וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פצוע קשה מירי באירוע השנה לרצח במיזורי. צפו ברגעי האימה

ב-9 באוגוסט 2014 נורה למוות מייקל בראון, נער שחור לא חמוש, על ידי שוטר לבן בפרגוסון. האירוע הצית את המתח הבין-גזעי בארה"ב. הלילה, באירוע השנה לזכרו, צעיר שחור נפצע באורח קריטי בתקרית ירי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

במהלך אירוע השנה לזכרו של מייקל בראון, נער שחור לא חמוש שנורה למוות בפרגוסון שבמיזורי, והפך לסמל הגזענות והמאבק החדש בה, אירעו הלילה (ראשון) כמה תקריות ירי. אחד הנפגעים בהן עדיין מאושפז במצב קריטי. ג'ון בלמאר מפקדת משטרת סנט לואיס אמר: "היו שני אירועי ירי במהלך יום ראשון בלילה. אחד היורים היה מעורב בתקרית אש עם שוטרים ונורה. הוא במצב קריטי ועובר ניתוח. נמצא עליו אקדח גנוב בקוטר 9 מ"מ". לפי דיווחים, ייתכן שהיו יותר משתי תקריות ירי, אך הפעם לא היו אבידות בנפש.

ארבעה שוטרים היו מעורבים בתקרית, אחד מהם נפצע קלות וטופל במקום. נוסף על כך, שתי מכוניות משטרה לא מאוישות נמצאו עם סימני ירי. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בפרגוסון במקרה שמישהו צילם סרטון שמתעד את אירועי הירי. "הדרך היחידה להתקדם היא למנוע סוג כזה של אלימות", הוסיף בלמאר. בשל רגישות האירוע, המשטרה השתמשה בפצצות עשן ולא בגז מדמיע. היא גם הכחישה טענות לשימוש בכדורי גומי. השוטרים ניסו להשליט סדר ונוצר מתח כשהם ניסו להדוף לאחור מפגינים. מראות לא נעימים, כשבין הקהל הורים אפרו-אמריקנים שמחבקים ומגוננים על ילדיהם.

עוד על מתח בין גזעי בארצות הברית:
החשוד בטבח בכנסייה נעצר; "הוא אמר 'אני חייב לעשות את זה'"

אדם נורה על ידי שוטרים ושוכב על הקרקע באירוע שנה לזכרו של מייקל בראון. רויטרס
הפצוע מירי השוטרים שנפצע באורח קריטי והועבר לניתוח בבית חולים/רויטרס

אירועי הירי הגיעו אחרי יום שקט של אבל וזיכרון לציון שנה למותו של בראון. תקריות הירי הפכו את התמונה כשהמוני מפגינים ששמעו את היריות נסו על נפשם וניסו לתפוס מחסה, וכח תגבור משטרתי הוזעק למקום. בין המפגינים הופצה שמועה ששוב שוטר לבן ירה על מפגין שחור, וחלק מהקהל שולהב וקרא: "אנחנו מוכנים למלחמה". המתיחות גרמה לכך שחלק מהמפגינים השליכו חפצים לעבר השוטרים, וכתוצאה מכך בתי עסק נפגעו מכך.

כשגופי התקשורת ראיינו את מפקד תחנת משטרת פרגוסון, אנדרה אנדרסון, נשמעו מאחורה יריות וקולות בהלה של אנשים, כפי שמתועד בסרטון למעלה.

ב-9 באוגוסט 2014 בראון, בן 18 ולא חמוש, נורה למוות על ידי השוטר דארן ווילסון שלא הועמד לדין, ובימים לאחר מכן החל גל מחאות של אפרו-אמריקנים בפרגוסון שהתפשט במהרה להפגנות בכל רחבי ארה"ב בטענה לאפליה גזענית של המשטרה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מייקל בראון – הצעיר השחור שנורה למוות בעיר פרגוסון. רויטרס
מייקל בראון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully