וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בשב"ס: העציר המנהלי השובת רעב מורדם ומונשם

מוחמד עלאן, שעצור מאז נובמבר ושובת רעב כחודשיים, איבד את הכרתו בבית החולים ברזילי שבו הוא מאושפז. מצבו מוגדר יציב. בשל ההידרדרות במצבו, בשירות בתי הסוהר נערכים לאפשרות של תסיסה בקרב האסירים הביטחוניים. ח"כ טיבי: "אם הוא ימות - נתניהו יהיה האחראי"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

(הפגנה למען עלאן מחוץ לבית החולים ברזילי, השבוע)

העציר הפלסטיני, מוחמד עלאן, שנעצר בחודש נובמבר ושובת רעב מזה כחודשיים, המאושפז בבית החולים ברזילי שבאשקלון, איבד הבוקר (שישי) את הכרתו. מבית החולים נמסר כי הוא מורדם ומונשם אך מצבו מוגדר יציב.

בשירות בתי הסוהר (שב"ס) הגבירו את הדריכות בעקבות ההידרדרות במצבו של עלאן מחשש לתסיסה בקרב האסירים בבתי הכלא. "האסירים הביטחוניים כרגע שומרים על השקט בבתי הכלא, הם עוקבים אחר הדיווחים והנושא מעסיק אותם בשיחותיהם", אמר לוואלה! NEWS קצין בכיר בשב"ס. "אנחנו נערכים לקראת תפילות יום השישי. אנחנו מאמינים שהם יעברו בשקט, אבל נערכנו גם לתרחישים אחרים".

עוד בנושא:
קטטה המונית בין יהודים לערבים בהפגנה למען שובת הרעב בברזילי
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"
רופאים וח"כים למען שובת הרעב: "נתניהו מחפש רופא שיאכילו בכוח"

מוחמד עלאן, עציר בטחוני שובת רעב. זאמאן פרס, אתר רשמי
שובת רעב מזה כחודשיים. מוחמד עלאן/אתר רשמי, זאמאן פרס

במהלך היום הגיעו לבית החולים כמה חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם אחמד טיבי וחנין זועבי. "מי שמחליט להמשיך להחזיק אותו במעצר מנהלי נושא באחריות לחייו. אין שום הצדקה שאדם במצב כזה, שלא מהווה שום סכנה לשום אדם, ימשיך להיות עצור מנהלית בתוך חדר טיפול נמרץ", אמר ח"כ טיבי. "הדבר החמור יותר היה אתמול שלמרות הידרדרות במצבו הוא היה אזוק. זו הייתה התנהלות לא אנושית וזו הייתה הוכחה למה שטענו תמיד, שמישהו מנסה להשפיל אותו ולפגוע במאבק שלו למען שחרורו. אם מוחמד עלאן ימות ראש הממשלה יהיה אחראי".

מארגון רופאים לזכויות אדם נמסר כי "ברגע שאיבד עלאן את הכרתו מורה האתיקה הרפואית כי על הרופא המטפל לפעול בהתאם להבנתו את רצון המטופל ולשיקול דעתו. אנו מקווים ומאמינים כי רופאי ברזילי נהגו בהתאם וכיבדו את רצונו של עלאן". עוד נטען, כי " מצב זה אליו הגענו לא היה הכרח המציאות. ניתן היה לקיים דיאלוג ולהגיע להסכמה שהייתה מונעת התדרדרות זו. זה הזמן בו הדרג הפוליטי צריך לקבל החלטה לשחרר את עלאן ממעצרו המנהלי ולאפשר לרופאיו להתרכז במאבק על חייו".

הפגנה נגד הזנה בכפייה מחוץ לבית החולים ברזילי, אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה למען עלאן, השבוע מחוץ לבית החולים ברזילי/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

ביום שני הועבר עלאן מבית החולים סורוקה בבאר שבע למרכז הרפואי ברזילי. מבית החולים נמסר כי העציר הועבר לקבלת טיפול במקום "כיוון שסבורים שבחולים כאלה רצוי לעשות רוטציה בין בתי החולים. ההעברה מייצרת אקלים אחר וקשב אחר בין המטפלים לחולה שיכולים להביאו למחשבה אחרת, ואולי תגרום לו לשנות את דעתו".

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, מסר אז כי "טיפול הזנה בכפייה הינו צעד דרסטי שאינו עולה בקנה אחד עם האתיקה הרפואית. ולכן טיפול כלשהוא שאינו בהסכמת החולה שמור למצב של הידרדרות המצב הרפואי וצורך בטיפול דחוף לשם הצלת חיים".

עם זאת, בהמשך דבריו לא שלל לחלוטין את האפשרות שבית החולים יזין את עלאן שלא בהסכמתו. "המילה הזנה בכפייה מאוד נפוצה ואתם מאוד אוהבים אותה", אמר. "אנחנו כרגע עוקבים אחרי מצב בריאותו ושוקלים איך לטפל תוך כיבוד זכויותיו. אם מצבו הבריאותי ידרדר ויסכן את חייו ננקוט בכל צעד הכרחי על מנת לשמר את חייו - כולל כל צעד שנדרש".

בהכנת הכתבה השתתף אלי אשכנזי.

(עדכון ראשון: 10:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully