וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הצבאית תבקש להזין בכפייה עציר מנהלי ששובת רעב 51 יום

בעקבות הבקשה שתוגש היום, פנה ח"כ עו"ד אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת במכתב בהול לשר ארדן, ובו ביקש שהעציר, שאושפז לאחרונה, ישוחרר מידית. "נתניהו, ארדן ווינשטיין ישאו באחריות מותו"

המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, באר שבע. לירון מולדובן
התאפשז עקב הידרדרות במצבו הבריאותי. בית החולים סורוקה בבאר שבע/לירון מולדובן

התביעה הצבאית תפנה היום (שבת) לבית המשפט בבקשה להזין בכפייה את העציר המנהלי עו"ד מוחמד עלאן, שנעצר בחודש נובמבר ושובת רעב מזה 51 יום. עלאן מאושפז בימים אלה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע בשל הידרדרות במצבו הבריאותי, עם כניסתו לשבוע השביעי של שביתת הרעב שלו.

חבר הכנסת ועורך הדין אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, שאחראי על נושא האסירים במפלגה, פנה אמש בדחיפות לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן במכתב, ובו הוא ביקש לשחררו לאור פניית התביעה הצבאית. כמו כן, סעדי ביקר את עלאן בבית החולים יחד עם עורך הדין ג'מיל חטיב על מנת לעמוד על מצבו של העציר.

"ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים והיועץ המשפטי לממשלה יישאו באחריות מותו של האסיר באופן אישי", כתב ח"כ סעדי. כמו כן, הוא הזהיר את המכותבים מפני הזנת האסיר בכפייה והוסיף כי "החוק הבינלאומי במגמת התפתחות. מחוקקים, ואפילו שופטים ורופאים, שיישמו את חוק ההזנה, יועמדו לדין בעתיד".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"מהשמיים שלחו לי סכין": סימני האזהרה שבמשטרה הספיקו לשכוח
מעשרה יוצא אחד: הרגעים הגדולים של העימות הרפובליקני הראשון
בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף יעד של חמאס ברצועת עזה

העציר המנהלי חאדר עדנאן משתחרר, יולי 2015. רשת אל-קודס, צילום מסך
העציר המנהלי חאדר עדנאן בבוקר שחרורו/צילום מסך, רשת אל-קודס

בחודש שעבר היה מעורב סעדי בשחרורו של חאדר עדנאן, העציר הביטחוני ששבת רעב במשך 55 ימים עד שהוסכם לשחררו. עדנאן שוחרר מהמרכז הרפואי של שב"ס שבמתחם כלא איילון בתחילת חודש יולי, והועבר לידי צה"ל לשם החזרתו לביתו. רשת "פלסטין היום" דיווחה כי במסגרת ההסכם לשחררו הייתה כלולה התחייבות שלא לעצור אותו שוב במעצר מנהלי. בשל מצבו הבריאותי של עדנאן, הוא אושפז בטרם סיום שביתת הרעב שלו בבית החולים אסף הרופא.

עדנאן שוחרר על בסיס החלטת השב"כ והממשלה, בעקבות פגישה בין סעדי, ששימש עורך הדין של עדנאן, לבין נציגי הנהלת שירות בתי הסוהר. מעט לפני כן הזהיר שר האסירים הפלסטינים, עיסא קראקע, כי עדנאן עלול למות בכל רגע, והאשים את השב"כ בהתמהמהות ניהול המשא ומתן לסיום שביתת הרעב שלו. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אף דווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התערב באופן אישי במגעים לשחרורו של עדנאן.

בתגובה לסוגיה, מארגון "רופאים לזכויות אדם" נמסר: "במקום להפעיל חוק פסול שעומדת נגדו עתירה בבג"ץ, על הרשויות להידבר עם עליאן, הנמצא במעצר מנהלי מזה שמונה חודשים. עליהן להגיע עמו להבנות שיביאו לסיום השביתה, כפי שהיה נהוג עד כה". הארגון ביקש לחזק את הצוות הרפואי בבית החולים סורוקה, המסרב לפעול בניגוד לאתיקה הרפואית ולבצע פעולה שלדבריהם, "נחשבת לעינוי". "על הקהילה הרפואית להיות איתנה ומאוחדת ברגע מבחן זה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully