וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של העציר שובת הרעב: "מתנגדת להזנה בכפייה, גם אם ימות"

15.8.2015 / 0:25

מעזוזה עלאן, אמו של הפלסטיני שמאושפז בחוסר הכרה ובהנשמה בברזילי, אמרה כי היא שמחה על הטיפול בו, אך הדגישה: "מכבדת את בקשתו". הג'יהאד האיסלאמי, שבו היה חבר עלאן, איים: "לא מחויבים להפסקת האש אם ימות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

העציר הפלסטיני, מוחמד עלאן, שנעצר בחודש נובמבר ושובת רעב מזה כחודשיים, מאושפז בבית החולים ברזילי באשקלון אחרי שאתמול (שישי) איבד את הכרתו. אמו של מוחמד, מעזוזה, אמרה כי היא שמחה על כך שבית החולים מטפל בו, אולם היא הדגישה כי היא אינה מוכנה להזנה בכפייה, גם אם ימות. "אני מכבדת את בקשתו. אם אדם עשה משהו, שיעשו לו משפט ויכניסו אותו לכלא", אמרה.

כמו כן, ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שבו היה חבר עלאן, פרסם הודעה באתר הרשמי שלו ובו איים כי אם ימות עלאן, אז "הארגון יגיב בכוח" ולא יהיה מחויב יותר להפסקת האש שהושגה בתום מבצע "צוק איתן" אשתקד.

נוסף על כך, עורך דינו של עלאן אמר לרשת "אל-קודס" כי "ההצעה היחידה שהציגה ישראל" כדי שעלאן יפסיק את השביתה היא עונש מאסר של שנתיים, אולם הוא סירב לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ טיבי על שובת הרעב: "אם ימות - נתניהו יהיה האחראי"
רופאים וח"כים למען שובת הרעב: "נתניהו מחפש רופא שיאכילו בכוח"
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוחמד עלאן מובהל לבית החולים ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבית החולים נמסר כי הוא מורדם ומונשם, אך מצבו מוגדר יציב. "אנחנו לא מדברים כרגע על הזנה בכפייה, אלא מתרכזים כרגע בטיפול להצלת חייו", אמר מנהל בית החולים ד"ר חזי לוי. "מצבו כרגע יציב, אך עדיין לא פשוט. קיימת סכנה לחייו. לאחר כ-60 ימי צום הגוף מאבד הרבה מאוד חומרים החיוניים לתפקוד המערכות הקריטיות בגופו. ידענו את זה, התרענו על זה, דיברנו עם המשפחה על זה, אבל לא עשינו מאומה כל עוד הוא לא רצה לקבל טיפול, לרבות אי-הזנה, פרט למים שהוא שתה בעצמו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הידרדרות קשה במצב העציר שובת הרעב; זועבי וטיבי ביקרו בבית החולים. שי מכלוף
ח"כ זועבי בבית החולים, היום/שי מכלוף

במהלך היום הגיעו לבית החולים כמה חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי וחנין זועבי. "מי שמחליט להמשיך להחזיק אותו במעצר מנהלי נושא באחריות לחייו. אין שום הצדקה שאדם במצב כזה, שלא מהווה שום סכנה לשום אדם, ימשיך להיות עצור מנהלית בתוך חדר טיפול נמרץ", אמר ח"כ טיבי. "הדבר החמור יותר היה אתמול שלמרות הידרדרות במצבו הוא היה אזוק. זו הייתה התנהלות לא אנושית וזו הייתה הוכחה למה שטענו תמיד, שמישהו מנסה להשפיל אותו ולפגוע במאבק שלו למען שחרורו. אם מוחמד עלאן ימות ראש הממשלה יהיה אחראי".

מארגון רופאים לזכויות אדם נמסר: "ברגע שאיבד עלאן את הכרתו מורה האתיקה הרפואית כי על הרופא המטפל לפעול בהתאם להבנתו את רצון המטופל ולשיקול דעתו. אנו מקווים ומאמינים כי רופאי ברזילי נהגו בהתאם וכיבדו את רצונו של עלאן". עוד נטען, כי "מצב זה אליו הגענו לא היה הכרח המציאות. ניתן היה לקיים דיאלוג ולהגיע להסכמה שהייתה מונעת התדרדרות זו. זה הזמן בו הדרג הפוליטי צריך לקבל החלטה לשחרר את עלאן ממעצרו המנהלי ולאפשר לרופאיו להתרכז במאבק על חייו".

(עדכון ראשון: 17:25)

הפגנה נגד הזנה בכפייה מחוץ לבית החולים ברזילי, אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת תמיכה בעלאן, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully