וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשרה יוצא אחד: הרגעים הגדולים של העימות הרפובליקני הראשון

המועמדים לייצג את המפלגה בבחירות לנשיאות ארה"ב ניפקו כמה רגעים מביכים במיוחד בעימות. טראמפ הואשם בקניית פוליטיקאים, בוש טען לקיפוח והאקבי תקף את בית המשפט העליון. ומי טען שלקלינטון יש את הסיכוי הגדול ביותר לזכות?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

העימות הרפובליקני שהתקיים הלילה (שישי) פתח את התחרות לראשות המפלגה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בעימות, שנערך בחסות רשת פוקס ניוז, השתתפו עשרת המועמדים המובילים בסקרים האחרונים שהתקיימו ובראשם המיליארד דונלד טראמפ. העימות נתן הצצה לקמפיין הארוך שצפוי עד הבחירה הסופית של נציג המפלגה וסיפק כמה רגעים טלוויזיוניים מוצלחים ומביכים במיוחד.

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בן קרסון, סקוט ווקר, ג'ב בוש, דונלד טראמפ בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
יריית הפתיחה לבחירות. העימות הרפובליקני, הלילה/רויטרס

הסנאטור שהאשים את טרמפ בקניית פוליטיקאים

הסנאטור ראנד פול תקף עם תחילת העימות את טראמפ, כשאמר שהאחרון "נוהג לקנות פוליטיקאים משני צדי המתרס". טראמפ לא נשאר חייב ואמר כי פול בעצמו קיבל ממנו "כספים רבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

רוביו מנסה להתמודד עם הביקורת על גילו הצעיר

הסנאטור מרקו רוביו מצא דרך טובה להתנער מהטענות המופנות אליו בשל גילו הצעיר וחוסר ניסיונו היחסי לעומת יתר המועמדים. "אם הבחירות הן תחרות של המשכיות, אז קלינטון הולכת להיות הנשיאה הבאה, משום שהיא הייתה בפוליטיקה יותר זמן מכל אחד אחר", עקץ הסנאטור מטעם מדינת פלורידה.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית מרקו רוביו בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
נקודת התורפה - גילו הצעיר. רוביו, הלילה/רויטרס

ההיסטוריה של משפחת בוש

כשנשאל ג'ב בוש כיצד משפיעה ההיסטוריה של משפחתו על הקמפיין שלו, אמר מושל פלורידה לשעבר כי "בפלורידה, קראו לי 'ג'ב'. הרווחתי זאת". לטענתו, הפריבילגיה היחידה שלה הוא זוכה היא ש"הרף עבורו גבוה יותר" מאשר של יתר המועמדים.

"הייתי מאוד נחמד כלפייך על אף שיכולתי שלא"

במהלך העימות, לחצה המגישה מגין קלי על טראפ בעקבות הערות סקסיסטיות שהשמיע בעבר כלפי נשים, כולל אלו שבהן התייחס אל נשים כאל "חזירות שמונות". טראמפ לא אהב זאת ויצא במתקפה חריפה נגד המגישה: "בכנות, מגין, אם את לא אוהבת את זה, אני מצטער. הייתי מאוד נחמד כלפייך על אף שיכולתי שלא להיות בשל הדרך שבה התייחסת אליי".

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית  ג'ב בוש בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
"בפלורידה קראו לי ג'ב". בוש במהלך העימות/רויטרס

המועמד שמעוניין להפסיק "לקרוע" את ילדי ארצות הברית

מייק האקבי אמר כי הנשיא הבא צריך לבטל את התיקונים בחוקה שנוגעים להפלות, כשלדבריו "בית המשפט העליון" הוא אינו "הישות העליונה". האקבי, הידוע בתור שמרן קיצוני, טען כי "הגיע הזמן לשמור על חיי הילדים ולא לקרוע את חלקי גופם כאילו שהיו חלקי חילוף של ביואיק".

הסופרסטאר ששכנע את טראמפ להתנגד להפלות

טראמפ, כשניסה להסביר את השינוי בעמדתו כלפי נושא ההפלות, סיפר כי צפה באישה, שאת שמה לא מסר, מחליטה שלא להפיל. "היום הילד הזה הוא סופרסטאר גדול. הוא ילד נהדר", סיפר ולא פירט, ובכך העלה ספקות לגבי אמינות הסיפור.

טראמפ נגד העולם

כשנשאל טראמפ על דבריו הקשים נגד המהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית, התגונן איש העסקים: "אילו לא היה מדובר בי, לא היית אפילו מדבר על נושא ההגירה הבלתי-חוקית".

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית מייק האקבי, ג'ב בוש בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
האקבי פורס את משנתו, הלילה/רויטרס

השיטה המקורית של האקבי להגדלת תקציבי הרווחה

האקבי טען כי הוא יוכל להגדיל את תקציבי הרווחה בפשיטה על "סרסורים וזונות". מושל ארקנסו לשעבר הדגיש גם כי הוא שולל את הרעיון שלפיו טרנסג'נדרים יוכלו לשרת בגלוי בצבא. "הצבא הוא לא ניסוי חברתי", טען. "התכלית של הצבא היא להרוג אנשים ולשבור דברים".

האשמה המוזרה נגד הסנאטור פול

מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי טען כי יריבו רנד פול נושא באחריות למתקפת טרור תיאורטית בארצות הברית – רק משום שהוא מתנגד לתכנית המעקב של הסוכנות לביטחון לאומי (NSA). פול, מנגד, אמר כי הוא רוצה "לאסוף מידע רב יותר על טרוריסטים, ופחות על אמריקנים תמימים".

המועמד שנעלב לאחר שלא קיבל מספיק זמן לדבר

"תודה מגין, לא הייתי בטוח אם אוכל לדבר שוב", אמר במרירות המועמד השחור בן קרסון לאחר שכמעט חצי מהזמן שהוקצב לעימות חלף.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בן קרסון בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
לא קיבל זמן לדבר. קרסון, הלילה/רויטרס

טראמפ מתרברב - אך מבלבל את העובדות

טראמפ נראה קצת מבולבל בעימות לגבי דברים שאמר במהלך התקופה האחרונה, כשהתרברב שהוא "התנגד נחרצות למלחמה בעיראק, ב-2004". זאת על אף שהמלחמה החלה במרץ 2003.

"מתי שאני צריך אותם, הם שם עבורי"

איש העסקים המיליארדר אף הזכיר את המנהג שלו לתרום כספים רבים לפוליטיקאים. "מתי שאני צריך אותם, הם שם עבורי", טען טראמפ בניסיונו להוכיח כי "המערכת מקולקלת". הוא ציין במפורש את שמותיהן של קלינטון ושל ננסי פלוסי הרפובליקנית כמי שזכו ליהנות מהנדיבות שלו. כשנשאל מה קיבל בחזרה, השיב טראמפ כי קלינטון השתתפה בחתונה שלו – הוא לא רק אמר באיזו מהן.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
הותקף מכל הכיוונים. טראמפ/רויטרס

המושל שמאמין בנסים

"אני מאמין בנסים", הודה מושל אוהיו ג'ון קייסיק לקראת סוף העימות. "ככה פתאום, זה כמעט נגמר ואנחנו התחלנו להאמין גם", אמר.

מה הקשר בין תאומים סיאמיים לממשל בוושינגטון?

בהצהרת הסיום, התייחס המועמד והניורכירורג קרסון לשוני בינו לבין יתר המתחרים ועקץ את הממשל הנוכחי: "אני היחידי שהצליח להפריד תאומים סיאמים, היחיד שניתח תינוק בזמן שהיה עוד ברחם של אמו והיחיד שהסיר חצי מוח – ואולם אם תלכו לוושינגטון, תחשבו שמישהו הקדים אותי בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully