וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע חיזבאללה מעוניין לדעת את סידורי האבטחה בנתב"ג?

10.8.2015 / 7:46

הגשת כתב האישום נגד אזרח שבדי ממוצא לבנוני, שאסף מידע על התנהלות שדה התעופה, חושפת את הניסיון המערכתי של חיזבאללה ואיראן להחדיר מרגלים לישראל באמצעות ניצול פרצות אבטחה. עם זאת, גם ביצוע פיגוע בא בחשבון מבחינתם

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

נמל התעופה בן גוריון מוגדר זה עשרות שנים כאחת הנקודות הרגישות ביותר בישראל. עם זאת, הפיגוע במגדלי התאומים ואירועים נוספים מן העבר, כמו הטבח שבוצע בנמל התעופה לוד ב-1972 על ידי מחבלים יפנים, הובילו להשקעה של משאבים רבים בכוח האדם ובמערכות אבטחה מתקדמות. התוצאה היא הפיכתו של המקום לאחד משדות התעופה המאובטחים ביותר בעולם.

חשיבות ההגנה על נתב"ג טמונה בהיותו שער הכניסה לישראל, שממנו ניתן להחדיר סוכנים. עם זאת, מומחי אבטחה מעריכים כי לא מן הנמנע שארגונים כמו חיזבאללה וכוחות "אל-קודס" של משמרות המהפכה האיראניות, מעוניינים למצוא בו נקודות תורפה כדי לבצע פיגוע עתידי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לא היחיד: היסטוריה של התערבות ישראלית בארה"ב
"ואז אסי אמר לי: עקרתי לו את העיניים עם המבט שהוא נתן לי"
פיגוע בכביש 443: ישראלי נדקר בגבו בזמן שתדלק, המחבל חוסל

נתב"ג בפסח, מרץ 2015. ראובן קסטרו
נמל התעופה בן גוריון/ראובן קסטרו

כדי לאתר נקודות תורפה כאלו, גויסו בשנים האחרונות אזרחים זרים ממוצא איראני, לבנוני או פלסטיני בעלי דרכון כפול, שיכולים לבקר בישראל מבלי לעורר חשד. במהלך החיכוך שלהם עם אנשי הביטחון בשדה יוכלו אותם אזרחים, כך מקווים מפעיליהם, להבין טוב יותר איך המערכת פועלת וכיצד נראה המבנה הפנימי של האבטחה בנתב"ג. חסן חיזראן, שבדי ממוצא לבנוני בן 55 שהוגש נגדו אתמול כתב אישום, הוא אחד מהם.

חיזראן היה אמור לאסוף מודיעין איכותי ולאפשר הצצה לנתב"ג עבור חיזבאללה, שמצדו יצליב את הפרטים עם מידע שקיים ברשותו. זאת, ככל הנראה כדי לאפשר לו להחדיר יותר מרגלים לישראל. על פי הודעת שב"כ, חיזראן הודה בחקירתו כי התבקש על ידי סוכני חיזבאללה לאסוף מידע על אודות ההתנהלות בשדה התעופה בן גוריון ועל כלל תהליך הכניסה: אופן קבלת הנוסעים, סידורי אבטחה, ביקורת דרכונים ועוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיזראן בבית המשפט המחוזי בלוד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

איסוף מידע זה מצטרף לפעולות אחרות שאותן הורה לו הארגון לבצע, כמו גיוס אזרחים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הביטחון או לגורמים ממשלתיים. בנוסף התבקש חיזראן לאסוף מידע על נקודות בישראל שבהן יש ריכוזי צבא, אמצעי לחימה, טנקים ובסיסים צבאיים.

לפני כשנה אמר מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, בציון יום השנה לחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון, עימאד מורניה, המיוחס למוסד הישראלי, כי בין ישראל לחיזבאללה "יש את החשבון הישן, החדש, והמתחדש". בכך העביר מסר כי העובדה שחלף זמן רב ללא נקמה לא אומר שהארגון ויתר על הרצון לנקום את מותם של בכירי הארגון.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully