאחר השעה 8:00 בבוקר, פתחו שתי נשים חמושות באש לעבר בניין הקונסוליה האמריקנית בשכונת סרייר בעיר. השתיים נמלטו לאחר שכוחות המשטרה השיבו בירי לעברם, ובאירוע לא היו נפגעים. שעה לאחר התקרית, נעצרה אחת החשודות. ארגון הטרור הקומוניסטי "מפלגת חזית השחרור המהפכנית של העם" (DHKP-C) קיבל אחריות לאירוע. ב-2013 ביצע הארגון פיגוע התאבדות בשגרירות ארצות הברית באנקרה, ובשבועות האחרונים נעצרו בטורקיה כמה מחבריו.

בשעות הצהריים נהרגו ארבעה שוטרים וחייל בשתי מתקפות שונות בדרום-מזרח המדינה, אזור בו יש רוב כורדי. השוטרים נהרגו בפיצוץ שאירע בעיר סילופי, והחייל נורה על ידי קיצונים כורדים, שפתחו באש לעבר מסוק צבאי במחוז סירנק, הקרוב לגבול סוריה ועיראק.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully