וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאיץ גיוס פעילי טרור על גבול ישראל

6.8.2015 / 14:58

הארגון השיעי משקיע משאבים רבים יותר מבעבר בתושבי הכפר הדרוזי חאדר ברמת הגולן הסורית ובאימון לוחמים, כדי להוציא לפועל התקפות טרור נגד ישראל. בכיר ביטחוני: חיזבאללה חושש ממתקפת פתע

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נסראללה: "הקואליציה נגד דאעש נועדה להגן על אינטרסים אמריקניים")

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי חרף הפרסומים הזרים על אודות תקיפות ישראליות ברמת הגולן הסורית, שכללו גם פגיעה באנשי חיזבאללה, ממשיך הארגון השיעי להשקיע בכפר חאדר הדרוזי, שנאמן למשטר הנשיא בשאר אסד. בין היתר, הדבר כולל גיוס פעילים ואימוני לוחמים באזור.

לדברי אחד הגורמים, חיזבאללה ואיראן רואים בכפר הקרוב לגבול אזור אסטרטגי, שכן ממנו ניתן להוציא לפועל התקפות טרור נגד ישראל. העדה הדרוזית שחיה באזור ונהנית מתמיכת הארגון הקיצוני ממשיכה להוות קרקע פורייה לגיוס חוליות טרור נגד ישראל. גורם אחר הוסיף כי בשל מצבה של סוריה, שהולכת ומתפוררת, חיזבאללה משקיע באזור ובתושבים כדי להיערך ליום שאחרי.

לקריאה נוספת:
התקיפה בסוריה: שליחו של נסראללה להבערת האזור קיבל מסר מישראל?
חשש במערכת הביטחון: דאעש מהדק אחיזה בגבול סוריה-ירדן
סוריה: עשרות הרוגים בהתרסקות מטוס קרב של צבא אסד בשוק הומה

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
מתכוננים ליום שאחרי. אזור הקרבות בסמוך למעבר קוניטרה בגבול סוריה/ראובן קסטרו

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, הגדיר באחרונה את "המדינה האיסלאמית" (דאעש) איום קיומי. עם זאת, וחרף המלחמה העקובה מדם בסוריה, בבקעה בלבנון ובעיראק – הארגון ממשיך לחשוש ממתקפת פתע של צה"ל ולכן הוא משקיע משאבים, זמן וכוחות בהכנה למלחמה נגד ישראל.

הפעילות האווירית הענפה של צה"ל בשמי לבנון מלחיצה את חיזבאללה, שמנסה ליצור כללי משחק חדשים בעזרת רמת הגולן. לשיטתו של חיזבאללה, התקיפות המיוחסות לצה"ל ברמת הגולן הסורית אינן מקובלות, ואנשיו יגיבו בהתקפה על ישראל, כפי שאירע לאחר חיסולם של ג'יהאד מוראנייה והגנרל האיראני עלי מוחמד אללה-דאדי. בתגובה לכך שיגר חיזבאללה חמישה טילי "קורנט" לעבר שיירה של גדוד צבר מחטיבת גבעתי, והרג את מפקד הפלוגה, רב-סרן יוחאי קלנגל, וסמל ראשון דור חיים ניני.

גורם ביטחוני בכיר העריך כי פניו של חיזבאללה אינן למלחמה עם ישראל, אך הוא חושש להיגרר אליה בזמן שהוא נלחם עם ארגונים נוספים באזור, בהם דאעש. לפי הערכות נוספות, ייתכן כי זו הסיבה שחיזבאללה טרם הגיב לתקיפה האווירית נגד חוליית הטרור ברמת הגולן בשבוע שעבר, המיוחסת לישראל לפי פרסומים זרים.

בתוך כך, גורמים מדיניים בישראל חוששים כי הסכם הגרעין בין איראן למעצמות יגרום לארצות הברית לזנוח את ניסיונותיה לסכל את תמיכתה של איראן בטרור. גורם ביטחוני בכיר אישר שחלקים גדולים במערב רואים באיראן גורם מייצב במלחמה מול דעאש, אך הוסיף כי למרות החששות, משרד האוצר האמריקני הטיל בשבועות האחרונים סנקציות כבדות נוספות על חיזבאללה ופעילותו הכלכלית הבינלאומית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully