וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הם ההרוגים בתקרית בגבול

קלנגל בן ה-25 מהר גילה, מ"פ בגדוד צבר של גבעתי, זכה לפני כחצי שנה באות קצין מצטיין מהרמטכ"ל. הוא הותיר תינוקת בת שנה ואישה בהריון. ניני, בן 20 ממושב שתולים, היה אהוב ביחידה ובמשפחתו. "נתן את כולו למען אחרים"

צילום: חמד אלמקת, שי מכלוף, שלומי גבאי, יותם רונן, מור שאולי, רויטרס, לע"מ; עריכה: שניר דבוש; קריינות: לירון בארי

סרן יוחאי קלנגל מהר גילה, וסמל דור חיים ניני, תושב מושב שתולים שבדרום, הם ההרוגים בתקרית שאירעה אתמול (רביעי) בגבול לבנון - כך הותר אמש לפרסום. השניים נהרגו באירוע שבמהלכו ירתה חוליית חיזבאללה לפחות חמישה טילי נ"ט לעבר כמה כלי רכב צבאיים שנעו על הגבול בגזרת הר דב. באירוע המשולב, שכלל גם ירי פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל, נפצעו לפחות שבעה חיילים באורח קל-בינוני. הם מאושפזים בבתי החולים זיו שבצפת וברמב"ם שבחיפה.

קלנגל, מפקד פלוגה (מ"פ) בגדוד צבר בחטיבת גבעתי, בן 25, גדל בהתנחלות אלעזר שבגוש עציון. לפני זמן לא רב הוא עבר עם אשתו טלי, שהייתה בהריון, ועם בתו בת השנה, ליישוב הר גילה הסמוך לירושלים. הוא השני מבין שישה אחים. ביום העצמאות ה-66 הוא זכה לקבל תואר קצין מצטיין מידי הרמטכ"ל. הוא ייטמן היום בשעה 11:00 בבית הקברות הצבאי שבהר הרצל.

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד
פרשנות: חיזבאללה במסר לישראל - לא חושש מעימות
התקרית בגבול: כלי הרכב הצבאיים שנפגעו לא היו ממוגנים
תיעוד מהרגעים שאחרי התקרית: הרכב הצבאי עולה באש

"היום בצהריים קיבלנו בשורה קשה על נפילתו של אחינו, גיבור ישראל יוחאי, או כמו שכולנו קראנו לו - ג'וחה", סיפרו אמש אחיו של קלנגל תמיר ואליאור. "הוא היה בן אדם ענק, מלח הארץ לוחם ברמ"ח אבריו. קצין מצטיין שקיבל מצטיין רמטכ"ל ביום העצמאות האחרון".

יוחאי קלנגל שנהרג הבוקר בצפון. באדיבות המשפחה
סרן קלנגל/באדיבות המשפחה
יוחאי קלנגל ז"ל מטקס מצטייני רמטכ"ל שנערך ביום העצמאות האחרון. ינואר 2015. דובר צה"ל
קלנגל מקבל את האות מידי גנץ/דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, ספד לקלנגל, שהתגורר בשטח המועצה: "יוחאי, לוחם וקצין מצטיין, גיבור אמיתי ואיש משפחה למופת. יוחאי, בן גוש עציון, גדל בגוש ובחר לבנות את ביתו בגוש. אנחנו מחבקים את המשפחה היקרה, את אשתו, הוריו ואחיו ושולחים ברכת רפואה שלמה לכל הפצועים".

נעמה טל כהן לנדאו, שהייתה מורה של קלנגל, ספדה לו בפייסבוק: "הוא מסוג התלמידים שלא שוכחים. מאתגר, לפעמים חצוף, לא בראש שלו ללמוד, אבל אי אפשר להוציא אותו מהראש. מידות טובות, שמחה, אהוב על כל החברים, מרידות של גיל הנעורים, אבל בלי לעבור את גבול הטעם הטוב. ובכל מקרה, ברור היה לכל מי שפגש בו, גם לי, שיש כאן אדם שיגיע רחוק. תלמיד שלי נפל הבוקר בתקרית בגבול הלבנון. סרן יוחאי קלנגל, יהי זכרך ברוך", כתבה.

"דור היה ילד הרפתקן"

"כולם המומים מהבשורה המרה", אמרה לוואלה! חדשות רותם, בת זוגו של סמל ניני בן ה-20, לוחם בגדוד צבר. "דור היה ילד הרפתקן, אחד כזה שאוהב את החיים ואוהב לשמוח. היה ילד אהוב מאוד על כולם - גם במושב וגם במועצה. בחופשת מהצבא הוא היה מגיע לעזור לדודים שלו בקטיף והוא מאוד אהב חקלאות. הוא היה ילד מיוחד כזה שעוזר לכולם ונותן את כולו למען אחרים". ניני הותיר אחריו שני אחים גדולים וזוג הורים. ניני יובא למנוחות מחר ב-15:00 בבית העלמין ביישובו.

"אחי הקטן היה תמיד גאה שהוא לוחם", אמר אביאל, אחיו של ניני שהספיק בחודשי הקיץ ללחום בעזה במבצע "צוק איתן". "במבצע הוא היה בתוך עזה, וכשהוא חזר עשינו לו מסיבה גדולה, הכנו שלטים, עשינו ערב קריוקי. רק שלשום הוא עלה לצפון".

דור ניני ההרוג בגזרת הר דב. מתוך הפייסבוק, אתר רשמי
סמל ניני/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק

הסמס האחרון ששלח ניני לחברתו

מסרונים אחרונים בין דור וחברתו, ינואר 2015. באדיבות המשפחה
מסרונים אחרונים בין דור וחברתו, ינואר 2015/באדיבות המשפחה

דרור שור, ראש המועצה האזורית באר טוביה, שבשטחה המושב שתולים, הוסיף: "מדובר באסון כבד למושב שתולים ולמועצת באר טוביה בכלל. מדובר בילד צעיר שהלך לשרת ביחידה קרבית כדי להגן על מדינת ישראל. אין לנו מילים לנחם את המשפחה. אנחנו נעשה כל שביכולתנו לחזק אותה בשעות קשות אלו".

מני מעודי, נציג המושב, אמר: "הוא עזר לא רק לקרובים לו. אפילו לחבריו מהיחידה, שסבלו מקושי כלכלי, הוא סייע ונתן כסף כדי שלא יחושו במשבר. זה בחור עם לב גדול, וזו אבידה כבדה".

יוחאי קלנגל ודור ניני שנהרגו הבוקר בצפון. באדיבות המשפחה
ניני וקלנגל, וברקע כלי הרכב השרוף/באדיבות המשפחה

דאהר דאהר מבית ג'ן שבנו אמג'ד בן ה-20 נפצע קל בתקרית ומאושפז בבית החולים זיו, סיפר על ההתרחשות אתמול: "בני משמש מפקד מחסום בכפר רג'ר (שעל הגבול). הוא אמר שהגיע אליו אחד המפקדים ורצה לדבר איתו, ובדיוק באותה שניה פגז נפל סמוך אליהם. הוא עף מההדף ונפצע ברגליו. הוא קצת מטושטש, ולא מספר הרבה על המקרה". לדבריו, הוא הספיק לבקר את בנו בסוף השבוע, ולהביא לו ולחבריו אוכל לבסיס. "ידענו שהמצב מתוח, ודאגנו לו. אני מקווה שהשקט יחזור ואנחנו מתפללים לטוב".

פרט אליו, פונו לבית החולים בצפת ארבעה פצועים מהתקרית בגבול. שלושה נפגעו במצב קל ואחד במצב בינוני. הפצועים סובלים מפגיעות הדף, רסיסים ושברים. הם טופלו בחדר הטראומה ויישארו להשגחה. בבית החולים רמב"ם מאושפזים שני פצועים במצב קל-בינוני.

מנהל יחידת הטראומה ברמב"ם, ד"ר האני באחוס, אמר כי שני החיילים הפצועים הגיעו לבית החולים בהכרה מלאה כשהם סובלים מפגיעות הדף ורסיסים בגפיים ובפלג הגוף העליון. "הם מאושפזים לצורך בירור והשגחה", הוסיף.

רכב צבאי נפגע מטיל נ"ט גזרת הר דב. ינואר 2015. רויטרס
זירת התקרית, אתמול/רויטרס
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש הערכת מצב ביטחונית בבסיס הקריה שבתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ראש השב"כ יורם כהן ונציגי גופי הביטחון. בפתח הדיון אמר נתניהו: "מי שעומד מאחורי ההתקפה היום ישלם את מלוא המחיר". נתניהו הוסיף כי "זה זמן איראן מנסה באמצעות חיזבאללה להקים חזית טרור נוספת נגדנו ברמת הגולן. אנחנו פועלים בתקיפות ובאחריות נגד הניסיון הזה. ממשלת לבנון ומשטרו של אסד שותפים באחריות להשלכות של ההתקפות שיוצאות משטחם נגד מדינת ישראל".

(השתתפו בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט ושבתי בנדט)

(עדכון ראשון: 19:13)

אל"מ (במיל') ד"ר סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת עם פצוע מהתקרית בצפון. המרכז הרפואי זיו, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים בזיו שבצפת/מערכת וואלה! NEWS, המרכז הרפואי זיו
דור ניני במבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
ניני וחבריו בזמן "צוק איתן"/באדיבות המשפחה
שלט שהוכן לדור ניני כשחזר הביתה ממבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
השלט שהוכן לניני אחרי "צוק איתן"/באדיבות המשפחה
יוחאי קלנגל ז"ל בטקס מצטייני רמטכ"ל שנערך ביום העצמאות האחרון. ינואר 2015. דובר צה"ל
קלנגל ואשתו עם גנץ ביום העצמאות האחרון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully