וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטה המונית בין יהודים לערבים בהפגנה למען שובת הרעב בברזילי

13.8.2015 / 0:42

עשרות מפגינים הגיעו לתמוך בעציר המנהלי מוחמד עלאן שמאושפז בבית החולים באשקלון, אלא שתושבי העיר הגיעו להפגנת-נגד ופתחו בקריאות "מחבלים". כמאה אנשי משטרה ויס"מ פעלו במקום להפרדת הכוחות; חמישה נעצרו

צילום: שי מכלוף עריכה: שניר דבוש

קטטה בין עשרות ערבים ויהודים פרצה אמש (רביעי) מול בית החולים ברזילי באשקלון, לאחר שמפגינים ערבים הגיעו למחות נגד הזנה בכפייה ולתמוך בשחרורו של העציר המנהלי, עו"ד מוחמד עלאן, ששובת רעב כחודשיים. חלק מהנוכחים אחזו בדגלי פלסטין, וקראו "הכיבוש הוא טרור והעציר גיבור". מנגד, תושבי העיר הגיעו למקום וקראו למפגינים "מחבלים", "שיישרף לכם הכפר", ו"פלסטין עולה באש". עד מהרה החלו היהודים לזרוק אבנים על הערבים, וכמאה שוטרים ואנשי יס"מ שהגיעו למקום על מנת לאבטח את ההפגנות, הפרידו בין הצדדים. לא היו נפגעים בקטטה, וחמישה מפגינים, ביניהם שני יהודים, נעצרו.

בעת ההפגנה, הנחה מפקד המחוז הדרומי ניצב יום הלוי לפזר את המתפרעים באמצעות פרשים. כמו כן, הורה הלוי להוריד את הדגלים שהונפו ואת חומרי ההסתה עמם הגיעו המפגינים. הניצב ציין: "לא נאפשר הפרות סדר, זריקות אבנים והנפת דגלים של אש"ף במטרה להתסיס וללבות אש. כל פעולה אלימה תטופל בנחישות ובאפס סובלנות, כמו בהפגנה הזו". הלוי הוסיף כי "גם בעתיד, כל הפגנה שתהפוך מלגיטימית ודמוקרטית לאלימה ומסיתה תפוזר לאלתר, ומפרי הסדר יעצרו ויועמדו לדין".

לאחר שהסתיימה המחאה ופוזרה, המשיכו עשרות תושבי אשקלון להתאסף בסמוך לבית החולים. כוחות גדולים של משטרת העיר מנעו את חסימת הצירים ואת שיבושי התנועה שניסו המתקהלים ליצור במקום. בין חמשת בני האדם שעצרה המשטרה, נעצרו שתי קטינות שהתפרעו בשער המזרחי של בית החולים וכן תושב אשקלון נוסף. בשעה האחרונה, נחקרו העצורים בתחנת המשטרה בעיר ולא נרשמו הפרות סדר.

עוד בנושא:
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"
"מאבק הנכבש והמדוכא": נמשכת המחאה נגד הזנה בכפייה
התביעה הצבאית תבקש להזין בכפייה עציר מנהלי ששובת רעב 51 יום

הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015. שי מכלוף
העימותים בהפגנה מול בית החולים ברזילי, אתמול/שי מכלוף

ביום שני הועבר עלאן מבית החולים סורוקה בבאר שבע למרכז הרפואי ברזילי. מבית החולים נמסר כי העציר הועבר לקבלת טיפול במקום "כיוון שסבורים שבחולים כאלה רצוי לעשות רוטציה בין בתי החולים. ההעברה מייצרת אקלים אחר וקשב אחר בין המטפלים לחולה שיכולים להביאו למחשבה אחרת, ואולי תגרום לו לשנות את דעתו".

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, מסר אז כי "טיפול הזנה בכפייה הינו צעד דרסטי שאינו עולה בקנה אחד עם האתיקה הרפואית. ולכן טיפול כלשהוא שאינו בהסכמת החולה שמור למצב של הידרדרות המצב הרפואי וצורך בטיפול דחוף לשם הצלת חיים".

עם זאת, בהמשך דבריו לא שלל לחלוטין את האפשרות שבית החולים יזין את עלאן שלא בהסכמתו. "המילה הזנה בכפייה מאוד נפוצה ואתם מאוד אוהבים אותה", אמר. "אנחנו כרגע עוקבים אחרי מצב בריאותו ושוקלים איך לטפל תוך כיבוד זכויותיו. אם מצבו הבריאותי ידרדר ויסכן את חייו
ננקוט בכל צעד הכרחי על מנת לשמר את חייו - כולל כל צעד שנדרש".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015. שי מכלוף
הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015/שי מכלוף

המחאות בעניינו של עלאן החלו עוד בתחילת השבוע, עם התעוררות הדיון סביב שאלת הזנה בכפייה שלו, לאחר שהתביעה הצבאית דרשה אישור לכך מבית המשפט. מאז, חברי כנסת ערבים ובכירים במגזר הגיעו לבית החולים על מנת לתמוך בעלאן, שנעצר בנובמבר אשתקד וטרם נפתחו נגדו הליכים משפטים, ומצבו הרפואי מוסיף להידרדר ככל שהוא ממשיך בשביתת הרעב.

(עדכון ראשון: 19:42)

הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015. שי מכלוף
הפגנת תמיכה בעציר המנהלי השובת רעב, בית חולים ברזילי, 12 באוגוסט 2015/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully