וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"

10.8.2015 / 8:35

מנהל בית החולים, שאליו הועבר הבוקר עו"ד מוחמד עלאן השובת רעב יותר מ-50 ימים, הצהיר אמנם כי "הזנה בכפייה לא עולה בקנה אחד עם האתיקה הרפואית", אך באותה נשימה אמר: "נעשה הכול לשמר את חייו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

העציר המנהלי עו"ד מוחמד עלאן, שנעצר בחודש נובמבר ושובת רעב זה 52 יום, הועבר הבוקר (שני) מבית החולים סורוקה שבבאר שבע למרכז הרפואי ברזילי באשקלון, לאחר שלא שיתף פעולה עם הרופאים. עלאן אושפז לאחרונה בבית החולים לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי, בעקבותיה הגישה התביעה הצבאית בקשה לבית המשפט להזין אותו בכפייה.

מבית החולים ברזילי נמסר כי האסיר הועבר לקבלת טיפול במקום "כיוון שסבורים שבחולים כאלה רצוי לעשות רוטציה בין בתי החולים. ההעברה מייצרת אקלים אחר וקשב אחר בין המטפלים לחולה שיכולים להביאו למחשבה אחרת, ואולי תגרום לו לשנות את דעתו".

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, מסר כי "טיפול הזנה בכפייה הינו צעד דרסטי שאינו עולה בקנה אחד עם האתיקה הרפואית. ולכן טיפול כלשהוא שאינו בהסכמת החולה שמור למצב של הידרדרות המצב הרפואי וצורך בטיפול דחוף לשם הצלת חיים".

עם זאת, בהמשך דבריו לא שלל לחלוטין את האפשרות שבית החולים יזין את עלאן שלא בהסכמתו. "המילה הזנה בכפייה מאוד נפוצה ואתם מאוד אוהבים אותה", אמר. "אנחנו כרגע עוקבים אחרי מצב בריאותו ושוקלים איך לטפל תוך כיבוד זכויותיו. אם מצבו הבריאותי ידרדר ויסכן את חייו
ננקוט בכל צעד הכרחי על מנת לשמר את חייו - כולל כל צעד שנדרש".

עוד בנושא:
"מאבק הנכבש והמדוכא": נמשכת המחאה נגד הזנה בכפייה
התביעה הצבאית תבקש להזין בכפייה עציר מנהלי ששובת רעב 51 יום

כמאה איש הפגינו נגד ההזנה בכפייה של מוחמד עלאן. שי מכלוף
הפגנה נגד הזנתו בכפייה של עלאן, אתמול בבאר שבע/שי מכלוף

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), מחה על העברת האסיר לברזילי ולפיכך פנה למנהל בית החולים, שהבטיח לו כי לא יזין את האסיר בכפייה. "אני קורא לכל מנהלי בתי החולים שלא להיכנע ללחץ של ראש הממשלה וארדן", אמר טיבי, שהוסיף כי למרות הבטחתו של ד"ר לוי, "דעתי לא נוחה מהעברתו מסורוקה לברזילי".

בעקבות הכוונה להזין את עלאן בכפייה פתחו יותר ממאה אסירים פלסטינים מבתי כלא שונים בארץ בשביתת רעב, שמטרתה לדבריהם היא "מחאה על פעולות הדיכוי וההסלמה מצד שירות בתי הסוהר בחודש האחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אחמד טיבי בהפגנה של ערבים נגד הריסת בתים, כיכר רבין. אפריל 2015. ניב אהרונסון
"דעתי לא נוחה מהעברתו מסורוקה לברזילי". ח"כ אחמד טיבי/ניב אהרונסון

אתמול הפגינו יותר ממאה בני אדם מול סורוקה במחאה על היחס לעלאן. לאחר שכמה מפגינים הניפו דגלי פלסטין, צעקו לעברם מפגינים יהודים "לכו לרמאללה", תוך הנפת דגלי ישראל. כמו כן, במקום נכחו חברי הכנסת אחמד טיבי וחנין זועבי (הרשימה המשותפת) ואלה הביעו את מחאתם נגד יחסם של מנגנוני הביטחון כלפי עצירים פלסטינים.

"הבעיה היא שמוחמד עצור במעצר מנהלי", אמר ח"כ טיבי על ההחלטה להזין בכפייה את עלאן, שהתקבלה כנראה במשרד לביטחון הפנים. "הוא לא אשם בכלום, ואנחנו מבקשים לשחרר אותו. הוא משתמש בגופו כדי לסיים את המעצר הזה וזו הסיבה שכולנו כאן. אנו דורשים לא לבצע הזנה בכפייה, שזו התעללות גם לפי הסתדרות הרופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully