וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: ההפגזה הכי כבדה של המורדים מאז פברואר

המורדים הוציאו ביממה האחרונה את מתקפת הארטילריה הכבדה ביותר שלהם מזה חצי שנה. המטרה: להשתלט על עיר הנמל מריופול וליצור מסדרון לחצי האי קרים. 6,500 נהרגו במלחמה באוקראינה שהחלה באפריל 2014

מורדים פרו-רוסים ממתינים להעברתם לחזית, סמוך לעיר המפתח דבלצבה במזרח אוקראינה, פברואר 2015. AP
המורדים לא מתכוונים לוותר/AP

אוקראינה האשימה היום (שני) את המורדים הפרו-רוסים הפועלים במזרח המדינה כי הוציאו לפועל את מתקפת הארטילריה הכבדה ביותר על עמדות צבא ועמדות ממשל בחצי השנה האחרונה. חייל אוקראיני נהרג, אחר נעדר ועוד 16 נפצעו בהפגזות.

ממשלת אוקראינה מתריעה שהעימות הולך ומסלים, וזאת למרות הסכם הפסקת האש שעליו הצדדים חתמו בפברואר. הסכם שלא מונע את המשך הקרבות הקשים על בסיס יומי, כשכל צד מאשים את השני בהפרתו.

לדברי צבא אוקראינה, 400 מורדים שנתמכו בטנקים התקיפו עמדות ממשלה סביב הכפר סטארונאטיווקה, 50 קילומטר מצפון לעיר הנמל מריופול שבשליטת הממשלה. המורדים מצידם הכחישו. אם המורדים ישיגו שליטה על מריופול, הדבר יאפשר להם מסדרון ישיר לעבר חצי האי קרים, שעליו השתלטה רוסיה בשנה שעברה מידי אוקראינה. החשש מנפילת מריופול הוא החשש המרכזי כרגע של ממשלת אוקראינה בחזית הקרבות.

עוד ידיעות מהעולם:
שבדיה: שני הרוגים ופצוע אנוש בתקיפה בסניף איקאה
ארה"ב: פצוע קשה מירי באירוע השנה לזכר צעיר שחור שנורה למוות
טורקיה: חמישה הרוגים בארבעה פיגועים נגד כוחות הביטחון ברחבי המדינה

לוחמים פרו-רוסים בדונייצק, מזרח אוקראינה, 22 במאי 2015. רויטרס
למרות המתקפה, צבא אוקראינה טוען שלא איבד שטחים/רויטרס

דובר צבא אוקראינה אנדריי ליסנקו, אמר: "המתקפה הברברית של הכובשים התרחשה לנוכח מצב של הסלמה במזרח אוקראינה". לדבריו, מאז הקרבות בעיירה דבאלצבה בפברואר לא הייתה יממה עם כל כך הרבה הפגזות מצד המורדים. צבא אוקראינה השיב באש משלו, לטענת ליסנקו, ולא איבד שטחים.

בשירות הידיעות "דאן" של המורדים הרוסים, האשימו את צבא אוקראינה בהפצצות כבדות. יותר מ-6,500 חיילים, מורדים ואזרחים נהרגו בקרבות במזרח אוקראינה שהחלו באפריל 2014, לפי הערכות האו"ם.

בתוך כך, ממשלת אוקראינה נערכת לשיחות על אספקת גז מידי רוסיה, בתיווך הנציבות האירופית. השיחות מתקיימות בווינה ואמורות להסתיים עד סוף החודש. קיימת מחלוקת בין רוסיה לאוקראינה על עלות הגז שישלמו האוקראינים. רוסיה מספקת את שליש מהגז שמגיע לאירופה, ומחצית ממנו עובר בצינורות גז דרך אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully