וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה בציון מלחמת לבנון ה-2: היה ניצחון אלוהי, ישראל מורתעת

ביום השנה להפסקת האש במלחמה, הכריז מזכ"ל חיזבאללה כי ישראל מודעת ליכולת ההתרעה של ארגונו, וכי מסמך האסטרטגיה של צה"ל מוכיח שהוא לא מסוגל לנצח את חיזבאללה. הבטיח לא לנטוש את אסד "שעמד לצדנו אז במלחמה"

עריכה: גדי וינסטוק

(חסן נסראללה נואם לפני שבועיים)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא אתמול (שישי) נאום משודר לרגל יום השנה לסיום מלחמת לבנון השנייה. הוא הכריז כי ישראל כיום "מודעת היטב ליכולת ההתרעה של חיזבאללה", והתייחס למסמך האסטרטגיה של צה"ל שפרסם אתמול הרמטכ"ל גדי אייזנקוט: "ישראל מודה שאין לה אף אסטרטגיה שיכולה לנצח את חיזבאללה. לא מהאוויר ולא מהקרקע". לדבריו, אם ישראל תתקוף שוב את לבנון, כל פיסת אדמה בלבנון תהיה מבוצרת: "נהרוס את הטנקים שלכם, נהרוג את החיילים שלכם, ונביס את הצבא שלכם".

נסראללה הבהיר כי יכולות ההתרעה נותרו על אף המחלוקות והפילוג הרב שקיימים בלבנון, וקרא ללבנונים להתאחד כדי להתמוד טוב עוד יותר מול האיום מישראל.

עוד בחדשות על חיזבאללה:
קרב המוחות של השב"כ מול יחידת המרגלים של חיזבאללה
מדוע חיזבאללה מעוניין לדעת את סידורי האבטחה בנתב"ג?
חיזבאללה מאיץ גיוס פעילי טרור על גבול ישראל

נסראללה נואם 14/8/15. אל-מנאר, צילום מסך
"אין לישראל אסטרטגיה שיכולה לנצח את חיזבאללה". נסראללה נואם, היום/צילום מסך, אל-מנאר

בנאום, ששודר על גבי מסך בעצרת שנערכה באחד מאתרי הקרבות במלחמה, אמר נסראללה כי כאשר הוכרזה הפסקת האש היום לפני תשע שנים, היה זה ניצחון עצום עבור חיזבאללה והעם הלבנוני. "צריך להכריז על 14 באוגוסט כ'ניצחון אלוהי' של חיזבאללה". לדבריו, ישראל נכשלה בהשגת מטרותיה הגלויות והנסתרות במתקפתה על לבנון, משום שחיזבאללה הציב בפניה משוואות חדשות. "זה היה הישג לא טבעי. התנפצה אגדת טנק המרכבה, ותהילת הצבא הישראלי הבלתי-מנוצח", אמר. לדבריו, חיזבאללה סיכל את תכניותיה של ישראל בימים האחרונים של המלחמה לכבוש את דרום לבנון ולהגיע לנהר הליטאני, כדי לכפות עליו תנאים חדשים להפסקת אש: "אדמת לבנון הפכה לגיהנום בעבור הטנקים והחיילים הישראליים, האויב לא הצליח להכריע את ההתנגדות לא מהאוויר ולא מהקרקע".

נסראללה הכחיש את הדיווחים שפורסמו השבוע על היוזמה ההאיראנית להפסקת אש בסוריה, במסגרתה תחולק המדינה בין משטר אסד למורדים. "אנו נלחמים כדי להשאיר אותה מאוחדת", הכריז. בהתייחסות לאסד, הבטיח נסראללה: "אנו בלבנון לא נאפשר לשבור או לבודד את בן בריתנו, במיוחד לאחר שעמד לצדנו במלחמת לבנון השנייה". נסראללה הבטיח כי חיזבאללה ימשיך לסייע לבני בריתו, ו"כל האפשרויות פתוחות" בנושא זה.

מיצג של טנק צה"ל מפויח בעצרת חיזבאללה. אל-חבר, צילום מסך
"התנפצה אגדת טנק המרכבה". מיצג של טנק צה"ל מפויח בעצרת חיזבאללה/צילום מסך, אל-חבר

"ארצות הברית רוצה שדאעש יפלגו את סוריה"

נסראללה גם תקף את ארצות הברית ובנות בריתה, ואמר כי הן "משתמשות" בארגוני הטרור במזרח התיכון כדי לכפות את תנאיהן על האזור. "ארצות הברית לא מכה את ארגון המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, משום שהיא מעוניינת שהוא יפיל את משטרו של בשאר אסד, ויפלג את המדינה", אמר. עוד טען כי ארצות הברית דרשה מעיראק להחליף את הממשלה הפרו-איראנית בתמורה לסיוע נוסף בלחימה בדאעש, וזו סירבה לכך. נסראללה תקף גם את ערב הסעודית, ואמר כי היא "משתפת פעולה עם דאעש במלחמתה נגד העם בתימן".

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully