וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה בסוריה: שליחו של נסראללה להבערת האזור קיבל מסר מישראל?

30.7.2015 / 0:18

בתקיפה בסוריה שיוחסה לצה"ל חוסלו פעילים במיליציה שהקים סמיר קונטאר. על אף שהאסיר המשוחרר לא הצליח עד כה במשימה שהוטלה עליו, ייתכן שהסכם הגרעין הפיח בארגון השיעי תקווה מחודשת לתקוף את ישראל מהגולן

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

לפני יותר משנתיים הטיל חיזבאללה על האסיר המשוחרר סמיר קונטאר את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. ככל הנראה, בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייע לו בהשגת המטרה, אך לפי דיווחים זרים שזכו לגיבוי צבא סוריה, הצליחה אתמול (רביעי) ישראל לסכל פיגוע נוסף שאותו ניסו להוציא פעילי המיליציה שבפיקודו של קונטאר.

קונטאר קיבל מחיזבאללה משאבים לגייס ולהכשיר דרוזים מקומיים למלחמה בארגוני המורדים השונים בדרום סוריה, ובראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, אך גם כדי לבצע פעולות טרור נגד צה"ל על הגבול. האסיר המשוחרר, ששוחרר ב-2008 תמורת גופותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, הצליח לגייס צעירים מקומיים תחת השם "ועדות ההתנגדות העממיות" ולאמן אותם למשימות מגוונות.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה טוענת: ישראל תקפה מטרות בשטחנו ובלבנון
דיווח: חמישה הרוגים בתקיפה של צה"ל על רכב בסוריה

סמיר קונטאר בלבנון. רויטרס
קיבל משאבים לגייס דרוזים. סמיר קונטאר/רויטרס

עם זאת, קונטאר לא הצליח להתמודד עם המעקב הצמוד של המודיעין הישראלי ועם קו ההגנה החזק שהציב פיקוד הצפון ברמת הגולן. במקרה אחד בשנה שעברה אמנם הונחו מטעני חבלה שגרמו לפציעה קשה של קצין מחטיבת הצנחנים, אך שאר הניסיונות סוכלו. פעולותיו של קונטאר לא הוגדרו ככישלון בפומבי, אך לאזור הכפר חאדר שבקוניטרה הגיע ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון עימאד מורנייה, שלפי פרסומים זרים חוסל על ידי המוסד בשנת 2008 - ככל הנראה כדי לקחת פיקוד.

בינואר השנה חזר מורנייה לאזור, כשהוא היה מלווה בגנרל האיראני מוחמד עלי אללה דאדי. לפי ההערכות, השניים תכננו פיגוע גדול בגבול הישראלי, כשנוכחותם העידה על חולשתו של קונטאר ועל חוסר יכולתו לתכנן ולהוביל פיגועים איכותיים. לפי פרסומים זרים, במהלך אותו ביקור תקף כלי טיס של צה"ל את השיירה שבה נעו מורנייה הבן והגנרל האיראני והביא למותם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התקיפה בקוניטרה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לכך שוגרו רקטות לעבר החרמון ויממה לאחר מכן חוליית חיזבאללה שיגרה טילי נ"ט לעבר שיירה של צה"ל. אחד הטילי פגע ברכב סיור וכתוצאה מכך נהרגו קצין ולוחם. הארגון השיעי לא הסתפק בכך ולאחר כשלושה חודשים הניחו פעילים דרוזים של חיזבאללה מטענים על גדר הגבול, אולם הם חוסלו בידי צה"ל.

את החלל שהותיר מורנייה הבן ברמת הגולן הסורית מילא קונטאר, אך לא ברור מה גם לו לנסות להקים מחדש תשתית טרור במרחב כפר חאדר הדרוזי, בהתחשב בכישלונות הקודמים. אחת האפשרויות היא הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למערב, שבמסגרתו יוסרו הסנקציות מעל טהראן וכך המיליציה של קונטאר עשויה לקבל מימון נוסף עבור תכנון פיגועים נגד ישראל. סיבה נוספת שיכולה להסביר את חזרתו של האסיר המשוחרר לרמת הגולן היא הרצון של חיזבאללה להקים חזית נוספת מול ישראל ולהרתיע אותה מלפעול בשטח לבנון.

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully