וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בטבח בכנסייה נעצר; "הוא אמר 'אני חייב לעשות את זה'"

קרוב ל-12 שעות לאחר הירי, דילן סטורם רוף, גבר לבן בן 21, נעצר כ-320 קילומטרים מצפון לכנסייה בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית. "הוא קיבל את האקדח כמתנה ליום ההולדת". עדויות מצמררות: ילד בן 5 התחזה למת - וכך ניצל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דילן סטורם רוף, תושב העיירה איסטובר שבקרוליינה הדרומית, בן 21, נעצר היום (חמישי) בחשד לביצוע הטבח הלילה בכנסייה של הקהילה האפרו-אמריקנית בעיר צ'רלסטון שבמדינה, שבמהלכו נרצחו תשעה בני אדם. גורמים משטרתיים וגורמים ב-FBI אישרו כי הוא נעצר ברמזור בעיירה שלבי שבצפון קרוליינה, כ-320 קילומטרים מצפון לצ'רלסטון.

במסיבת עיתונאים שכונסה בצ'רלסטון, נמסר כי אזרחים שזיהו את מכוניתו של רוף הודיעו למשטרת שלבי, וזו ביצעה את המעצר. החשוד לא התנגד. מושלת קרוליינה הדרומית, ניקי היילי, אמרה הודתה לכוחות הביטחון, והוסיפה: "קרוליינה הדרומית התעלתה על עצמה היום, וזה ממלא אותי בגאווה".

מוקדם יותר היום, מפקד משטרת צ'רלסטון רוג'ר מולן ביקש את עזרת הציבור בתפיסת החשוד. תמונות של החשוד ממצלמות המעקב פורסמו, כמו גם תמונה של המכונית שלפי החשד שימשה אותו. בהמשך פורסמו תמונות נוספות ופרטים אישיים של סטורם רוף. בחודש מרץ האחרון הוא נעצר בחשד לעבירות סמים, ובאפריל בחשד להסגת גבול. מהמשטרה נמסר כי אלה העבירות היחידות המיוחסות לו.

דילן סטורם רוף, החשוד בטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
נעצר בחודש מרץ בחדש לעבירות סמים. דילן סטורם רוף/צילום מסך, טוויטר
דילן סטורם רוף, החשוד בטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, יוני 2015. טוויטר, צילום מסך
דילן סטורם רוף, החשוד בטבח בכנסייה בצ'ארלסטון, יוני 2015/צילום מסך, טוויטר

קרסון קאולס, דודו של סטורם רוף, אמר כי הוא קיבל את האקדח שבו השתמש על פי החשד בטבח כמתנה ליום הולדתו ה-21, לפני כחודשיים. בתמונת הפרופיל של החשוד בפייסבוק, הוא לבוש חולצה שעליה דגלים של דרום אפריקה בתקופת האפרטהייד ושל רודזיה - זימבבואה בתקופת השלטון הקולוניאליסטי.

סילביה ג'ונסון, קרובת משפחה של אחד ההרוגים, הכומר קלמטה פינקניי, סיפרה לרשת NBC כי היא שוחחה עם אחת מהניצולים. "היא אמרה שהוא החליף מחסנית חמש פעמים", סיפרה. "ואז הוא פשוט אמר, 'אני חייב לעשות את זה. אתם אונסים את הנשים שלנו ומשתלטים על המדינה שלנו, ואתם חייבים לעוף'".

מהמשטרה המקומית נמסר כי שישה מההרוגים הן נשים ושלושה גברים. ה-FBI הוזעק כדי להתערב בניסיונות לתפוס את החשוד. כמו כן, משרד המשפטים הפדרלי הודיע כי נפתחה בחקירה בשיתוף עם ה-FBI, והמקרה הוגדר רשמית פשע שנאה. כל בתי הספר ומחנות הקיץ במחוז צ'רלסטון הושמו תחת עוצר עד לאיתור היורה.

מוקדם יותר עלו עדויות נוספות מתקרית הירי הקטלנית. לדברי אישה, שבנה בן החמש השתתף בשיעור הדת שהתקיים בכנסיית "האם עמנואל", חייו ניצלו בזכות העובדה שהעמיד פני מת. ניצולה אחרת מהאירוע סיפרה שהרוצח ישב בכנסייה לזמן קצר ואף נכח בשיעור הדת לפני שקם, שלף את נשקו וירה לעבר הנוכחים. כמו כן, גורם באגודה הלאומית לקידום השחורים טוען שהיורה סיפר לאחת הניצולות שהוא לא יהרוג אותה כדי שהיא תוכל להעיד על מה שקרה שם.

פרט לתשעת ההרוגים, אדם נוסף נפצע באירוע הירי ופונה לבית חולים מקומי. זמן קצר לאחר האירוע דווח על איום לפצצה בסמוך לכנסייה, והמשטרה פינתה את האזור. בתום סריקות הוסר החשש.

תמונות ראשונות של החשוד ברצח 9 אנשים בכנסיה בקרוליינה הדרומית, 18 ביוני 2015. משטרת קרוליינה הדרומית, צילום מסך
תמונות של החשוד ממצלמות המעקב/צילום מסך, משטרת קרוליינה הדרומית

"זה בלתי יאומן שמישהו בחברה של היום יחשוב להיכנס לכנסייה בזמן שאנשים מתפללים ולקחת את חייהם", אמר רוג'ר מולן מיד לאחר האירוע. "מדובר בטרגדיה קשה וקורעת לב בכנסייה היסטורית ביותר. אדם רשע ומלא שנאה שנטל את חייהם של אזרחים שבאו להתפלל יחד", אמר ראש העיר ג'ו ריילי לעיתון מקומי. לדבריו, תקרית הירי תיחקר כפשע שנאה. אחד מתשעת הקורבנות הוא הכומר של הכנסייה המתודיסטית, קלמנטה פינקניי, שהיה חבר גם בסנאט של המדינה. הכנסייה, שנוסדה ב-1816, היא אחת העתיקות ביותר בדרום ארצות הברית.

ג'ב בוש, מושל פלורידה לשעבר שהכריז על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית השבוע, ביטל את ביקורו המתוכנן בעיר. מהקמפיין שלו נמסר כי "האירוע בוטל בעקבות האירועים הטרגיים שהתרחשו בקרוליינה הדרומית הלילה".

המושלת ניקי היילי קראה לכל התושבים "להצטרף אלינו ולעטוף את הקורבנות ואת בני משפחותיהם עם אהבה ועם תפילות".

ליסה פיפס, שעובדת באזור, סיפרה לרשת NBC כי "אני בבחילה איומה מכל האירוע. זה נורא". לדבריה, "אי אפשר להאמין שזה קרה בקהילה שלי. זאת כנסייה פעילה מאוד. ההשפעה שלה היא נפעלה, היא עושה המון למען הקהילה. אני לא יכולה לדמיין בן אנוש שעושה דבר כזה", הוסיפה.

(עדכון ראשון: 13:58)

זירת הירי בכנסייה של שחורים "האם עמנואל" בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 18 ביוני 2015. AP
זירת הירי בכנסייה של שחורים "האם עמנואל" בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 18 ביוני 2015/AP
זירת הירי בכנסייה של שחורים "האם עמנואל" בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 18 ביוני 2015. AP
זירת הירי בכנסייה של שחורים "האם עמנואל" בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 18 ביוני 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully