וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי חרדים הפגינו נגד פתיחת יס פלאנט בשבת והתעמתו עם שוטרים

משה שטיינמץ ויוסי אלי

15.8.2015 / 0:40

העימותים, שהתרחשו בשכונות רוממה ומאה שערים בירושלים, גרמו לחסימת כבישים באזור. כוח משטרתי הוצב מחוץ למתחם בית הקולנוע. ברוממה יודו אבנים לעבר שוטרים, אך לא דווח על נפגעים

נועה ברק

אלפי חרדים הפגינו אתמול (שישי) בשכונות רוממה ומאה שערים בירושלים במחאה על פתיחת מתחם הקולנוע "יס פלאנט" בעיר בשבת. במהלך ההפגנות התפתחו עימותים עם שוטרים. לא דווח על מעצרים או על פצועים.

הפגנות של חרדים נגד פתיחת מתחם "יס פלאנט" בירושלים בשבת, 14 באוגוסט 2015. אורן נהרי, צילום מסך
ירושלים, הערב/צילום מסך, אורן נהרי

ברוממה אף יודו אבנים לעבר הכוחות ונופצו שמשות מבנה המשמש עמדת אבטחה של בניין רשות השידור. על פי הודעת המשטרה, השוטרים תחמו את האזור והדפו את המפגינים, תוך "שימוש בכוח סביר". מאוחר יותר יצאו מבניין רשות השידור צוות תכנית "יומן" של הערוץ הראשון, בהם העיתונאית איילה חסון, בליווי ניידות משטרה.

עקב העימותים נחסמו הכבישים שרי ישראל, רש"י ומלכי ישראל לתנועת כלי רכב. במקביל, הוצב כוח משטרתי מחוץ למתחם בית הקולנוע, למקרה שמפגינים יגיעו למקום.

עוד בוואלה! NEWS:
פתיחת מתחם יס פלנט בשבת בבירה: "יהפוך את ירושלים לתל אביב"
דגל ארה"ב הונף על אדמת קובה, אבל הדרך לפיוס עוד ארוכה
אמו של העציר שובת הרעב: "מתנגדת להזנה בכפייה, גם אם ימות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתחם יאס פלנט ירושלים. נועם מושקוביץ
מתחם יאס פלנט ירושלים/נועם מושקוביץ

על רקע הכוונה להקרין סרטים במתחם בשבת, פנו השבוע חברי מועצת העיר החרדים - יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן מסיעת "יהדות התורה" - לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים ולחברי כנסת ואמרו כי "מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטטוס קוו בירושלים ושינוי לרעה באופן חמור עד קיצוני של מציאות החיים העדינה הקיימת בירושלים זה שנים רבות".

בדיון באולפן וואלה! NEWS אמר פינדרוס כי פתיחת המתחם בשבת היא חלק מתהליך שעברה ירושלים בשנתיים האחרונות שהופך אותה לדומה יותר לתל אביב: "אנחנו רוצים לשמר את ירושלים כבירת העם היהודי, אני חושב שהיא צריכה להיות כזאת, אני חושב שהיא צריכה להיות מונחלת כבירת העם היהודי, אבל בסוף, ירושלים, מה שיש לה למכור זה את הקדושה ואת המסורת שלה ואנחנו צריכים לצאת מתוך נקודת הנחה שבסוף ירושלים זאת לא תל אביב, וזו לא כל עיר אחרת בעולם, ויש לה גם מחויבות אחרת".

"אנחנו נעשה הכול, נמשיך לעשות כל מאמץ שהוא לא ייפתח בסוף, אנחנו רוצים להגיע למצב שהמדרון הזה, שהשינוי בירושלים הלכה למעשה לא יימשך", הוסיף.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully