וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות הפלסטינית: אבו מאזן יבקר באיראן בחודשיים הקרובים

שר העבודה הפלסטיני לשעבר השוהה באיראן אמר כי ביקורו של יו"ר הרשות נועד לחזק את הקשר בין שתי המדינות. בסוף השבוע האחרון נפגש הבכיר עם שר החוץ האיראני כשליחו של אבו מאזן

אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
אבו מאזן/ראובן קסטרו

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי לבקר בחודשיים הקרובים בטהראן, על מנת "לחזק את הקשר בין שתי המדינות" - כך אמר אתמול (שני) שר העבודה הפלסטיני לשעבר אחמד מג'דלאני אשר מקורב לאבו מאזן. מג'דלאני, חבר בוועד הפועל של אש"ף, אמר את הדברים בריאיון לסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה".

מג'דלאני שוהה בימים אלה באיראן. בריאיון הוא הוסיף כי הוא שואף לתקן במהלך ביקורו את היחסים בין הרשות הפלסטינית לבין הרפובליקה האיסלאמית.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי מג'דלאני עצמו נפגש שלשום בטהראן, בירת איראן, עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. מג'לאני הגיע לאיראן בראש משלחת פלסטינית וכשליחו של יו"ר הרשות. לפי הדיווח, הפגישה עסקה בשדרוג היחסים המדיניים והכלכליים בין איראן לרשות, וכן בקידום "ועידה בינלאומית לפירוק הנשק הגרעיני של ישראל".

עוד בוואלה!NEWS:
בנט בירך על מערך הגיור החדש: "הזדמנות לרבנות להתעשת"
שיא חדש של אכזריות: דאעש מוציא להורג באמצעות מטעני חבלה
התשובה הישראלית למטעני החבלה המתקדמים של חמאס וחיזבאללה

שר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, במהלך מסיבת עיתונאים בדמשק, בירת סוריה. רויטרס
אחמד מג'דלאני/רויטרס

מלבד זריף נפגש מג'דלאני עם בכירים איראנים נוספים. בשיחות הוא הסביר כי ההנהגה הפלסטינית מצפה לפיתוח היחסים עם איראן לקידום הקמת ועדה המשותפת לחילופי סחר. מג'דלאני גם דן עם הבכירים במצב בסוריה ובמאמצים האזוריים לסיום המשבר שם.

בנוסף, העביר מג'דלאני לזריף מכתב מיו"ר הרשות, שנועד לנשיא איראן, חסן רוחאני. במכתב הסביר את מצב הפלסטינים בגדה המערבית.

הקשרים בין הרשות הפלסטינית ואיראן פחתו בעשור האחרון, בעקבות תמיכתה של טהראן בפלגים הפלסטינים המתנגדים לרשות כמו חמאס. הביקור האחרון של אבו מאזן באיראן היה ב-2012, כשהשתתף בוועידת המדינות הבלתי מזדהות שהתקיימה בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully