וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום דאעש: ירדן בונה חוצץ לאורך הגבול עם סוריה ועיראק

מפקד משמר הגבול הירדני אמר לעיתון בממלכה כי לירדן תכנית מקיפה לשיפור האבטחה בגבולותיה, אשר מעברם השני נמצא ארגון דאעש, וכוללת בניית תעלה וסוללת עפר בעומק שניים וחצי מטרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
צבא ירדן ליד העיר רווישד בגבול עם עיראק – יוני 2014. רויטרס
הצבא יוכל להגיב במהירות לכל ניסיון הסתננות. כוחות מצבא ירדן בגבול עם עיראק/רויטרס

לירדן יש תכנית צבאית להגנת גבולות הממלכה מפני חדירת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וגורמים עוינים אחרים - כך אמר מפקד משמר הגבול הירדני, סאבר אל-מהאיירה, בראיון שפורסם היום (שלישי) בעיתון "א-ראי" במדינה. לדבריו, החלק המרכזי בתכנית הוא סוללת עפר ותעלה בעומק שניים וחצי מטרים, שנבנתה לאורך גבולה הצפוני עם סוריה וגבולה המזרחי עם עיראק.

אל-מהאיירה הסביר כי לאורך הגבול תיפרס מערכת אבטחה מתקדמת, אשר תצלם אותו ותשדר ישירות לצבא הירדני, שיוכל להגיב במהירות לכל מקרה הסתננות. לדבריו, עד כה הצליחה ירדן לסכל את כל נסיונותיהם של ארגוני הטרור לחדור לשטח הממלכה, ו-52 פעילי ארגונים בעלי אזרחויות זרות נעצרו או נורו למוות בעת ניסיונות הסתננות.

כמו כן, ציין אל-מהאיירה אמר כי שני מעברי הגבול עם סוריה נסגרו והוכרזו כשטח צבאי סגור, לאחר שהמורדים השתלטו עליהם מהצד הסורי. כמו כן, סגרה ירדן 45 מעברי גבול לא חוקיים עם סוריה ששימשו להברחות, והותירה רק שלושה נקודות לכניסת פליטים. לדבריו, הירדנים החלו לעשות סינון של הפליטים הסורים המתקבלים בממלכה, לאחר שהתברר שכמה מהפליטים שנכנסו בעבר גויסו לארגוני טרור.

עוד בחדשות בעולם:
שיא חדש של אכזריות: דאעש מוציא להורג באמצעות מטעני חבלה
בכיר ברשות הפלסטינית: אבו מאזן יבקר באיראן בחודשיים הקרובים
אוקראינה: ההפגזה הכי כבדה של המורדים מאז פברואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully