וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לניצחון על דאעש, עיראק יוצאת למלחמה בשחיתות

11.8.2015 / 20:26

הפרלמנט אישר פה אחד את תכניתו של ראש הממשלה לביטול תפקידי ממשל בכירים וצמצום הוצאות נוספות. זאת ברקע מחאה נרחבת על כך שלממשלה אין די תקציב כדי לממן לאזרחים חשמל בזמן השרב הכבד שפוקד את המדינה

הפרלמנט של עיראק אישר היום (שלישי) פה אחד את הרפורמה של ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי, שמטרתה להילחם בשחיתות ולצמצם הוצאות ממשלתיות שהובילו למחאות נרחבות בשבועות האחרונים. התכנית הוצגה לקבינט ביום ראשון ולאחר אישורה הועברה לפרלמנט.

"התכנית אושרה פה אחד", הכריז יו"ר הפרלמנט סלים אל-ג'בורי לקול מחיאות כפיים עם תום ההצבעה, שהתקיימה ללא דיון לאחר שהוקראה התכנית. בפרלמנט נכחו 297 מחוקקים מתוך 328 וכולם הצביעו בעד הרפורמה המקיפה.

במסגרת התכנית, יבוטלו תפקידי הסגנים שאליהם מונו המועמדים לפי מפתח עדתי – שלושה סגני נשיא, ששניים מהם היו שיעים ואחד סוני, וכן שלושה סגני ראש ממשלה – שיעי, סוני וכורדי. כמו כן, יבוטלו עוד תפקידי ממשלה בכירים, תסתיים חלוקת תפקידים ממשלתיים לפי עדה, יופחתו משכורות עובדי הממשלה וייפתחו מחדש חקירות שחיתות שנסגרו בעבר.

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי מציג לקיבנט את הרפורמה במבנה השלטון, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
ראש הממשלה אל-עבאדי מציג את התכנית לפרלמנט, ראשון/רויטרס

אל-עבאדי הוציא לפועל את התכנית אחרי הפגנות נרחבות שקראו לשיפור השירותים האזרחיים, שהתגברו בשל גל החום הכבד שפוקד את עיראק. המפגינים זעמו על הפסקות החשמל היזומות של הממשלה, שהתקשתה לספק לתושבים מספיק חשמל במהלך ימי השרב. הוא זכה לתמיכתו של האייתוללה עלי סיסטאני, איש הדת השיעי הבכיר ביותר בעיראק.

אל-עבאדי עלה לשלטון לפני שנה בדיוק, אז החליף את ראש הממשלה נורי אל-מאלכי השיעי, שפילג את המדינה והפלה את המיעוט הסוני במדינה. רבים טענו כי ממשלו של אל-מאלכי, שכיהן בתפקיד במשך כעשור, תרם לעליית ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שסחף אחריו סונים רבים שמאסו באל-מאלכי. אל-עבדאי, שיעי אף הוא, הבטיח לנהוג בשוויון כלפי כלל האוכלוסייה וכך לנסות ולאחד את השורות במדינה, שחלקים נרחבים ממנה עדיין נשלטים בידי דאעש.

הפגנות תמיכה בבגדאד ברפורמה של ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
הפגנת תמיכה בראש הממשלה אל-עבאדי בבגדאד, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully